نوآوری‌های اپل در زمینه احراز هویت بیومتریک ساعت‌های هوشمند
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ نوآوری‌های اپل در زمینه احراز هویت بیومتریک ساعت‌های هوشمند

اپل در ادامه نوآوری‌های مستمر خود در زمینه فناوری‌های احراز هویت کاربران، روشی ابتکاری برای ساعت‌های تولیدی خود توسعه داده است. این ایده خلاقانه که در درخواست ثبت اختراع این شرکت تشریح شده، مبتنی بر ارسال سیگنال‌هایی از یک سنسور نوری تعبیه شده در زیر ساعت و نزدیک به ساعد دست کاربر است که می‌تواند ویژگی‌های بیومتریک فرد را شناسایی نموده و از آن‌ها، برای احراز هویت وی، استفاده نماید. اظهارنامه اختراع مذکور، در سپتامبر سال گذشته میلادی به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده و در مورخ ۲۸ مارس سال جاری میلادی نیز، با شماره «US20190095602» انتشار یافته است.

از آنجا که یافتن مکانی برای تعبیه سنسورهای بیومتریک در صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند کاری دشوار است، محققین اپل اقدام به تعبیه سنسور در زیر ساعت نموده که می‌تواند از آنالیزهای الگوی وریدی کاربر، استفاده نماید. البته جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی از رگ‌های خونی زیر پوستی، با توجه به ناحیه کوچکی که حسگر نسبت به آنالیز آن‌ها اقدام می‌نماید، یک محدودیت دیگر برای این سیستم تأیید هویت است. محققین اپل، برای غلبه بر این معضل جدید نیز، مجموعه‌ای از آزمون‌های مختلف را پیش‌بینی نموده‌اند. تجزیه‌وتحلیل الگوهای مختلف، از قبیل فولیکول‌های مو، الگوهای عروقی، رگ‌ها و شریان‌های فرد، تاندون‌های دست، رنگ پوست و حتی منافذ و شکل استخوانی دست کاربر، از دیگر مواردی است که در سیستم احراز هویت پیشنهادی اپل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است که اپل در سال‌های اخیر، استراتژی جدیدی در خصوص توسعه قابلیت‌های محصولات اصلی خود، مانند آیفون و ساعت‌های هوشمند اتخاذ نموده و سعی در توسعه کاربردهای جانبی آن‌ها، به‌ویژه در حوزه سلامت و بهداشت فردی دارد. تجارب حاصل از این سرمایه‌گذاری، کمک نموده تا نسل جدیدی از فناوری‌های احراز هویت نیز، توسط این شرکت مشهور توسعه یابد. به عنوان مثال، می‌توان به فناوری تأیید هویت «Face ID» جدید اپل اشاره نمود که از الگوی رگ‌های خونی چهره، برای شناسایی هویت کاربر آیفون استفاده می‌نماید. مجموعه این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های وسیع، نشان می‌دهد که به زودی با نسل جدیدی از محصولات هوشمند اپل سر و کار خواهیم داشت که دیگر نیازی به رمزهای عددی، کاراکتری و حتی الگوهای اثر انگشتی، نخواهند داشت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.