عکس‌برداری زیر آب با استفاده از فناوری جدید دوربین آیفون
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ عکس‌برداری زیر آب با استفاده از فناوری جدید دوربین آیفون

اختراع جدید اپل، می‌تواند این شرکت را به یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و تولید دوربین‌های قدرتمند بدل نماید. درخواست ثبت اختراع اخیر این شرکت که در سپتامبر ۲۰۱۷ به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US20190098179»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته است، یک دوربین منحصربه‌فرد را تشریح می‌کند که قابلیت عکس‌برداری زیر آب را برای دارندگان آیفون فراهم می‌نماید. در صورت تجاری‌سازی موفق این فناوری و پیاده‌سازی آن در نسل جدید آیفون، این دوربین به عنوان آخرین نوآوری اپل در مسیر طولانی پیشرفت در ساخت دوربین‌های تلفن همراه، شوک بزرگی را به بازار تلفن‌های همراه وارد می‌نماید.

اپل در آخرین نسخه از آیفون عرضه شده به بازار (iPhone XS)، تعدادی بهبودهای جزئی در دوربین‌های آن اعمال نموده بود که نشان می‌داد، این شرکت در تلاش برای توسعه نوعی دوربین اختصاصی است. قابلیت کنترل دستی و برخی ویژگی‌های فوق‌العاده مرتبط با پرتره‌های فانتزی، از مواردی است که بسیاری از شرکت‌های سازنده تلفن همراه، مانند هوآوی و گوگل، در تولیدات خود به‌کار گرفته‌اند. اما عکاسی زیر آب، یک ایده جالب است که اپل در دور جدید سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه خود، بر آن متمرکز شده است.

پتنت جدید اپل که با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی شناور با قابلیت تصویربرداری» به ثبت رسیده است، مجموعه‌ای از الزامات مورد نیاز، شامل جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با نور محیطی، اطلاعات عمق آب، تشخیص چهره، تنظیم نور و زاویه تابش آن بر اشیاء برای بهینه‌سازی عکاسی از زیر آب را در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که این فناوری، در حال حاضر تنها یک ایده جذاب بوده که شاید هیچ‌گاه به واقعیت بدل نشود. تعبیه قابلیت عکاسی از زیر آب برای آیفون، صرفاً یک گمانه‌زنی است که برای تحقق آن، باید منتظر اقدامات بعدی اپل بود.

گفتنی است، توسعه دوربین تلفن همراه، یکی از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور تولیدکننده تلفن‌های هوشمند بوده و رقبا به شدت در تلاش برای پیشی گرفتن از یکدیگر هستند؛ چراکه کیفیت دوربین گوشی، به عنوان یکی از آپشن‌های بسیار مهم، از سوی کاربران در نظر گرفته شده و در نتیجه می‌تواند بازار موجود برای یک نسخه جدید تلفن همراه را با تحولی اساسی، همراه نماید. تعبیه دوربین با قابلیت زوم نوری در قلم هوشمند گوشی گلکسی سامسونگ، گوشی هوشمند «LG» با ۱۶ دوربین و دوربین سه بعدی مایکروسافت با قابلیت تشخیص حرکات دست، پردازش متون و ترسیم اشکال، تنها نمونه‌هایی از آخرین نوآوری‌های توسعه یافته توسط این شرکت‌های فناور است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day