امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ امکان ورود تجارت دیجیتال در پلی‌استیشن جدید سونی

سونی ایده‌ای هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی خود دارد. ثبت اختراع اخیر این شرکت ژاپنی، قابلیت تجارت دیجیتال در بازی‌های شبکه‌ای را فراهم می‌کند. پتنت مذکور که در ژوئن ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «۱۰۲۳۸۹۵۸» به آن تخصیص یافته است، به نسل جدید دستگاه‌های بازی محبوب جوانان در پلی‌استیشن ۵ می‌پردازد.

نسخه جدید پلی‌استیشن سونی، قرار است تا ۱۸ ماه دیگر به بازار عرضه شود و همین امر، موجب شده است تا شایعاتی بسیار زیاد در مورد ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۵، شکل گیرد. یکی از این شایعات جذاب، ویژگی تجارت دیجیتال است که در ثبت اختراع اخیر سونی نیز، به آن پرداخته شده است. در این پتنت، از دو جنبه به جمع‌آوری پول و دادوستد آن در بازی اشاره شده که شامل «Digital Gifting» به‌عنوان یک ویژگی نسبتاً استاندارد و رایج در بازی‌های ویدئویی و آنلاین و نیز، «Digital Trade-ins» است. اشیاء فیزیکی جمع‌آوری شده توسط کاربر در طی بازی، می‌تواند طی یک سیستم خاص، به یک کپی دیجیتالی بدل شده و در بازی آنلاین، دادوستد شود.

گفتنی است، ویژگی تجارت دیجیتال در بازی‌های آنلاین، پدیده‌ای است که با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ابر داده‌ها، امکان‌پذیر شده است. در واقع، ظهور بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر ابر داده‌ها، می‌تواند یک مدل تجاری در فروشگاه‌های پلی‌استیشن را توسعه داده که به احتمال زیاد، مورد استقبال بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای، قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که صنعت بازی‌های کامپیوتری، یکی از صنایع پول‌ساز است که شرکت‌هایی مانند نینتندو و سونی، از بازیگران پیشرو در آن محسوب می‌شوند. سونی با ارائه دستگاه بازی پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۴ میلادی، یک تغییر و تحول چشمگیر در این صنعت پدید آورد و از آن زمان تا کنون، همواره در پی توسعه و بهبود آن بوده است. البته سایر شرکت‌های فناور، به‌ویژه سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند نیز، سعی نموده‌اند تا با توجه به علاقه کاربران به بازی‌های کامپیوتری، قابلیت بازی با دستگاه‌های تولیدی خود را بهبود دهند. به عنوان مثال، سامسونگ اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که ترکیبی از یک گوشی انعطاف‌پذیر و یک سیستم حرفه‌ای بازی است. نینتندو حتی پا را از این هم فراتر نهاده و روشی برای تبدیل تلویزیون‌های معمول خانگی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب بازی‌های کامپیوتری ارائه نموده است. این شرکت، همچنین یک ایده جالب برای نحوه ارتباط صفحات نمایش مختلف در بازی‌های گروهی دارد که می‌تواند بازی‌های گروهی با استفاده تلفن همراه را به شدت جذاب نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران
۱ مهر ۱۴۰۰

تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در پاییز سال جاری، هشت مورد از پرمخاطب‌ترین رویدادهای خود را در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌نماید.

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر
۱۴ مهر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت به همکاری به‌ عمل می‌آورد.

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت
۲۵ مهر ۱۴۰۰

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت

آکادمی کانون پتنت ایران، با همکاری مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، اقدام به برگزاری یک مدرسه پاییزه مالکیت فکری ویژه محققین دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نموده است. این مدرسه که متشکل از هفت وبینار با عناوین مختلف مالکیت فکری و با تمرکز ویژه بر ثبت اختراع است، ترغیب برای استفاده از سیستم پتنت، هم برای حفاظت از دستاوردهای فناورانه و هم برای انجام پژوهش‌های کاربردی و خلق ثروت از آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی
۷ مهر ۱۴۰۰

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی

شرکت خودروسازی فورد، در یک همکاری فناورانه با شرکت لینکلن، فناوری جدیدی برای ایجاد نوعی هولوگرام سفارشی بر روی کاپوت خودرو توسعه داده‌اند. این هولوگرام که از ذرات بسیار ریز آب معلق در هوا تشکیل شده که توسط یک نورافکن روشن می‌شود، امکان تشخیص وسیله نقلیه را در شرایط خاص، از جمله انبوه خودروهای پارک شده در یک پارکینگ، آب و هوای ابری و یا تاریکی شب فراهم می‌نماید.

قرارگیری یک نوجوان ۱۷ ساله در جایگاه یک مخترع سریالی
۱۰ مهر ۱۴۰۰

قرارگیری یک نوجوان ۱۷ ساله در جایگاه یک مخترع سریالی

نوجوان ۱۷ ساله اهل «گوام»، موفق به دریافت چهار گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است. «سونگو کانگ» که از کودکی علاقه خاصی به ساختن وسایل و چیزهای جدید داشت، عمده تمرکزش را بر شناسایی مشکلات پیرامون خود و حل آن‌ها گذاشته و همین رویکرد خلاقانه، تاکنون چهار اختراع کاملاً متفاوت را برایش به ارمغان آورده است.

تعبیه یک سیستم کامل فیلم‌برداری و عکاسی در قلم هوشمند سامسونگ
۱۱ مهر ۱۴۰۰

تعبیه یک سیستم کامل فیلم‌برداری و عکاسی در قلم هوشمند سامسونگ

رصد فعالیت‌های ثبت اختراع سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت فناور، ایده‌های جدید و متنوعی را برای قلم هوشمند خود در سر دارد. در ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت تصویربرداری و ضبط صدا هم برای قلم هوشمند توصیف شده که استقلال نسبی قابل قبولی را برای این ابزار جانبی ایجاد می‌نماید. در طراحی سامسونگ، سنسورهای دوربین در انتهای قلم تعبیه شده‌ و با بیرون کشیدن نسبی آن از داخل گوشی، امکان تغییر زاویه و ارتفاع دوربین وجود دارد.