تمرکز گوگل بر توسعه و بهبود ساعت‌های هوشمند
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ تمرکز گوگل بر توسعه و بهبود ساعت‌های هوشمند

اخیراً گوگل موفق به اخذ یک گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» شده است که در آن، مکانیسم‌های جدیدی برای جداسازی سریع و تعویض بند ساعت‌های هوشمند، معرفی گردیده است. از طریق سیستم‌های جدید معرفی شده در ثبت اختراع گوگل، کاربر به سادگی می‌تواند بندهای ساعت خود را جدا نموده و از بندهایی جدید استفاده نماید و برای این منظور، نیاز به تخصص و یا ابزار خاصی نیز وجود ندارد.

پتنت گرنت شده اخیر گوگل، حاکی از تلاش این شرکت برای توسعه مکانیسم‌های جدیدی برای باز نمودن و جداسازی سریع بندهای ساعت است. تصاویر درج شده در این ثبت اختراع، نشان می‌دهد که گوگل چندین مکانیسم مختلف را به این منظور در نظر گرفته است. در مکانیسم پیشنهادی اول که ساده‌ترین مورد نیز می‌باشد، بر روی بند ساعت، دکمه‌ای برای آزادسازی سریع بندها تعبیه شده است. در مکانیسم دوم، پین‌های سنتی به یک قفل بسیار ظریف تبدیل شده که با فشردن آن، می‌توان بند را باز نمود. در سومین مکانیسم نیز، آهنرباهای کوچکی در پین‌های بند و خود ساعت قرار گرفته‌اند که اجازه اتصال و جدا شدن سریع را فراهم می‌نمایند. البته این مکانیسم طوری طراحی شده است که هنگامی‌که ساعت بر روی دست قرار دارد، جدا شدن بند رخ نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال و تغییر ذائقه مردم مبنی بر استفاده گسترده از انواع دستگاه‌های الکترونیک شخصی و قابل‌حمل، صنعت تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند، به عرصه رقابت جدی شرکت‌های فناور مشهوری مانند اپل، سامسونگ و گوگل بدل شده است. در این میان، هر یک از بازیگران این صنعت، در تلاشند تا با توسعه نوآوری‌های جدید و تجاری‌سازی آن‌ها، سهم بیشتری از این بازار چند ده میلیارد دلاری را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است، گوگل در ابتدای سال جاری میلادی، خبر از خرید ۴۰ میلیون دلاری دارایی‌های فکری گروه فسیل، مرتبط با فناوری ساعت هوشمند داد. طبق این توافق، بخشی از تیم ۲۰۰ نفره تحقیق و توسعه گروه فسیل نیز، به گوگل خواهند پیوست. گوگل همچنین فناوری جدیدی توسعه داده است که می‌تواند مشکل کوچک بودن صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند و دشواری تایپ در آن‌ها را رفع نماید. در این فناوری، دست کاربر به یک صفحه کلید هوشمند بدل شده و کاربر می‌تواند از آن برای تایپ استفاده نماید. مجموعه این اختراعات، توجه گوگل را به توسعه ساعت‌های هوشمند خود، نشان می‌دهد. پرونده ثبت اختراع جدید گوگل هم که در همین راستا ارزیابی می‌شود، در سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل شده و در دوم آوریل سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع به شماره «US10244830» شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day