ایده مرد آهنی با لباس پروازی به واقعیت می‌پیوندد!
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ایده مرد آهنی با لباس پروازی به واقعیت می‌پیوندد!

بنا بر گواهی ثبت اختراع اعطا شده به یک استارت‌آپ انگلیسی به نام گراویتی «Gravity»، به کمک استفاده از یک سیستم پوشیدنی خاص، امکان پرواز در آسمان فراهم می‌شود. تجاری‌سازی این ایده که بیشتر به صورت آرزویی دور برای انسان بوده که در فیلم‌های سینمایی هالیوودی نمود خود را نشان می‌دهد، انقلابی بزرگ در صنعت پرواز و خدمات مسافرت هوایی به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد که با پیشرفت و توسعه ایده معرفی شده در این پتنت، احتمالاً روزی فرا می‌رسد که افراد با استفاده از موتورهای جتی که در لباس‌هایشان تعبیه شده است، می‌توانند از این سو به آن سو حرکت نمایند.

این پتنت که در دفتر مالکیت فکری انگلیس به ثبت رسیده و اخیراً مورد تأیید قرار گرفته است، یک سیستم پروازی قابل پوشش را معرفی نموده که با الهام از سیستم مشابه مورد استفاده توسط «تونی استارک» در سری فیلم‌های مرد آهنی، طراحی و ساخته شده است.

لازم به ذکر است که گراویتی تصمیمی جدی برای تجاری‌سازی ایده خود داشته و لباس پروازی طراحی شده از سوی این شرکت، در بیش از ۲۰ کشور جهان نیز به نمایش گذاشته شده و حتی موفق به اخذ رکورد جهانی گینس برای سریع‌ترین جت پروازی پوشیدنی قابل کنترل شده است. این سیستم، با بهره‌گیری از ۵ موتور در بازوها و پشت فرد، قادر به پرواز مستمر تا ۸ دقیقه بوده و سرعت آن نیز، به بیش از ۵۵ مایل بر ساعت (۸۹ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

«ریچارد براونینگ»، بنیان‌گذار گراویتی، در خصوص موفقیت حاصل شده در اخذ گواهی ثبت اختراع، اظهار داشت: «ما از زمان راه‌اندازی گراویتی در سال ۲۰۱۷، چالش بهبود و ارتقاء این سیستم را متوقف نکرده‌ایم. تأیید درخواست ثبت اختراع و اعطای گواهی آن، یک خبر بسیار خوب برای ماست و نقطه عطفی برای ما محسوب می‌شود. به کمک این پتنت، ما قادر خواهیم بود تا به نوآوری خود ادامه داده و الهام‌بخش دیگران باشیم.»

گفتنی است، گراویتی در تلاش برای اجرای مسابقات پیشرفته‌ای تحت عنوان «Gravity Race Series» در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی است که در آن، مجموعه‌ای از خلبانان، مهارت‌های خود را با استفاده از محصول جادویی گراویتی، به نمایش خواهند گذاشت. همچنین این شرکت که علاقه وافری به مسئله نوآوری دارد، پروژه‌ای تحت عنوان «STEM» (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را در مدارس بریتانیا راه‌اندازی نموده است که هدف آن، الهام بخشیدن به دانش آموزان در زمینه نوآوری و خلاقیت و تشویق و تعامل بیشتر موضوعات «STEM» در مدارس است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.