شستشوی خودکار عقب وانت با استفاده از سیستم لوله‌کشی مخصوص
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ شستشوی خودکار عقب وانت با استفاده از سیستم لوله‌کشی مخصوص

تویوتا باز هم ایده‌ای نوآورانه و عجیب ارائه نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی که سهمی عمده در بازار جهانی فروش انواع خودرو دارد، راهی ابتکاری برای شستشوی کابین عقب خودروهای وانت یافته است. در این روش که در ثبت اختراع جدید تویوتا معرفی شده است، از تعدادی لوله و نازل تحت یک سیستم یکپارچه تعبیه شده در عقب وانت، برای شستشوی آن استفاده می‌شود.

تصور نمایید که یک خودروی وانت در اختیار دارید و کوهی از اجناس و بارهای مختلف، شامل انواع سنگ، خاک و حتی زباله را در طی روز جابه‌جا کرده‌اید. مطمئناً در پایان روز، این چالش در ذهن شما وجود دارد که وانت خود را هر چه زودتر تمیز کنید و از شر گرد و غبار و باقی مانده زباله‌ها، خلاص شوید. حال تصور نمایید که با فشار یک دکمه یا یک اهرم کوچک، بتوانید این مشکل را برطرف نموده و عقب وانت خود را کاملاً تمیز کنید. این ایده‌ای است که تویوتا در ثبت اختراع اخیر خود، به تشریح آن پرداخته است.

سیستم شستشوی ابداعی توسط تویوتا که توسط مهندسین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در میشیگان آمریکا طراحی شده است، از تعداد زیادی لوله انتقال آب تشکیل می‌شود که بین دیواره داخلی و خارجی کفی وانت، قرار گرفته و چند نازل آب نیز در مسیر آن‌ها تعبیه شده تا بتوان آب را به صورت اسپری بر روی کابین عقب خودرو، پاشید. از نوآوری‌های جالب این سیستم، استفاده از یک ورودی ثانویه هوای تحت فشار در کنار منبع آب است که می‌تواند آب را با فشار بیشتری بر روی سطح کفی بپاشد.

تویوتا از شرکت‌های پیشرویی است که برای نوآوری اهمیت خاصی قائل است و همین عامل، موجب شده است تا این شرکت، در رده‌های بالای فهرست خودروسازان نوآور جهان و در رقابتی تنگاتنگ با فورد قرار گیرد. این شرکت که در رده سیزدهم فهرست اخیر «IFI Claims» از برترین شرکت‌های دارای بیشترین «US» پتنت گرنت شده قرار دارد، ایده‌های ابتکاری و گاهاً عجیبی را در سیستم پتنت به ثبت می‌رساند. به عنوان مثال، می‌توان به ایده پخش گاز اشک‌آور در فضای داخلی خودرو اشاره نمود که با هدف جلوگیری از سرقت خودرو، انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که اخیراً فورد پتنتی به ثبت رسانیده که بر اساس آن، عقب خودرو می‌تواند به یک سالن نمایش فیلم سیار بدل شود. اگرچه ایده‌هایی مانند نمایش فیلم در عقب وانت در حال حرکت و یا شستشوی خودکار عقب وانت، از جمله مواردی هستند که شاید در نگاه اول انتزاعی به حساب آمده و تجاری‌سازی آن‌ها در آینده نزدیک، محتمل نباشد، اما نوید این را می‌دهد که با نوآوری‌های روزافزون شرکت‌های خودروساز، در آینده نسل جدیدی از خودروهای وانت به بازار عرضه می‌شود که بتواند مجموعه‌ای گسترده از نیازهای کاربران را تأمین نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.