بهره‌گیری از سنسورهای برخورد خودرو برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ بهره‌گیری از سنسورهای برخورد خودرو برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها

سوزوکی در ادامه تلاش‌های خود برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر موتورسیکلت‌های تولیدی، آپشن جدیدی به آن‌ها اضافه نموده که می‌تواند احتمال تصادفات را تا حد زیادی کاهش دهد. این شرکت فناور ژاپنی که به دنبال کاهش تلفات ناشی از تصادف موتورسیکلت‌هاست، در اظهارنامه اخیر خود که در دفتر ثبت اختراع ژاپن به ثبت رسیده است، از رویکرد جدید این شرکت برای ورود به حوزه رو به گسترش استفاده از سنسورهای جلوگیری از برخورد اشیاء با خودروها، رونمایی نموده است.

لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از شرکت‌های خودروساز، به منظور ایمن‌سازی حرکت خودروهای تولیدی خود، از تجهیزات ویژه و فناوری‌های نوظهوری استفاده می‌نمایند. بسیاری از این تجهیزات مدرن، مبتنی بر سنسورهای جلوگیری از برخورد بوده که به نوعی، تمامی خودروهای جدید، به آن‌ها مجهز شده‌اند. همین ویژگی، موجب شده است تا سوزوکی نیز، ایده جالبی برای ایمن‌سازی موتورسیکلت‌های خود بیابد. یکی از نقاط ضعف موتورسیکلت‌ها، کوچک بودن و در نتیجه اختلال در شناسایی آن‌ها از سوی خودروها است. اغلب رانندگان خودروها، موتورسیکلت‌های در حال حرکت را به سختی می‌بینند؛ در نتیجه، هر چیزی که بتواند شناسایی آن‌ها را برای رانندگان بهبود دهد، افزایش ایمنی موتورسوار را به همراه خواهد داشت.

ایده سوزوکی، مبتنی بر استفاده از سنسورهای نصب شده در خودروها، به منظور شناسایی موتورسیکلت و حتی ارائه هشدار به رانندگان است. بر این اساس، بازتابنده‌هایی در موتورسیکلت تعبیه شده و خودروهای مجهز به سنسور برخورد، می‌توانند از نزدیک شدن موتورسیکلت به خودرو آگاه شوند. بدیهی است، با افزایش خودروهای مجهز به سنسور برخورد و فراگیر شدن این فناوری، موتورسیکلت‌های دارای بازتابنده نیز، می‌توانند در جاده‌ها با خیالی آسوده‌تر به حرکت در آیند.

گفتنی است، صنعت طراحی و ساخت موتورسیکلت نیز، مانند خودروسازی، همواره در پی بکارگیری نوآوری‌های جدید بوده است. تلاش‌های متعدد سوزوکی برای ثبت و انتشار پتنت، نشانه‌ای از عزم جدی این شرکت، برای درخشیدن در میان شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید موتورسیکلت است. البته شایان ذکر است که مسئله ایمن‌سازی مسیر حرکت خودرو با توجه به تردد موتورسیکلت‌ها، فقط چالشی برای شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت نبوده و حتی شرکت‌های خودروساز را نیز، به خود جذب نموده است. به عنوان مثال، فورد اخیراً ثبت اختراعی داشته که در مسیرهای پرترافیک، شناسایی موتورسیکلت‌ها از سوی خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار را تسهیل می‌کند. در این فناوری، خودروهای خودران با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای تعبیه شده در خودرو، موتورسیکلت‌هایی که از مسیرهای باریک بین اتومبیل‌ها حرکت می‌کنند را شناسایی می‌نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.