چشم‌انداز ثبت اختراع در حوزه سنسورهای گازی مینیاتوری
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ چشم‌انداز ثبت اختراع در حوزه سنسورهای گازی مینیاتوری

«چشم‌انداز ثبت اختراع در حوزه سنسورهای گازی مینیاتوری در سال ۲۰۱۸ میلادی»، عنوان گزارش جدیدی است که به تازگی از سوی «Research & Markets» انتشار یافته است. این گزارش تحلیل پتنت، به بازار در حال رشد سنسورهای گازی پرداخته و برخی از مهم‌ترین بازیگران آن را، از منظر فعالیت‌های ثبت اختراع، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد.

در طی چند سال اخیر و به‌واسطه رشد تقاضا در زمینه سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع در حوزه حمل‌ونقل، بازار سنسورهای گازی به شدت در حال رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳ میلادی، از رشد سالیانه ۱۲.۵ تا ۱۵ درصدی، برخوردار گردد. در این بین، کوچک‌سازی سنسورها و طراحی انواع سنسورهای مینیاتوری، علاوه بر تولید در مقیاس انبوه، این امکان را برای صنایع فراهم می‌نماید تا طیف وسیعی از کاربردهای مختلف را برای آن‌ها بیابند. با توجه به کاهش هزینه قابل‌توجه و ارزش افزوده ناشی از این موضوع، فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای وسیعی، از سوی شرکت‌های فناور پیشرو در این حوزه انجام گرفته و سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه نوآوری‌های جدید، در صدر اولویت‌های این شرکت‌ها قرار دارد. به تبع این امر، درک وضعیت مالکیت فکری و استراتژی‌های اتخاذ شده از سوی بازیگران کلیدی در حوزه پتنت، بسیار مهم خواهد بود. تحلیل پتنت کمک می‌نماید تا بازیگران کلیدی شناسایی شده، روند آتی فناوری مشخص گشته و آخرین نوآوری‌های فنی در حوزه سنسورهای گازی مینیاتوری، در دسترس قرار گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده نوآوری‌ها در این حوزه، از سوی شرکت‌های بوش، «AMS»، سنسیریون و «NGK»، به‌عنوان شرکت‌های پیشگام و برخی تازه‌واردان به این صنعت، مانند میکروجت تکنولوژی، «Spirosure»، اپل، «LG» و «carrier Corporation»، انجام گرفته است. شرکت مشهور بوش را می‌توان رهبر قطعی مالکیت فکری در زمینه سنسورهای مینیاتوری دانست که موقعیت خود را در طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی، در هر دو شاخه فناوری سنجش گاز الکتریکی و نوری، تقویت نموده است. بزرگ‌ترین جهش نیز متعلق به شرکت «AMS» است که برخی از پتنت‌های کلیدی و جدید در ارتباط با سنسورهای «CMOS» را در سبد دارایی‌های فکری خود قرار داده است. این پتنت‌ها، به‌ویژه در سنسورهای گازی مینیاتوری، فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای رقبا را به شدت محدود می‌سازد.

از منظر روندهای فناوری نیز، فناوری‌های الکتریکی و حرارتی، دو بخش مورد توجه بازیگران در زمینه توسعه نوآوری‌های سنسورهای گازی مینیاتوری هستند که به ترتیب، زیمنس، بوش و «TDK» در بخش الکتریکی و «AMS» در بخش حرارتی، رهبران نوآوری به حساب می‌آیند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.