همکاری «EPO» با کمیته استاندارد اروپا جهت پشتیبانی از نوآوری در صنایع
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ همکاری «EPO» با کمیته استاندارد اروپا جهت پشتیبانی از نوآوری در صنایع

دفتر ثبت اختراع اروپا «EPO»، کمیته استاندارد اروپا «CEN» و کمیته اروپایی استانداردسازی الکتروتکنیک «CENELEC»، یادداشت تفاهمی به امضاء رسانیده‌اند که بر اساس آن، حمایت‌هایی از صنعت و ذینفعان آن در اروپا، به‌ویژه در زمینه پتنت‌های ضروری استاندارد «SEPs»، صورت دهند.

این تفاهم‌نامه، اولین مورد در نوع خودش بوده که بین سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه استانداردسازی و پتنت و با هدف توسعه دانش و ارتباط بین این دو مفهوم کلیدی برای صنعت، منعقد می‌گردد. حمایت از مخترعین، نوآوران، محققین و صنایع در حوزه‌های مختلف فناوری، از دستاوردهای اصلی این همکاری خواهد بود که از طریق ترویج و انتشار استانداردهای فنی، به‌ویژه در ارتباط با فناوری‌های پتنت شده (پتنت‌های ضروری استاندارد)، انجام می‌گیرد. از دیگر نتایج این تفاهم‌نامه، ایجاد یک رابطه پایدار و همکاری مستمر بین «EPO»، مؤسسه استاندارد ارتباطات از راه دور «ETSI» و کمیسیون اروپا است که می‌تواند اثرات مثبتی بر نوآوری و توسعه فناوری‌های ارتباطی در این منطقه داشته باشد.

«آنتونیو کامپینوس»، مدیر ارشد «EPO»، با ابراز خشنودی از انعقاد این موافقت‌نامه اظهار داشت: «این توافق، به ما کمک می‌نماید تا در مورد استفاده از استانداردها و پتنت‌های مرتبط با زمینه‌های مختلف فعالیت، اطلاعاتی را در اختیار مخترعین و کسب‌وکارهای نوآورانه قرار دهیم. برای حل چالش‌های ناشی از ارتباط بین استانداردها و پتنت، همکاری با سازمان‌های استاندارد ضروری است. این امر، کمک می‌نماید تا سیستم پتنت با ارائه شفافیت بیشتر در پتنت‌های ضروری استاندارد به‌عنوان پتنت‌های با کیفیت بالا، پشتیبان یک محیط رقابتی نوآورانه برای کسب‌وکارهای مختلف باشد.»

«النا سانتیاگو سید»، مدیرکل «CEN» و «CENELEC» نیز، در خصوص توافق صورت گرفته اظهار داشت: «ما به صورت فعالانه، از نوآوری در اروپا حمایت می‌کنیم. هدف ما، ادغام مؤثر نوآوری در سیستم استاندارد اروپایی است. در همین راستا، در سال ۲۰۱۸ میلادی، طرح نوآوری خود را ارائه نمودیم که بر نیاز مبرم اروپا به برنامه‌های Fast-Track برای رساندن نتایج تحقیقات به بازار، تأکید دارد. این اهداف جاه‌طلبانه، طی همکاری جدید با «EPO» تقویت شده و می‌توانیم از اقتصاد اروپا حمایت نماییم تا رقابت‌پذیری بیشتری در اقتصاد دانش‌بنیان جهانی داشته باشد.»

گفتنی است، با رشد و توسعه روزافزون فناوری‌های ارتباطی و به‌طور کلی «ICT» در بسیاری از زمینه‌های فنی سنتی، استانداردهای «ICT» که از طریق پتنت‌های ضروری استاندارد اجرا و پیاده‌سازی می‌شوند، به یک مؤلفه حیاتی در کسب‌وکارهای امروزی بدل شده است. همین ضرورت، موجب شده است تا اتحادیه اروپا به‌عنوان یکی از بازیگران پیشرو در حوزه مالکیت فکری، پتنت‌های ضروری استاندارد و به‌طور کلی ارتباط استانداردهای فنی و ثبت اختراع را یکی از اولویت‌های برنامه‌های اصلاحی جدید خود در زمینه ارتقاء سطح حفاظت از «IP» قرار دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.