امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی

سونی ایده‌ای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی خود دارد. ثبت اختراع اخیر این شرکت ژاپنی، قابلیت تجارت دیجیتال در بازی‌های شبکه‌ای را فراهم می‌کند. پتنت مذکور که در ژوئن ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «۱۰۲۳۸۹۵۸» به آن تخصیص یافته است، به نسل جدید دستگاه‌های بازی محبوب جوانان در پلی‌استیشن ۵ می‌پردازد.

نسخه جدید پلی‌استیشن سونی، قرار است تا ۱۸ ماه دیگر به بازار عرضه شود و همین امر، موجب شده است تا شایعاتی بسیار زیاد در مورد ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۵، شکل گیرد. یکی از این شایعات جذاب، ویژگی تجارت دیجیتال است که در ثبت اختراع اخیر سونی نیز، به آن پرداخته شده است. در این پتنت، از دو جنبه به جمع‌آوری پول و دادوستد آن در بازی اشاره شده که شامل «Digital Gifting» به‌عنوان یک ویژگی نسبتاً استاندارد و رایج در بازی‌های ویدئویی و آنلاین و نیز، «Digital Trade-ins» است. اشیاء فیزیکی جمع‌آوری شده توسط کاربر در طی بازی، می‌تواند طی یک سیستم خاص، به یک کپی دیجیتالی بدل شده و در بازی آنلاین، دادوستد شود.

گفتنی است، ویژگی تجارت دیجیتال در بازی‌های آنلاین، پدیده‌ای است که با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ابر داده‌ها، امکان‌پذیر شده است. در واقع، ظهور بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر ابر داده‌ها، می‌تواند یک مدل تجاری در فروشگاه‌های پلی‌استیشن را توسعه داده که به احتمال زیاد، مورد استقبال بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای، قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که صنعت بازی‌های کامپیوتری، یکی از صنایع پول‌ساز است که شرکت‌هایی مانند نینتندو و سونی، از بازیگران پیشرو در آن محسوب می‌شوند. سونی با ارائه دستگاه بازی پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۴ میلادی، یک تغییر و تحول چشمگیر در این صنعت پدید آورد و از آن زمان تا کنون، همواره در پی توسعه و بهبود آن بوده است. البته سایر شرکت‌های فناور، به‌ویژه سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند نیز، سعی نموده‌اند تا با توجه به علاقه کاربران به بازی‌های کامپیوتری، قابلیت بازی با دستگاه‌های تولیدی خود را بهبود دهند. به عنوان مثال، سامسونگ اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که ترکیبی از یک گوشی انعطاف‌پذیر و یک سیستم حرفه‌ای بازی است. نینتندو حتی پا را از این هم فراتر نهاده و روشی برای تبدیل تلویزیون‌های معمول خانگی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب بازی‌های کامپیوتری ارائه نموده است. این شرکت، همچنین یک ایده جالب برای نحوه ارتباط صفحات نمایش مختلف در بازی‌های گروهی دارد که می‌تواند بازی‌های گروهی با استفاده تلفن همراه را به شدت جذاب نماید.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟

برگزاری مدرسه زمستانه مالکیت فکری، یکی از موارد ویژه‌ای بود که در برنامه آکادمی کانون پتنت ایران در خصوص سال ۱۳۹۸ گنجانده شد. این برنامه سه روزه، از سوم الی پنجم اسفندماه سال جاری و با همکاری انستیتوپاستور ایران برگزار گردید. برنامه مذکور، فرصتی ویژه برای علاقه‌مندان حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع و جستجوی پتنت فراهم آورد که اطلاعات شایان ذکری را در اختیار حاضرین قرار می‌داد.

اکسیر؛ ویترینی تمام‌نما برای معرفی اختراعات و نوآوری‌های ایران
۱۰ اسفند ۱۳۹۸

اکسیر؛ ویترینی تمام‌نما برای معرفی اختراعات و نوآوری‌های ایران

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف کلان خود برای حمایت از مخترعین کشور، برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران (اکسیر) را در برنامه خود گنجانده است. اکسیر که نخستین دوره آن در زمستان سال آتی برگزار خواهد شد، ویترینی برای نمایش و معرفی اختراعات برگزیده به سرمایه‌گذاران بوده و در عین حال، گوشه چشمی به توسعه مهارت‌های خلاقانه استعدادهای جوان و نوجوان و به اشتراک‌گذاری تجارب و دیدگاه‌های فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور دارد. در همین راستا، نخستین فراخوان حضور در بخش اختراعات برگزیده نمایشگاه، از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»
۲۱ اسفند ۱۳۹۸

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»

شرکت‌های «TSMC» و «STMicroelectronics»، به عنوان دو غول صنعت نیمه‌هادی جهان، از یک همکاری فناورانه جدید خبر داده‌اند. بر اساس این همکاری، «STMicroelectronics» که یک تولیدکننده فرانسوی-ایتالیایی لوازم الکترونیک و نیمه‌هادی است و در واقع پردرآمدترین شرکت اروپایی در این حوزه به شمار می‌رود، به منظور تسریع در توسعه فناوری‌های مرتبط با «GaN»، به‌ویژه در صنعت خودرو (مبدل و شارژ خودروهای هیبریدی و برقی)، از فناوری‌های پتنت شده شرکت تایوانی «TSMC» کمک خواهد گرفت.

Compound Semiconductor
انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۶ فروردین ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای سیاست‌های خود مبنی بر تدوین برنامه‌های مدون آموزشی که در ابتدای هر فصل از سال ارائه می‌گردد، اقدام به انتشار تقویم بهار ۹۹ نموده است. بر اساس این تقویم جدید، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، کانون پتنت ایران ۹ رویداد را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است که متقاضیان می‌توانند از فرصت‌های موجود برای شرکت در این رویدادها استفاده نمایند.

سهم  بالای پتنت‌های مرتبط با نرم‌افزار در میان «US» پتنت‌های گرنت شده
۱۲ اسفند ۱۳۹۸

سهم بالای پتنت‌های مرتبط با نرم‌افزار در میان «US» پتنت‌های گرنت شده

بررسی‌های صورت گرفته در سیستم پتنت آمریکا، حاکی از آن است که سهم پتنت‌هایی که به نحوی با نرم‌افزارها در ارتباط می‌باشند، از ۳۴.۲ درصد در سال ۱۹۹۱ میلادی، به ۵۰.۸ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۶۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. رشد ۲۱.۶۴ درصدی (نسبت به سال ۲۰۱۸)، نشان می‌دهد که سال گذشته شاهد یک صعود چشمگیر در تعداد پتنت‌های نرم‌افزاری بوده‌ایم و عملاً روند افزایش این پتنت‌ها، شیب بیشتری به خود گرفته است.

IP Watchdog
برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته
۱۷ اسفند ۱۳۹۸

برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته

بررسی‌ها در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که شرکت‌های فناور چینی، موفق به پیشی گرفتن از رقبای آمریکایی خود شده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده، چین در ۹ گروه از مجموع ۱۰ گروه فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی، دارو، خودروهای خودران، بلاک‌چین، امنیت سایبری، واقعیت مجازی، باتری‌های لیتیوم یونی، پهپادها و پلیمرهای هادی، در صدر کشورهای جهان قرار گرفته و تنها در محاسبات کوانتومی از آمریکا عقب مانده است.

RT