تبدیل کابین عقب کامیون به یک سالن نمایش اختصاصی
۰۸ فروردین ۱۳۹۸ تبدیل کابین عقب کامیون به یک سالن نمایش اختصاصی

اختراع جدید فورد، امکان راه‌اندازی یک سالن نمایش کوچک در داخل یک کامیون را فراهم می‌سازد. این درخواست ثبت اختراع که در سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی خودروساز آمریکایی، به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده است، به تازگی موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع به شماره «US10207623» گردیده است. این پتنت، راهکاری ساده و در عین حال عملی و ایمن، برای تبدیل کابین عقب کامیون، به یک فضای روباز نمایش فیلم را معرفی می‌نماید.

ایده فورد که تحت عنوان «سیستم سرگرمی قابل‌حمل برای کامیون و وانت» به ثبت رسیده است، متشکل از یک صفحه‌نمایش، بلندگو و پرژکتور برای نصب در عقب کامیون یا وانت بوده که با استفاده از یک طراحی خاص و به کمک دو تیرچه فلزی آلومینیومی یا فولادی که بین دیواره‌های داخلی عقب کامیون قرار می‌گیرند، بر روی هم سوار شده و امکان تماشای فیلم در حین حرکت خودرو را فراهم می‌سازند.

نکته‌ای که در این پتنت مورد تأکید قرار گرفته است، اختلالاتی است که در یکپارچگی ساختار و بدنه خودرو و حتی کاهش استحکام مورد نیاز اجزاء، در نتیجه اقدامات سرخود رانندگان برای اضافه نمودن آپشن‌ها و وسایل جدید در خودروها، حادث می‌شود. این در حالی است که نحوه اتصال تجهیزات نمایش فیلم و مکان دقیق آن‌ها، از سوی کارشناسان فورد مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات یاد شده ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است، فورد از شرکت‌های پیشگام در توسعه نوآوری‌های مختلف در صنعت خودروسازی محسوب شده و به همین دلیل، استفاده از سیستم پتنت، به عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک این شرکت فناور به حساب می‌آید. نوآوری‌های صورت گرفته از سوی این خودروساز را می‌توان در چند دسته مجزا قرار داد. برخی از آن‌ها، در راستای اهداف کسب‌وکار این شرکت، به‌ویژه در بازارهای خارجی هستند که به عنوان مثال، می‌توان به استفاده ترکیبی از نور خورشید، باز نمودن پنجره‌ها، روشن کردن بخاری و فن خودرو، با هدف از بین بردن بوی نویی خودرو اشاره نمود که در راستای جلب رضایت مشتریان چینی تولیدات فورد توسعه یافته است. دسته دوم، ایده‌های انتزاعی مانند تبدیل فرمان خودرو به نگهدارنده لپ‌تاپ، گردنبند حاوی کیسه هوا و حتی همین ایده تبدیل کامیون به سالن نمایش فیلم هستند که به نظر نمی‌رسد تصمیمی جدی برای تجاری‌سازی سریع و تولید انبوه آن‌ها وجود داشته باشد. دسته دیگری از پتنت‌ها نیز، به استراتژی‌های توسعه‌ای فورد و حوزه‌های اولویت‌دار این خودروساز اشاره دارد که از آن جمله، می‌توان به خودروی پلیس خودران و چیدمان دایره‌وار صندلی‌ها در خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار اشاره نمود. پتنت‌های این‌چنینی، نشان می‌دهند که فورد سعی دارد تا در رده پیشگامان فناوری‌های نوظهور صنعت خودرو و نسل جدید خودروها، باقی مانده و بازی رقابت را به دیگر رقبای خود نبازد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.