استخدام وکیل حقوقی، استراتژی جدید شرکت پیشرو در فناوری بلاک‌چین
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ استخدام وکیل حقوقی، استراتژی جدید شرکت پیشرو در فناوری بلاک‌چین

با افزایش فعالیت‌های ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین و اهمیت روزافزون این فناوری در صنایع و بخش‌های مختلف، جنگ‌های حقوقی پتنت در این حوزه از فناوری نیز، سیری صعودی یافته است. در این میان، «nChain» به عنوان یکی از شرکت‌های برتر فعال در این حوزه از فناوری، تصمیم به اتخاذ استراتژی‌های جدید مالکیت فکری گرفته است. این شرکت، مبتنی بر یک اعتقاد کلی که در میان برخی صاحب‌نظران وجود داشته و تنها وکلا را پیروز جنگ‌های پتنت می‌دانند، به منظور حفاظت از ثبت اختراعات خود، تصمیم به استخدام یک وکیل حقوقی خبره گرفته است.

شرکت «nChain» و بنیان‌گذار آن، «کریگ رایت»، طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۱۱۴ درخواست ثبت اختراع با موضوع بلاک‌چین به ثبت رسانده و یکی از ۵ بازیگر برتر در این حوزه به حساب می‌آید. در آماری دیگر، از بین ۱۵۵ پتنت انتشار یافته از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری طی بازه زمانی آگوست ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۹، ۱۱۴ مورد متعلق به آقای رایت بوده است که کاملاً نقش پررنگ وی و شرکتش در پیشرفت و توسعه فناوری بلاک‌چین را تأیید می‌کند. «nCahin»، در کنار «Bank of America» و «Mastercard»، از بازیگران کلیدی در حوزه ثبت و انتشار پتنت‌های بلاک‌چین محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که یکی از فناوری‌های نوظهور که در کنار هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، به‌عنوان تأثیرگذارترین فناوری‌های آینده شناخته شده‌اند، فناوری بلاک‌چین است. این فناوری، به شدت مورد استقبال شرکت‌های فناور، به‌ویژه مؤسسات مالی و بانک‌های بزرگ جهان قرار گرفته و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده، کاربردهای دور از ذهنی در صنایع مختلف، مانند لجستیک محصولات در ماهیگیری و صنایع گوشت و حتی ردیابی تاریخچه فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی را پوشش داده است. بدیهی است که ابداعات و نوآوری‌های حاصل از فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نیازمند حفاظت‌های گسترده بوده و همین عامل، موجب شده است که بسیاری از فناوران فعال در این حوزه، به استفاده از سیستم پتنت رو آورند. این نکته، آنجا حساس‌تر می‌گردد که مسئله دعاوی حقوقی نیز به این حوزه از فناوری وارد گردد. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در دعوی‌های حقوقی پتنت و نیز، ماهیت به نسبت پیچیده فناوری بلاک‌چین، حفاظت از دارایی‌های پتنتی و پیروزی بر نقض‌کنندگان احتمالی و یا باج‌گیران فعال در این حوزه، نیاز به دانش حقوقی و تجربه فنی بالایی دارد که «nChain» امیدوار است با پیوستن تیم حقوقی به این شرکت، قابلیت لازم برای ورود به این جنگ‌های دشوار و طاقت‌فرسا را فراهم نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day