بهره‌گیری از بلندگوهای پرنده جهت واقعی‌تر شدن تجربه واقعیت مجازی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ بهره‌گیری از بلندگوهای پرنده جهت واقعی‌تر شدن تجربه واقعیت مجازی

یک شرکت ارائه دهنده محصولات و خدمات مورد نیاز خودروسازان و شرکت‌های فناور که بر طراحی و تولید انواع سیستم‌های ارتباطی خودرو، محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و خودکارسازی فرآیندهای ارتباطی متمرکز است، یک اسپیکر رباتیک ابداع نموده که می‌تواند تجربه واقعیت مجازی را واقعی‌تر از گذشته نماید. این درخواست ثبت اختراع که در ژانویه سال گذشته میلادی از سوی شرکت هرمان «Herman» در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است، در سوم مارس سال جاری میلادی نیز، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10225656» شده است.

تصور نمایید که از یک هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنید و در حال مشاهده یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک هستید. اتومبیلی با سرعتی خیره‌کننده از روبروی شما می‌گذرد و شما صدای شبیه‌سازی شده این خودرو را از هدفون می‌شنوید. صدای سه‌بعدی هدفون، تنها تلاشی برای ایجاد توهم مکان و یا حرکت صدا است که با کمک ایده خلاقانه هرمان، می‌تواند کاملاً واقعی شود. این شرکت که در سال ۲۰۱۷ میلادی، به مبلغ ۸ میلیارد دلار از سوی سامسونگ خریداری شده است، اقدام به توسعه یک سیستم بلندگو برای محیط‌های واقعیت مجازی نموده که قابلیت پرواز داشته و می‌تواند از گوشه اتاق به سمتی دیگر حرکت نماید و در عین حال، صداهای مختلف را برای شما شبیه‌سازی کند. این سیستم، قابلیت تشخیص بهترین فاصله از کاربر، جهت و حرکت صدا را دارا بوده و می‌بتواند به بهترین نحو، صدا را شبیه‌سازی نماید.

به نظر می‌رسد که این سیستم جدید، می‌تواند لذتی چند برابری را برای کاربران گروهی واقعیت مجازی فراهم ‌سازد. البته این ایده، با محدودیت‌هایی نیز همراه است. فضایی را در نظر بگیرید که چندین کاربر با هدست‌های واقعیت مجازی خود، در حال تجربه موقعیت‌های متفاوتی هستند. استفاده از ربات‌های پرنده برای شبیه‌سازی صدای مرتبط با هر کاربر، موجب می‌شود تا ناوگانی از این بلندگوهای پرنده را مشاهده کنیم که هر یک به سمتی در حال حرکت هستند.

لازم به ذکر است، واقعیت مجازی از فناوری‌های نوظهوری است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر، دیگر یک خیال و ایده انتزاعی نبوده و گام‌های نهایی آن برای تجاری‌سازی، در حال برداشته شدن است. امروزه بسیاری از شرکت‌های فناور، از این فناوری در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌کنند که از آن جمله، می‌توان به پتنت نایک برای کمک به گلف‌بازان، تجربه واقعیت مجازی در خودروهای خودران اپل، توسعه و ارتقاء کفش و پاپوش‌های واقعیت مجازی از سوی گوگل و حتی به‌کارگیری این فناوری در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

رویداد رصد، توسعه و مدیریت دارایی های فکری پیشران توسعه فناوری های نوظهور
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

رویداد رصد، توسعه و مدیریت دارایی های فکری پیشران توسعه فناوری های نوظهور

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری شهرک علمی و فناوری اصفهان برگزار می‌کند.

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.