توافق هوآوی و سامسونگ برای توقف شکایات حقوقی پتنت علیه یکدیگر
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ توافق هوآوی و سامسونگ برای توقف شکایات حقوقی پتنت علیه یکدیگر

شرکت‌های فناور سامسونگ و هوآوی، توافق کردند تا به دو سال اختلاف حقوقی خود در آمریکا، پایان دهند. این توافق که در ۲۵ فوریه سال جاری میلادی صورت گرفته است، موجب می‌شود تا دو شرکت از ادامه شکایات خود با موضوع مالکیت فکری و پتنت علیه یکدیگر، صرف‌نظر نموده و بر سر حق امتیاز پتنت‌های مرتبط با استانداردهای فناوری بی‌سیم، به یک راه‌حل بینابینی اکتفا نمایند.

گفتنی است که مقابله دو شرکت، بر سر مجموعه‌ای از پتنت‌های ضروری استاندارد مرتبط با فناوری‌های «3G» و «4G» آغاز گردیده است. در سال ۲۰۱۱ میلادی، مذاکرات دو شرکت بر سر معامله صدور مجوز، به شکست انجامید و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، شکایات متقابلی از سوی این دو فناور مشهور، در آمریکا و چین به ثبت رسید. آخرین حکم صادر شده در این پرونده حقوقی پیچیده، رأی دادگاه چین در ژانویه ۲۰۱۸ است که سامسونگ را محکوم به نقض دو پتنت هوآوی در زمینه فناوری «4G» نمود و بر مبنای آن، ساخت و فروش گوشی‌های هوشمند «4G/LTE» سامسونگ در چین ممنوع گردید.

به نظر می‌رسد که به دنبال توافق جدید، پیگیری شکایات هوآوی و سامسونگ در چین و آمریکا متوقف شده و رابطه همکاری مبتنی بر واگذاری و اخذ مجوزهای بهره‌برداری از پتنت، میان آن‌ها ادامه یابد. اگرچه جزئیات زیادی از این توافق مهم انتشار نیافته است، اما تنها چیزی که مشخص است، قرارگیری هر دو شرکت در مرحله ثبت درخواست تجدیدنظر در دادگاه‌های چین و آمریکا بوده که بر اساس توافق صورت گرفته، پس از تکمیل نهایی توافق و مشخص شدن تمامی شرایط آن، هر دو شرکت در یک حرکت مشترک، درخواست‌های تجدیدنظرشان را پس خواهند گرفت. البته بنا بر گزارشات انتشار یافته از سوی بلومبرگ، سامسونگ بالغ بر 3 میلیارد دلار بابت حق امتیازهای گذشته، می‌بایست به هوآوی پرداخت نماید و پرداخت‌های آتی این شرکت نیز، در حدود ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است، سامسونگ و هوآوی، در کنار «LG»، از شرکت‌های آسیایی پیشگام در توسعه و به‌کارگیری فناوری «4G/LTE» به شمار می‌آیند. پایان این دعوی حقوقی و گسترده این دو رغیب بزرگ، می‌تواند دستاوردهای فراوانی را برای هر دو طرف به ارمغان آورده و به دنبال آن، نرخ نوآوری در صنعت مربوطه نیز، با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day