برگزاری برنامه منتورینگ برای کارکنان زن «EPO» به مناسبت روز جهانی زن
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ برگزاری برنامه منتورینگ برای کارکنان زن «EPO» به مناسبت روز جهانی زن

دفتر ثبت پتنت اروپا «EPO»، در هشتم مارس سال جاری میلادی، با برگزاری برنامه‌ای ویژه تحت عنوان رهبری زنان «Women in the Lead»، اقدام به بزرگداشت روز جهانی زن نمود. در این برنامه که نوعی برنامه مربیگری و منتورینگ محسوب می‌شد، زنان شاغل در این نهاد، فرصتی یافتند تا برای تعامل با مدیران ارشد سازمان و استفاده از تجارب آنان در راستای رشد و توسعه حرفه‌ای و شخصی خود، گامی مهم بردارند. این رویداد جالب و انگیزشی، با حضور بیش از ۲۰۰ تن از کارمندان این نهاد، در دفاتر مونیخ، لاهه، برلین و وین، برگزار گردید.

در افتتاحیه این کنفرانس که به نوعی ادامه کنفرانس تنوع جنسیتی «EPO» در سال گذشته محسوب می‌شود، «آنتونیو کامپینوس»، مدیرکل این سازمان، با تأکید بر تعهد «EPO» به تنوع جنسیتی و عزم راسخ برای پشتیبانی از کارکنانی که به دنبال فرصت‌های مدیریتی هستند، افزود: «برنامه امروز، گامی مهم در ادامه تلاش‌های ما برای دستیابی به تنوع جنسیتی بیشتر است. ما قصد داریم تا برای تمامی کارمندانی که به دنبال درخشش و شکوفایی بیشتر هستند، فرصتی برابر را تضمین نماییم.»

در ادامه برنامه، «نلی سیمون» قائم‌مقام «EPO» نیز، به بیان احساسات خود پرداخت و با ذکر توصیه‌هایی برای زنانی که علاقه‌مند به حرفه‌های مدیریتی بوده، اما در توانمندی‌های خود برای این کار تردید دارند، اظهار داشت: «فقط این کار را انجام دهید و بیش از اندازه به آن فکر نکنید.»

گفتنی است که دفتر ثبت پتنت اروپا، از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۷ میلادی، تنوع و انعطاف بسیار زیادی برای ارائه فرصت برابر به زنان و مردان را فراهم نموده است و هم‌اکنون، بالغ بر ۷۰۰۰ کارمند از ۳۵ ملیت مختلف، در آن مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است، در کنار سر و صداهای بسیار زیاد گروه‌ها و نهادهای مختلف سیاسی و غیرسیاسی در کشورهای مختلف، اهمیت بهره‌گیری حداکثری از پتانسیل‌های کلیه اقشار جامعه، مسئله‌ای است که در جوامع مختلف، به نکته‌ای حائز اهمیت بدل شده است. در واقع، بهره‌گیری از قومیت‌ها، جنسیت‌ها و اعتقادات مختلف موجود در جوامع، در راستای تعالی کشورها، اصلی است که فراموش کردن آن و یا ابراز ذره‌ای تردید در آن، به معنای از دست دادن بخش اعظمی از پتانسیل‌های موجود در جامعه و متعاقب آن، عقب ماندن از جهان در حال پیشرفت کنونی است. در همین راستا، در سال‌های اخیر نهادهای معتبر ثبت اختراع جهان، هم در راستای تشویق کارمندان خود و هم در راستای ترغیب مخترعین زن و یا مخترعین با نژادهای مختلف، گام‌های مثبت زیادی برداشته‌اند. به دنبال همین گام‌های مثبت، در طی سال‌های اخیر بسیاری از اختراعات نوظهور ارائه شده توسط مخترعین زن، موفق به دریافت جوایز «European Inventor Award» نیز شده‌اند و حتی در سال گذشته، چهار زن از جمله «اورسولا کلر»، فیزیکدان سوئیسی، موفق به درخشش خیره‌کننده‌ای در این حوزه شدند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.