امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی

سونی ایده‌ای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی خود دارد. ثبت اختراع اخیر این شرکت ژاپنی، قابلیت تجارت دیجیتال در بازی‌های شبکه‌ای را فراهم می‌کند. پتنت مذکور که در ژوئن ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «۱۰۲۳۸۹۵۸» به آن تخصیص یافته است، به نسل جدید دستگاه‌های بازی محبوب جوانان در پلی‌استیشن ۵ می‌پردازد.

نسخه جدید پلی‌استیشن سونی، قرار است تا ۱۸ ماه دیگر به بازار عرضه شود و همین امر، موجب شده است تا شایعاتی بسیار زیاد در مورد ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۵، شکل گیرد. یکی از این شایعات جذاب، ویژگی تجارت دیجیتال است که در ثبت اختراع اخیر سونی نیز، به آن پرداخته شده است. در این پتنت، از دو جنبه به جمع‌آوری پول و دادوستد آن در بازی اشاره شده که شامل «Digital Gifting» به‌عنوان یک ویژگی نسبتاً استاندارد و رایج در بازی‌های ویدئویی و آنلاین و نیز، «Digital Trade-ins» است. اشیاء فیزیکی جمع‌آوری شده توسط کاربر در طی بازی، می‌تواند طی یک سیستم خاص، به یک کپی دیجیتالی بدل شده و در بازی آنلاین، دادوستد شود.

گفتنی است، ویژگی تجارت دیجیتال در بازی‌های آنلاین، پدیده‌ای است که با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ابر داده‌ها، امکان‌پذیر شده است. در واقع، ظهور بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر ابر داده‌ها، می‌تواند یک مدل تجاری در فروشگاه‌های پلی‌استیشن را توسعه داده که به احتمال زیاد، مورد استقبال بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای، قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که صنعت بازی‌های کامپیوتری، یکی از صنایع پول‌ساز است که شرکت‌هایی مانند نینتندو و سونی، از بازیگران پیشرو در آن محسوب می‌شوند. سونی با ارائه دستگاه بازی پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۴ میلادی، یک تغییر و تحول چشمگیر در این صنعت پدید آورد و از آن زمان تا کنون، همواره در پی توسعه و بهبود آن بوده است. البته سایر شرکت‌های فناور، به‌ویژه سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند نیز، سعی نموده‌اند تا با توجه به علاقه کاربران به بازی‌های کامپیوتری، قابلیت بازی با دستگاه‌های تولیدی خود را بهبود دهند. به عنوان مثال، سامسونگ اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که ترکیبی از یک گوشی انعطاف‌پذیر و یک سیستم حرفه‌ای بازی است. نینتندو حتی پا را از این هم فراتر نهاده و روشی برای تبدیل تلویزیون‌های معمول خانگی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب بازی‌های کامپیوتری ارائه نموده است. این شرکت، همچنین یک ایده جالب برای نحوه ارتباط صفحات نمایش مختلف در بازی‌های گروهی دارد که می‌تواند بازی‌های گروهی با استفاده تلفن همراه را به شدت جذاب نماید.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت

بنا بر رأی دادگاه منطقه‌ای تگزاس، اینتل دو گواهی ثبت اختراع شرکت «VLSI Technology» را نقض نموده و به دلیل خسارات وارده به این شرکت، ملزم به پرداخت ۲/۱۸ میلیارد دلار شده است. با صدور رأی دادگاه، ارزش سهام اینتل، کاهش تقریباً ۱/۶۳ درصدی را به همراه داشته است. البته اینتل چنین نقض پتنتی را تأیید نکرده و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نموده، خبر از درخواست تجدیدنظر و پیگیری‌های حقوقی آتی داده است.

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»

شرکت ژاپنی میتسوبیشی الکتریک، با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، در میان برترین‌های جهان جای گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۲۸۱۰ درخواست «PCT»، پیشتاز شرکت‌های ژاپنی بوده و رده سومی شرکت‌های جهان را نیز از آن خود نموده است.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.