جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری

ایده جدید فیسبوک برای بهره‌برداری تبلیغاتی از تصاویر کاربران این شبکه اجتماعی، می‌تواند حساسیت‌ها نسبت به اقدامات سوء این غول شبکه‌های اجتماعی پیرامون حریم شخصی را افزایش دهد. ثبت اختراع جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چگونه عکس‌های کاربران، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و به صورت کاملاً هدفمند، در اختیار برندهای محصولات مختلف قرار گرفته، تا بتوانند از آن‌ها در راستای استراتژی‌های تبلیغاتی خود استفاده نمایند.

به عبارت بهتر، به کمک این فناوری جدید، کاربران فیسبوک بدون آن‌که در معرض کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌ها قرار گیرند، خود به نوعی «Micro Influencer» یا نفوذگر اجتماعی کوچک بدل می‌شوند. در حالی‌که تأثیرات اجتماعی مرسوم در تبلیغات، در نتیجه استفاده از اشخاص بسیار مشهور، به عنوان یک چهره تجاری یا «Brand Face» است؛ در این روش تبلیغاتی جدید، این میلیون‌ها کاربر عادی فعال در شبکه‌های اجتماعی هستند که عکس‌های آن‌ها به عنوان چهره تبلیغاتی، در اختیار برندهای مختلف قرار می‌گیرد.

با استفاده از این فناوری منحصربه‌فرد که بر پایه ابزار جدید جستجوی تصاویر، با عنوان روزتا «Rosetta» کار می‌کند، داده‌های اطلاعاتی به صورت کاملاً خودکار، از عکس‌های فیسبوکی جمع‌آوری شده و به برند مرتبط ارسال می‌گردد. گفتنی است، روزتا در سال گذشته میلادی، با هدف اسکن متون نوشته شده در عکس‌های کاربران، از سوی فیسبوک توسعه یافت. حال، از این قابلیت هوش مصنوعی، می‌توان استفاده نمود تا میلیاردها عکس موجود در این شبکه اجتماعی را رصد نموده و متون داخل تصاویر و به‌طور خاص، برچسب‌های تجاری برندهای مختلف را، شناسایی نمود.

مطابق با اسناد ثبت اختراع ارائه شده توسط فیسبوک، این فناوری دارای کاربردهای تبلیغاتی دیگری نیز می‌باشد. در کارکرد دوم معرفی شده برای این ثبت اختراع، هر زمان که یک کاربر بر روی عکسی با محتوای یک مارک تجاری خاص کلیک نماید، ابزار هوش مصنوعی فوق، آن را اسکن نموده و اطلاعات را برای آن برند، ارسال می‌کند و این مسئله، می‌تواند در رویکردهای تبلیغاتی بعدی برای این فرد، مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که فیسبوک پیش از این نیز به دنبال استفاده از انبوه داده‌های حاصل از فعالیت‌های کاربران در این شبکه اجتماعی بوده و پتنت‌های متعددی، نظیر استفاده از عکس‌های خانوادگی برای تشخیص روابط خانوادگی افراد مختلف (حتی غیر عضو در فیسبوک)، سیستم تحلیل و پیش‌بینی تغییرات زندگی کاربران، رصد مخفیانه کاربران از طریق وب‌کم و طبقه‌بندی اجتماعی کاربران با هدف افزایش تأثیرگذاری محتوا، به ثبت رسانیده است. در مورد ایده استفاده از تصاویر و ارسال آن‌ها به برندهای مختلف نیز، باید به این نکته توجه داشت که این ایده، تنها یک پتنت بوده که لزوماً به واقعیت نخواهد پیوست. به عبارت بهتر، ممکن است که پتنت شدن این فناوری، تنها با هدف جلوگیری از ورود رقبا به این حوزه بوده و تجاری‌سازی کوتاه‌مدت آن، مدنظر فیسبوک نباشد. با این حال، بهتر است تا کمی بیشتر به عکس‌هایی که در این شبکه اجتماعی بارگذاری می‌کنید، دقت نمایید. شاید همین عکس‌ها، به ابزاری برای تبلیغات هدفمند برندهای تجاری بدل شوند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت

بنا بر رأی دادگاه منطقه‌ای تگزاس، اینتل دو گواهی ثبت اختراع شرکت «VLSI Technology» را نقض نموده و به دلیل خسارات وارده به این شرکت، ملزم به پرداخت ۲/۱۸ میلیارد دلار شده است. با صدور رأی دادگاه، ارزش سهام اینتل، کاهش تقریباً ۱/۶۳ درصدی را به همراه داشته است. البته اینتل چنین نقض پتنتی را تأیید نکرده و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نموده، خبر از درخواست تجدیدنظر و پیگیری‌های حقوقی آتی داده است.

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»

شرکت ژاپنی میتسوبیشی الکتریک، با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، در میان برترین‌های جهان جای گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۲۸۱۰ درخواست «PCT»، پیشتاز شرکت‌های ژاپنی بوده و رده سومی شرکت‌های جهان را نیز از آن خود نموده است.

ارائه معافیت‌های مالیاتی برای مخترعین روسی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹

ارائه معافیت‌های مالیاتی برای مخترعین روسی

روسیه در تلاش است تا با انجام برخی اقدامات ابتکاری و تحریک فعالیت‌های نوآورانه، نرخ ثبت اختراع شرکت‌های فناور روسی برای محصولات و خدمات فناورانه را افزایش دهد. یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظر گرفته شده برای این منظور، کاهش مالیات شرکت‌هایی است که برای محصولات تولیدی خود، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شده‌اند.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.