افزایش قابل‌توجه هزینه‌های ثبت اختراع در آفریقای جنوبی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ افزایش قابل‌توجه هزینه‌های ثبت اختراع در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش هزینه‌های ثبت اختراع و طراحی‌های صنعتی است. بنا بر اعلام دفتر مالکیت فکری این کشور، از ابتدای آوریل سال جاری میلادی، هزینه‌های رسمی و اداری ثبت اختراع و طراحی‌های صنعتی، به‌ویژه برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. گفتنی است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، افزایش هزینه‌ها بر شرکت‌های فناور متمرکز بوده و صنایع کوچک و متوسط «SMEs»، به صورت جداگانه لحاظ می‌شوند.

طبق ساختار هزینه‌ای جدید، هزینه ثبت درخواست برای پتنت و طراحی صنعتی، به ترتیب برابر با ۱۱۰۰ و ۵۴۰ راند است که در مقایسه با هزینه‌های پیشین ثبت درخواست (۵۹۰ و ۲۴۰ راند)، افزایشی بیش از دو برابری را به همراه دارد (راند واحد پول آفریقای جنوبی و معادل ۰.۰۶۸۹ دلار آمریکا است). علاوه بر این، در حال حاضر هزینه نگهداری و تمدید اعتبار برای پتنت و طراحی‌های صنعتی، برابر با ۱۴۰ و ۱۰۰ راند است که طبق افزایش‌های پیش‌بینی شده، به ۱۴۰۰ و ۱۰۰۰ راند خواهد رسید. افزایش ده برابری هزینه‌های نگهداری، نشان می‌دهد که صاحبان پتنت و طراحی‌های صنعتی، کاری دشوار برای نگهداری از حقوق مالکیت فکری خود خواهند داشت. البته می‌توان از منظر دیگری نیز به این تصمیم‌گیری جدید توجه نمود که سیستم مالکیت فکری آفریقای جنوبی، در صدد بهبود کیفیت دارایی‌های فکری ثبت شده و ارتقاء چتر حفاظتی آن‌ها بوده و این مسئله، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای صاحبان دارایی‌های فکری محسوب شود. نکته جالب این‌که افزایش‌های فوق، تنها برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری اعمال شده و «SME»ها می‌توانند بدون هزینه اضافی و منطبق با جداول قبلی، نسبت به ثبت اختراعات و طراحی‌های صنعتی خود اقدام نمایند.

گفتنی است، آفریقای جنوبی یکی از کشورهای در حال توسعه‌ای است که با دو نگرانی بزرگ و جدی دست به گریبان می‌باشد؛ اولین نگرانی، به موضوعات بهداشتی و به‌ویژه شیوع بیماری ایدز در این کشور باز می‌گردد که کاملاً حالت اپیدمی یافته است. دسترسی به واکسن‌ها، می‌تواند تحت تأثیر سیستم پتنت و نحوه تعامل با شرکت‌های دارای فناوری قرار گیرد. دومین نگرانی پیش رو، فقر شدید است؛ اپیدمی ایدز و فقر، در کنار یکدیگر به یک چالش بزرگ بدل شده‌اند و سیستم پتنت، می‌تواند به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه نوآوری و ورود فناوری‌های پیشرفته دارویی به این کشور آفریقایی، عمل نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.