معرفی سامسونگ به‌عنوان برترین فناور فعال در سیستم پتنت آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ معرفی سامسونگ به‌عنوان برترین فناور فعال در سیستم پتنت آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸

شرکت کره‌ای سامسونگ، موفق به قرارگیری در صدر فهرست شرکت‌های برتر دارنده بیشترین «US» پتنت، قرار گرفته است. در این رده‌بندی که از سوی وب‌سایت «IAM» انتشار یافته است، مجموعه یوتیلیتی پتنت‌ها، پتنت‌های طراحی و پتنت‌های گیاهی گرنت شده و در حال ارزیابی تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹، مدنظر قرار گرفته و بر این اساس، فهرستی از ۱۰۰ شرکت برتر، ارائه شده است.

سبد پتنت سامسونگ در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، متشکل از ۸۷۱۰۲ گواهی ثبت اختراع و بالغ بر ۲۵۶۰۱ درخواست انتشار یافته و در حال ارزیابی است که این آمار، با توجه به انتشار ۷۱۹۲ پتنت در سال ۲۰۱۸، سهم ۲۸.۱ درصدی را در کل پتنت‌های انتشار یافته این شرکت، به خود اختصاص داده است.

پس از سامسونگ که در سال گذشته نیز در رده نخست فهرست «IAM» قرار گرفته بود، شرکت‌های «IBM» با ۶۱۷۶۰ گواهی ثبت اختراع و ۲۱۳۱۷ درخواست انتشار یافته، کنون با ۴۱۷۵۵ گواهی ثبت اختراع و ۸۸۱۵ درخواست انتشار یافته، مایکروسافت با ۳۵۸۱۳ گواهی ثبت اختراع و ۱۱۲۱۶ درخواست انتشار یافته و اینتل با ۳۴۲۵۹ گواهی ثبت اختراع و ۷۵۴۴ درخواست انتشار یافته، به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفته‌اند. گفتنی است، از بین ۲۰ شرکت برتر، ۹ شرکت ژاپنی، ۷ شرکت آمریکایی، ۲ شرکت از کره جنوبی، یک شرکت از فنلاند (نوکیا) و یک شرکت نیز از سنگاپور است.

با بررسی دقیق‌تر سبد پتنت هر یک از ۲۰ شرکت برتر فهرست «IAM»، می‌توان به نتایج قابل توجهی رسید. به عنوان مثال، بالاترین نسبت پتنت‌های انتشار یافته در سال ۲۰۱۸ میلادی به کل پتنت‌های انتشار یافته و در حال ارزیابی، متعلق به شرکت‌های «LG» و اینتل است که به ترتیب با ۴۳.۲ و ۴۱.۷ درصد، در صدر قرار دارند. از سوی دیگر، نسبت پتنت‌های انتشار یافته به گرنت شده، در تمام شرکت‌ها بالای ۲۰ درصد است و تنها شرکت متمایز در این شاخص، «Broadcom» است که با ۱۹۶۸۸ پتنت گرنت شده و ۱۴۱۵ پرونده ثبت اختراع، شاخص ۷.۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که «IFI Claims» نیز، همه‌ساله اقدام به رتبه‌بندی و اعلام فهرست شرکت‌های برتر فعال در سیستم پتنت آمریکا می‌نماید که آخرین گزارش این شرکت که مبتنی بر بیشترین تعداد پتنت گرنت شده بود، شرکت «IBM» را برای بیست و ششمین سال متوالی، به‌عنوان برترین شرکت معرفی نموده و سامسونگ را در رده دوم قرار داده است. البته آنالیز جدیدی نیز در گزارش اخیر «IFI Claims» گنجانده شده که بر سبد پتنت فامیلی‌های فعال شرکت‌های مادر متمرکز است و بر اساس آن، سامسونگ در رده نخست قرار گرفته و کنون، «IBM»، جنرال الکتریک و رابرت بوش، در رده‌های بعدی جای دارند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.