افزایش ۹ درصدی سهام یک شرکت هندی پس از اخذ گواهی ثبت اختراع
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ افزایش ۹ درصدی سهام یک شرکت هندی پس از اخذ گواهی ثبت اختراع

ارزش سهام یک شرکت هندی فعال در حوزه مشاوره و مدیریت کسب‌وکار، پس از موفقیت در کسب گواهی ثبت اختراع جدید، با افزایش تقریباً ۹ درصدی مواجه گردید. نیوژن «Newgen»، یک شرکت جهانی است که در بیش از ۶۰ کشور جهان، خدمات خود را در سه حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار، مدیریت محتوا و مدیریت ارتباطات با مشتریان، ارائه می‌نماید. مشتریان کلیدی این شرکت، بانک‌ها و مؤسسات بیمه، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و سازمان‌های فعال در حوزه بهداشت و سلامت می‌باشند.

پتنت جدید نیوژن که با شماره «۳۰۹۳۶۸»، از سوی دفتر ثبت اختراع هند مورد تأیید قرار گرفته است، روشی جدید و ابتکاری برای کنترل میزان کربن تولیدی و محافظت از محیط زیست، معرفی می‌نماید. «دیواکار نیگام»، مدیرعامل نیوژن، با تأکید بر تعهد این شرکت به نوآوری، ابراز داشت: «ما در نیوژن، به صورت مستمر در تلاشیم تا نوآوری را در تمامی محصولات خود وارد نماییم. اعطای گواهی ثبت اختراع به این پتنت، تلاش‌ها و کوشش‌های ما در توسعه نوآوری و اختراع را به رسمیت می‌شناسد.» وی همچنین افزود: «این اختراع به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا فرآیندهای تجاری خود را سازگار با محیط‌زیست، به انجام برسانند.»

گفتنی است، نیوژن تا کنون ۴۴ پتنت در هند به ثبت رسانیده که از این تعداد، ۱۱ درخواست مورد تأیید قرار گرفته و گواهی ثبت اختراع، برای آن‌ها صادر شده است. این شرکت، همچنین ۳ درخواست نیز در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسانیده که در حال ارزیابی است.

لازم به ذکر است که افزایش قابل توجه سهام شرکت نیوژن در پی اخذ گواهی ثبت اختراع فوق، نشان می‌دهد که اختراعات و نوآوری‌ها به‌عنوان یکی از دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها، به یکی از ارزشمندترین منابع سازمانی در دنیای کسب‌وکار بدل شده‌اند. امروزه دیگر املاک و مستغلات، تجهیزات و دستگاه‌ها و حتی منابع مالی نیستند که ارزش کسب‌وکار را مشخص می‌کنند، بلکه منابع دانشی، سطح دارایی‌های فکری و قابلیت‌های فناورانه شرکت‌ها است که تعیین می‌کند، چه سهمی از بازار رقابتی را به خود اختصاص دهند. در این مسیر، پتنت نمادی از ارزش دارایی‌های نامشهود شرکت به حساب می‌آید که نقشی تعیین‌کننده، در اعتبار و برند شرکت و نوع نگاه سرمایه‌گذاران و سهامداران، به موفقیت‌های آتی دارد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.