هدست واقعیت افزوده اپل، تجربه‌ای جدید برای دارندگان گوشی آیفون
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ هدست واقعیت افزوده اپل، تجربه‌ای جدید برای دارندگان گوشی آیفون

اپل در تلاش برای توسعه یک هدست مبتنی بر واقعیت افزوده «AR» است که می‌توان آن را با استفاده از گوشی‌های هوشمند آیفون، کنترل نمود. درخواست ثبت اختراع اخیر این شرکت که در آگوست سال گذشته میلادی به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» تسلیم شده بود، جزئیاتی از یک محیط واقعیت افزوده و کاربرد احتمالی آن در آیفون را تشریح می‌کند. این اظهارنامه که با عنوان «سیستم‌ها، روش‌ها و رابط‌های کاربری گرافیکی برای کارکردهای مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده» ارائه شده است، راه‌های استفاده از هدست واقعیت افزوده و نحوه برقراری ارتباط آن با آیفون را بررسی می‌نماید.

جالب‌ترین جنبه مطرح شده در این پتنت که در اواخر فوریه سال جاری میلادی، با شماره «US20190065027» منتشر شده است، نحوه تعامل هدست و آیفون، به منظور آفرینش تجربه‌ای جدید برای کاربر است. در روش معرفی شده، در ابتدا کاربران با استفاده از یک هدست که تصاویر کامپیوتری را پوشش می‌دهد، «محیط واقعیت افزوده» را مشاهده می‌کنند. در ادامه، از سطح لمسی گوشی نیز، به‌عنوان راهی برای ارتباط با این محیط استفاده می‌گردد.

لازم به ذکر است که طی سال‌های اخیر، پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه «واقعیت افزوده»، موجبات کاربرد آن در بسیاری از صنایع و بخش‌های تجاری را فراهم آورده است. به عنوان مثال، شرکت «پی‌پال» به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در پرداخت دیجیتال، از این فناوری برای تسهیل در تجارت الکترونیک بهره گرفته است. تسلا نیز با علم به قابلیت‌های وسیع واقعیت افزوده، درصدد استفاده از آن برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای تولید خودرو است. یکی دیگر از کاربردهای بسیار جالبی‌ که می‌توان از آن نام برد، بکارگیری نشانه‌های مجازی در واقعیت افزوده، به منظور برقراری ارتباط بین مسافر و تاکسی‌های خودران است.

گفتنی است، اپل تنها شرکتی نیست که بر روی دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده کار می‌کند. مایکروسافت، یکی از بازیگران پیشرو در این حوزه به شمار می‌آید که هدست «HoloLens 2» خود را با ارزش تقریبی ۳۵۰۰ دلار، به بازار عرضه نموده و امیدوار است که به صورت گسترده‌ای توسط شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، مورد استفاده قرار گیرد. «Magic Leap» از دیگر محصولاتی است که در آگوست سال گذشته میلادی، با قیمت ۲۲۹۵ دلار به بازار عرضه شده و نسخه تجاری آن نیز، به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در کنار این رقبای قدرتمند، ثبت اختراع مفصل اپل که در ۲۹۲ صفحه منتشر شده است حاکی از نشانه‌های بسیار قدرتمندی است که عزم جدی این شرکت را برای فعالیت در این حوزه، نشان می‌دهد. در همین راستا، برخی از تحلیل‌های کارشناسی حاکی از آن است که احتمال ارائه محصولات مرتبط اپل در سال آتی میلادی، بسیار بالا خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.