بهره‌گیری از سنسورهای برخورد خودرو برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها
۱۸ فروردین ۱۳۹۸

بهره‌گیری از سنسورهای برخورد خودرو برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها

سوزوکی در ادامه تلاش‌های خود برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر موتورسیکلت‌های تولیدی، آپشن جدیدی به آن‌ها اضافه نموده که می‌تواند احتمال تصادفات را تا حد زیادی کاهش دهد. این شرکت فناور ژاپنی که به دنبال کاهش تلفات ناشی از تصادف موتورسیکلت‌هاست، در اظهارنامه اخیر خود که در دفتر ثبت اختراع ژاپن به ثبت رسیده است، از رویکرد جدید این شرکت برای ورود به حوزه رو به گسترش استفاده از سنسورهای جلوگیری از برخورد اشیاء با خودروها، رونمایی نموده است.

لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از شرکت‌های خودروساز، به منظور ایمن‌سازی حرکت خودروهای تولیدی خود، از تجهیزات ویژه و فناوری‌های نوظهوری استفاده می‌نمایند. بسیاری از این تجهیزات مدرن، مبتنی بر سنسورهای جلوگیری از برخورد بوده که به نوعی، تمامی خودروهای جدید، به آن‌ها مجهز شده‌اند. همین ویژگی، موجب شده است تا سوزوکی نیز، ایده جالبی برای ایمن‌سازی موتورسیکلت‌های خود بیابد. یکی از نقاط ضعف موتورسیکلت‌ها، کوچک بودن و در نتیجه اختلال در شناسایی آن‌ها از سوی خودروها است. اغلب رانندگان خودروها، موتورسیکلت‌های در حال حرکت را به سختی می‌بینند؛ در نتیجه، هر چیزی که بتواند شناسایی آن‌ها را برای رانندگان بهبود دهد، افزایش ایمنی موتورسوار را به همراه خواهد داشت.

ایده سوزوکی، مبتنی بر استفاده از سنسورهای نصب شده در خودروها، به منظور شناسایی موتورسیکلت و حتی ارائه هشدار به رانندگان است. بر این اساس، بازتابنده‌هایی در موتورسیکلت تعبیه شده و خودروهای مجهز به سنسور برخورد، می‌توانند از نزدیک شدن موتورسیکلت به خودرو آگاه شوند. بدیهی است، با افزایش خودروهای مجهز به سنسور برخورد و فراگیر شدن این فناوری، موتورسیکلت‌های دارای بازتابنده نیز، می‌توانند در جاده‌ها با خیالی آسوده‌تر به حرکت در آیند.

گفتنی است، صنعت طراحی و ساخت موتورسیکلت نیز، مانند خودروسازی، همواره در پی بکارگیری نوآوری‌های جدید بوده است. تلاش‌های متعدد سوزوکی برای ثبت و انتشار پتنت، نشانه‌ای از عزم جدی این شرکت، برای درخشیدن در میان شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید موتورسیکلت است. البته شایان ذکر است که مسئله ایمن‌سازی مسیر حرکت خودرو با توجه به تردد موتورسیکلت‌ها، فقط چالشی برای شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت نبوده و حتی شرکت‌های خودروساز را نیز، به خود جذب نموده است. به عنوان مثال، فورد اخیراً ثبت اختراعی داشته که در مسیرهای پرترافیک، شناسایی موتورسیکلت‌ها از سوی خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار را تسهیل می‌کند. در این فناوری، خودروهای خودران با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای تعبیه شده در خودرو، موتورسیکلت‌هایی که از مسیرهای باریک بین اتومبیل‌ها حرکت می‌کنند را شناسایی می‌نمایند.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

کارگاه «هنر مطالعه پتنت»: چگونه خواندن پتنت را فرا گیرید!
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

کارگاه «هنر مطالعه پتنت»: چگونه خواندن پتنت را فرا گیرید!

کانون پتنت ایران، در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع خود، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه «هنر مطالعه پتنت» نموده است. در این کارگاه که در مورخ ۲۲ خردادماه سال جاری برگزار می‌گردد، با اجزای پتنت آشنا شده و پس از مطالعه عملی یک پتنت، نحوه استخراج اطلاعات مورد نیاز از آن را فرا می‌گیرید.

