تلویزیون بی‌سیم؛ چشم‌اندازی از نسل جدید تلویزیون‌های خانگی
۱۱ فروردین ۱۳۹۸ تلویزیون بی‌سیم؛ چشم‌اندازی از نسل جدید تلویزیون‌های خانگی

سامسونگ در یکی از جدیدترین ثبت اختراعات خود، ایده‌ای هیجان‌انگیز و کاملاً بلندپروازانه مطرح نموده است. تصور نمایید که قصد تغییر دکوراسیون خانگی خود را دارید؛ یکی از چالش‌ها، مکان قرارگیری تلویزیون با انبوهی از کابل‌ها است. با توجه به محدودیت در پریزهای برق موجود در اتاق‌ها، عملاً انتخاب‌ها برای مکان استقرار تلویزیون محدود خواهد بود. راهکار سامسونگ، تلویزیونی بدون هرگونه کابل تأمین نیروی برق است که می‌توان آن را در هر نقطه دلخواه از فضای داخلی ساختمان قرار داد. یک تلویزیون تماماً بی‌سیم (وایرلس) که شارژ آن از راه دور انجام می‌گیرد.

این درخواست ثبت اختراع که در مارس ۲۰۱۸ به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده است، در اواخر فوریه سال جاری میلادی، با شماره «US20190067996» انتشار یافته است. پتنت مذکور، نوعی سیستم تأمین بی‌سیم و از راه دور برق را معرفی می‌کند که امکان حذف کابل‌های برق و جانمایی دلخواه تلویزیون را فراهم می‌سازد. فناوری معرفی شده، شامل یک فرستنده متصل به پریز برق و یک گیرنده مجزا است که به شکل یک نوار مغناطیسی، به عقب تلویزیون متصل شده است. به نظر می‌رسد که در این ایده، مجموعه طراحی‌های پیشین سامسونگ بکار گرفته شده و عملاً تلویزیون وایرلس، چشم‌اندازی خلاقانه از ترکیب نوآوری‌های سال‌های اخیر این شرکت، محسوب می‌شود.

شارژ بی‌سیم، یک فناوری به نسبت جدید و کاملاً رو به رشد است که ذهن بیشتر افراد را به سمت و سوی حوزه تلفن‌های همراه هوشمند معطوف می‌سازد. شاید ایده شارژ بی‌سیم یک دستگاه دیجیتال، به خودی خود آن‌چنان جدید و ابداعانه نباشد، اما استفاده از این فناوری در تلویزیون‌های «QLED»، یک کار کاملاً خلاقانه و جدید محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که ثبت اختراع جدید سامسونگ، نقطه آغازی برای نسل‌های جدید تلویزیون‌های خانگی است که مسیر تکامل صنعت طراحی و ساخت تلویزیون را با تغییرات بسیار زیادی مواجه می‌سازد؛ مسیری که از تلویزیون‌های سیاه و سفید اولیه، تلویزیون‌های رنگی، «LED» و سه‌بعدی، گذر نموده و حالا به تلویزیون‌های هوشمند بدون کابل (همچون یک گوشی تلفن همراه بسیار بزرگ) رسیده است.

گفتنی است، با توجه به اقدام سامسونگ برای ثبت درخواست «PCT» برای این دستاورد جدید خود که اخیراً توسط سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، با شماره «WO2019039684» منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال افزایش محدوده جغرافیایی حفاظت از اختراع خود بوده و رویکردی جدی نسبت به تجاری‌سازی این فناوری دارد.

لازم به ذکر است که سامسونگ از پیشگامان نوآوری‌های جهانی است که در بسیاری از حوزه‌ها، اعم از فناوری‌های تلفن همراه، به‌ویژه صفحات نمایش انعطاف‌پذیر، سلامت و مراقبت‌های بهداشتی و حتی طراحی و تولید پهپاد، سرمایه‌گذاری نموده است. توجه بسیار زیاد این شرکت به نوآوری و همچنین تلاش برای تجاری‌سازی دستاوردهای خود، سامسونگ را به سیستم پتنت نیز بسیار علاقه‌مند نموده است و بر همین اساس، این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی، با ۵۸۵۰ پتنت گرنت شده، در رده دوم برترین شرکت‌های دارنده «US» پتنت، قرار گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.