جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری

ایده جدید فیسبوک برای بهره‌برداری تبلیغاتی از تصاویر کاربران این شبکه اجتماعی، می‌تواند حساسیت‌ها نسبت به اقدامات سوء این غول شبکه‌های اجتماعی پیرامون حریم شخصی را افزایش دهد. ثبت اختراع جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چگونه عکس‌های کاربران، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و به صورت کاملاً هدفمند، در اختیار برندهای محصولات مختلف قرار گرفته، تا بتوانند از آن‌ها در راستای استراتژی‌های تبلیغاتی خود استفاده نمایند.

به عبارت بهتر، به کمک این فناوری جدید، کاربران فیسبوک بدون آن‌که در معرض کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌ها قرار گیرند، خود به نوعی «Micro Influencer» یا نفوذگر اجتماعی کوچک بدل می‌شوند. در حالی‌که تأثیرات اجتماعی مرسوم در تبلیغات، در نتیجه استفاده از اشخاص بسیار مشهور، به عنوان یک چهره تجاری یا «Brand Face» است؛ در این روش تبلیغاتی جدید، این میلیون‌ها کاربر عادی فعال در شبکه‌های اجتماعی هستند که عکس‌های آن‌ها به عنوان چهره تبلیغاتی، در اختیار برندهای مختلف قرار می‌گیرد.

با استفاده از این فناوری منحصربه‌فرد که بر پایه ابزار جدید جستجوی تصاویر، با عنوان روزتا «Rosetta» کار می‌کند، داده‌های اطلاعاتی به صورت کاملاً خودکار، از عکس‌های فیسبوکی جمع‌آوری شده و به برند مرتبط ارسال می‌گردد. گفتنی است، روزتا در سال گذشته میلادی، با هدف اسکن متون نوشته شده در عکس‌های کاربران، از سوی فیسبوک توسعه یافت. حال، از این قابلیت هوش مصنوعی، می‌توان استفاده نمود تا میلیاردها عکس موجود در این شبکه اجتماعی را رصد نموده و متون داخل تصاویر و به‌طور خاص، برچسب‌های تجاری برندهای مختلف را، شناسایی نمود.

مطابق با اسناد ثبت اختراع ارائه شده توسط فیسبوک، این فناوری دارای کاربردهای تبلیغاتی دیگری نیز می‌باشد. در کارکرد دوم معرفی شده برای این ثبت اختراع، هر زمان که یک کاربر بر روی عکسی با محتوای یک مارک تجاری خاص کلیک نماید، ابزار هوش مصنوعی فوق، آن را اسکن نموده و اطلاعات را برای آن برند، ارسال می‌کند و این مسئله، می‌تواند در رویکردهای تبلیغاتی بعدی برای این فرد، مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که فیسبوک پیش از این نیز به دنبال استفاده از انبوه داده‌های حاصل از فعالیت‌های کاربران در این شبکه اجتماعی بوده و پتنت‌های متعددی، نظیر استفاده از عکس‌های خانوادگی برای تشخیص روابط خانوادگی افراد مختلف (حتی غیر عضو در فیسبوک)، سیستم تحلیل و پیش‌بینی تغییرات زندگی کاربران، رصد مخفیانه کاربران از طریق وب‌کم و طبقه‌بندی اجتماعی کاربران با هدف افزایش تأثیرگذاری محتوا، به ثبت رسانیده است. در مورد ایده استفاده از تصاویر و ارسال آن‌ها به برندهای مختلف نیز، باید به این نکته توجه داشت که این ایده، تنها یک پتنت بوده که لزوماً به واقعیت نخواهد پیوست. به عبارت بهتر، ممکن است که پتنت شدن این فناوری، تنها با هدف جلوگیری از ورود رقبا به این حوزه بوده و تجاری‌سازی کوتاه‌مدت آن، مدنظر فیسبوک نباشد. با این حال، بهتر است تا کمی بیشتر به عکس‌هایی که در این شبکه اجتماعی بارگذاری می‌کنید، دقت نمایید. شاید همین عکس‌ها، به ابزاری برای تبلیغات هدفمند برندهای تجاری بدل شوند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا

زنان مخترع، در موزه ملی تاریخ آمریکا به تصویر کشیده می‌شوند. در این نمایشگاه که تحت عنوان «تصویری از زنان مخترع» نام‌گذاری شده، زنانی معرفی می‌شوند که علیرغم ارائه نوآوری‌ها و اختراعات خارق‌العاده خود در طول تاریخ، اغلب آنطور که باید و شاید مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند.

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی

با ظهور اپیدمی کووید-۱۹ و تلاش برای ساخت واکسن این بیماری، واژه جدیدی تحت عنوان «mRNA»، بر سر زبان‌ها افتاد. فناوری منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای که شاید واکسن کووید-۱۹، تنها سرآغازی برای کاربردهای فراگیر آن در حوزه‌های مختلف پزشکی و دارویی باشد. باشد. بررسی فعالیت‌های ثبت اختراع در این حوزه، نشان می‌دهد که در حال حاضر، سه شرکت مدرنا، بیوان‌تک و کیوروک، پیشگام توسعه این فناوری هستند.

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا

یک شرکت هندی اقدام به توسعه جعبه‌هایی جدید نموده که شرایط دمایی مورد نیاز برای واکسن‌های تولیدی شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین

آمارها حکایت از آن دارد که شرکت‌های چینی، با ثبت رکوردهای خیره‌کننده در سال ۲۰۲۰ میلادی، خود را به‌عنوان بازیگران برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین معرفی نموده‌اند. بنابر فهرست منتشر شده توسط «IAM»، در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین، تنها یک شرکت غیر چینی وجود دارد. در این میان، «Ant Group» که از زیرمجموعه‌های گروه تجاری علی‌بابا است، با ثبت ۵۸۶ درخواست جدید در سال ۲۰۲۰، مجموعاً با ۲۲۹۸ درخواست، در رده نخست بازیگران برتر قرار گرفته است.