رقابت شدید فناوران مشهور برای توسعه فناوری واقعیت افزوده
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ رقابت شدید فناوران مشهور برای توسعه فناوری واقعیت افزوده

ثبت اختراع جدید گوگل، امکان توسعه نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت افزوده را فراهم می‌سازد. این غول دنیای فناوری که در طیف وسیعی از فناوری‌ها، اعم از موتورهای جستجوی آنلاین، خودروهای خودران و حتی ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد، با فناوری واقعیت مجازی «VR» و واقعیت افزوده «AR» نیز غریبه نیست. با وجود عدم موفقیت تجاری چشمگیر عینک منحصربه‌فرد گوگل که تحت عنوان «Google Glass» به بازار عرضه شد، این عینک‌ها به صورت ملموسی، بسیاری از مردم را با مفهوم واقعیت افزوده آشنا نمود. انتظار می‌رود که به پشتوانه فناوری جدید ارائه شده در درخواست ثبت اختراع گوگل، امید به نسل جدید و هوشمندتر عینک‌های واقعیت مجازی این شرکت، دو چندان گردد.

درخواست ثبت اختراع گوگل که اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده و به تازگی نیز با شماره «US20190101764» انتشار یافته است، به منظور ارسال تصاویر واقعیت افزوده بر روی قاب عینک، دو سیستم ساتع کننده «emitter» پیش‌بینی نموده است. این فرستنده‌های خاص، با ارسال تصاویر به روی بازتابنده‌های لنز که برای هر چشم به صورت مجزا قرار داده شده‌اند، دنیای واقعی پیرامون کاربر را با مجموعه‌ای از تصاویر کامپیوتری تلفیق نموده و تجربه‌ای شگرف از واقعیت مجازی را در اختیار وی قرار می‌دهند.

گفتنی است، اپل نیز به شدت به فعالیت در این حوزه علاقه‌مند است و گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت مشهور، با تیمی متشکل از صدها مهندس فعال در این حوزه، در حال بررسی ساخت و عرضه یک هدست واقعیت افزوده تا سال ۲۰۲۰ میلادی است. همچنین، این شرکت به تازگی مجموعه پتنت‌های یک استارت‌آپ فعال در حوزه «AR» که ورشکست شده بود را خریداری نمود. در کنار گوگل و اپل، مایکروسافت نیز در تلاش است تا از این قافله عقب نماند و با معرفی هدست واقعیت ترکیبی «هولولنز ۲» در کنگره جهانی موبایل در سال جاری، تصمیم دارد تا بخشی از این بازار ارزشمند را به خود اختصاص دهد. هدست مایکروسافت، بسیار سبک بوده و از فیبرهای کربنی ساخته شده است. این محصول، مشتریان شرکتی را هدف قرار داده و با قیمت ۳۵۰۰ دلاری، به بازار عرضه خواهد شد. بدیهی است که با عرضه دیگر محصولات، مانند عینک هوشمند گوگل و یا هدست واقعیت افزوده اپل، مایکروسافت اقدام به کاهش حاشیه سود خود نموده و با افزایش رقابت‌ها، قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان تا حدی منطقی گردد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.