سیستم صوتی جدیدی برای خودروها که نیاز به تقویت‌کننده و بلندگوهای قدرتمند ندارد!
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ سیستم صوتی جدیدی برای خودروها که نیاز به تقویت‌کننده و بلندگوهای قدرتمند ندارد!

شرکت «NIO» که یکی از خودروسازان پیشرو در حوزه تولید خودروهای الکتریکی است، در ثبت اختراع جدیدش، ایده‌ای جالب برای توسعه و بهبود سیستم‌های صوتی ارائه نموده که نیاز به بلندگوهای قدرتمند و انواع تقویت‌کننده‌ها را از بین می‌برد. سیستم صوتی ابداعی، متشکل از تعداد زیادی بلندگوی کوچک است که با اعمال تغییراتی ساده در پنل‌های تعبیه شده در خودرو، کیفیت صدای پخش شده را به میزان قابل توجهی، بهبود می‌دهد.

نوآوری اصلی این سیستم صوتی جدید «NIO» که پتنت آن در ماه مارس سال جاری میلادی، با شماره «US20190090059» انتشار یافته است، سادگی در نصب و پیکربندی و همچنین، اعمال تغییرات در جانمایی بلندگوها است. ایده اولیه این درخواست ثبت اختراع، بر مبنای مفهومی نوین به نام «ستون فقرات شبکه‌های صوتی» توسعه یافته که منظور از آن، بکارگیری یک رشته کابل تعبیه شده در سرتاسر خودرو، یک کنترل‌کننده دیجیتال صوتی «DAC»، گیرنده سیگنال‌های ارسالی از «DAC» و دو یا چند ماژول «DAS» است. این مجموعه به ظاهر ساده، موجب می‌شود تا به سهولت، امکان تغییر مکان بلندگوها فراهم شده و عملاً نیازی به استفاده از یک یا چند بلندگوی بزرگ و قدرتمند، وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر است که وجود بلندگوهای قدرتمندتر، اگرچه بهبود کیفیت صدا و رسایی آن را به همراه دارند، اما به دلیل صدای به نسبت زیاد، می‌بایست در مکانی دور از سرنشینان خودرو قرار گیرند و همین امر، محدودیت‌هایی را در خصوص جانمایی آن‌ها در خودرو، ایجاد می‌نماید. اما در سیستم جدید، صدا در تمام خودرو توزیع شده و از طریق چندین بلندگوی کوچک، پخش می‌شود که در نتیجه آن، اثر ناخوشایند استفاده از بلندگوهای قوی و متمرکز را حذف می‌نماید. ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این سیستم صوتی، امکان برنامه‌ریزی‌های مجزا برای تنظیمات هر یک از «DAS»ها است که انواع جدیدی از جلوه‌های صوتی را، برای سرنشینان فراهم می‌نماید.

گفتنی است که هم‌زمان با انتشار درخواست ثبت اختراع سیستم صوتی «NIO»، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، دو پتنت دیگر این شرکت را نیز منتشر نموده که به بهبود عملکرد خودروهای این شرکت، مربوط می‌باشند. این پتنت‌ها که با شماره‌های «US20190084627» و «US20190084425» منتشر شده است، به ترتیب بر طراحی و ساخت یک گیربکس پیشرفته و راهی برای ارائه توان پشتیبان با ولتاژ کم در شبکه‌های برق خودروهای الکتریکی، متمرکز می‌باشند. با توجه به عزم جدی «NIO» برای ورود به بازار آمریکا و رقابت با سایر خودروسازان پیشگام در تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، به نظر می‌رسد که تلاش‌های تحقیق و توسعه‌ای این خودروساز چینی، بر بهبود عملکرد بخش‌های مختلف خودرو، به‌ویژه باتری آن متمرکز شده، تا بتواند مزیت‌های رقابتی چشمگیری را در مقایسه با رقبای خود، ایجاد نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.