سیستم ایمنی هوندا برای جلوگیری از صدمات به عابران پیاده
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سیستم ایمنی هوندا برای جلوگیری از صدمات به عابران پیاده

شرکت ژاپنی هوندا، سیستم کیسه هوای جدیدی برای خودروهای خود ابداع نموده که در عین توجه به ایمنی سرنشینان، به افراد حاضر در خارج از خودرو نیز توجهی ویژه دارد. سیستم ابداعی هوندا، ترکیبی از کیسه‌های هوا و حسگرهای خاصی است که در صورت هر گونه برخورد، شدت آسیب‌ها به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران را کاهش می‌دهد. در این سیستم حفاظتی، حسگرها اندازه و فاصله شیء (مثلاً یک موتورسیکلت یا یک عابر پیاده) را اندازه‌گیری نموده و بر اساس اطلاعات دریافتی، کیسه هوای خارجی با سرعت کافی و در لحظه مناسب عمل می‌کند.

Ride Apart
پلتفرم جدید «USPTO» برای کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های پتنت شده
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

پلتفرم جدید «USPTO» برای کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های پتنت شده

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، با هدف تسهیل ارتباط بین دارندگان حقوق پتنت‌ها و اخذکنندگان بالقوه مجوزهای بهره‌برداری از آن‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک پلتفرم جدید نموده است. این پلتفرم جدید که «Patents 4 Partnerships» نام دارد، در گام ابتدایی در برگیرنده مجموعه‌ای از گواهی‌های ثبت اختراع و پرونده‌های انتشار یافته مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بوده که آن‌ها را برای واگذاری مجوز، در دسترس قرار داده است. البته این پلتفرم در آینده با توسعه‌هایی نیز همراه بوده و ممکن است حوزه‌های دیگری را نیز شامل شود.

USPTO
برگزاری کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی با همکاری کانون پتنت و صندوق نوآوری و شکوفایی
۳ خرداد ۱۳۹۹

برگزاری کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی با همکاری کانون پتنت و صندوق نوآوری و شکوفایی

کانون پتنت ایران، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، دوره‌ای سه‌روزه تحت عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)» را برگزار می‌نمایند. هدف از این کمپ که در مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری برگزار می‌گردد، ایجاد فرصتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر علاقه‌مندان به حوزه مالکیت فکری است، تا با مفاهیم اولیه این حوزه و نقش پتنت در حفاظت از فناوری‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آن‌ها، آشنا شوند.

شروع به کار نسخه جدید «مرکز الکترونیک ثبت اختراع» در «USPTO»
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

شروع به کار نسخه جدید «مرکز الکترونیک ثبت اختراع» در «USPTO»

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO)، خبر از آغاز به کار نسخه جدید مرکز الکترونیک ثبت اختراع داده است. این مرکز که «Patent Center» نامیده می‌شود، ابزاری جدید برای ثبت الکترونیک درخواست‌ها و مدیریت پرونده‌های ثبت اختراع محسوب شده که یکپارچه‌سازی سیستم ثبت اختراع و بهبود عملکرد و کارآمدی فرآیندهای الکترونیکی را به همراه خواهد داشت.

USPTO
حلقه هوشمند اپل؛ تجسمی از یک فناوری پوشیدنی پیشرفته و پرکاربرد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

حلقه هوشمند اپل؛ تجسمی از یک فناوری پوشیدنی پیشرفته و پرکاربرد

اپل در ادامه تلاش‌های قبلی خود برای توسعه و تجاری‌سازی حلقه هوشمند «Apple Ring»، نوآوری جدیدی ارائه نموده است. این شرکت در پتنت جدید خود، بر نحوه کنترل دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلویزیون، با استفاده از حرکات از پیش تعریف شده دست متمرکز شده است. حلقه بی‌سیم، بر روی یک یا چند انگشت کاربر قرار گرفته و در پاسخ به تشخیص ورودی‌ها که می‌تواند یک حرکت خاص دست و یا حتی لمس حلقه از سوی کاربر باشد، دستورالعملی تعریف شده را به‌عنوان خروجی به اجرا در می‌آورد. این خروجی، نوعی ارتباط بی‌سیم با یک دستگاه الکترونیک خارجی است.

patentlyapple