جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی با هدف تبلیغ برندهای تجاری

ایده جدید فیسبوک برای بهره‌برداری تبلیغاتی از تصاویر کاربران این شبکه اجتماعی، می‌تواند حساسیت‌ها نسبت به اقدامات سوء این غول شبکه‌های اجتماعی پیرامون حریم شخصی را افزایش دهد. ثبت اختراع جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چگونه عکس‌های کاربران، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و به صورت کاملاً هدفمند، در اختیار برندهای محصولات مختلف قرار گرفته، تا بتوانند از آن‌ها در راستای استراتژی‌های تبلیغاتی خود استفاده نمایند.

به عبارت بهتر، به کمک این فناوری جدید، کاربران فیسبوک بدون آن‌که در معرض کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌ها قرار گیرند، خود به نوعی «Micro Influencer» یا نفوذگر اجتماعی کوچک بدل می‌شوند. در حالی‌که تأثیرات اجتماعی مرسوم در تبلیغات، در نتیجه استفاده از اشخاص بسیار مشهور، به عنوان یک چهره تجاری یا «Brand Face» است؛ در این روش تبلیغاتی جدید، این میلیون‌ها کاربر عادی فعال در شبکه‌های اجتماعی هستند که عکس‌های آن‌ها به عنوان چهره تبلیغاتی، در اختیار برندهای مختلف قرار می‌گیرد.

با استفاده از این فناوری منحصربه‌فرد که بر پایه ابزار جدید جستجوی تصاویر، با عنوان روزتا «Rosetta» کار می‌کند، داده‌های اطلاعاتی به صورت کاملاً خودکار، از عکس‌های فیسبوکی جمع‌آوری شده و به برند مرتبط ارسال می‌گردد. گفتنی است، روزتا در سال گذشته میلادی، با هدف اسکن متون نوشته شده در عکس‌های کاربران، از سوی فیسبوک توسعه یافت. حال، از این قابلیت هوش مصنوعی، می‌توان استفاده نمود تا میلیاردها عکس موجود در این شبکه اجتماعی را رصد نموده و متون داخل تصاویر و به‌طور خاص، برچسب‌های تجاری برندهای مختلف را، شناسایی نمود.

مطابق با اسناد ثبت اختراع ارائه شده توسط فیسبوک، این فناوری دارای کاربردهای تبلیغاتی دیگری نیز می‌باشد. در کارکرد دوم معرفی شده برای این ثبت اختراع، هر زمان که یک کاربر بر روی عکسی با محتوای یک مارک تجاری خاص کلیک نماید، ابزار هوش مصنوعی فوق، آن را اسکن نموده و اطلاعات را برای آن برند، ارسال می‌کند و این مسئله، می‌تواند در رویکردهای تبلیغاتی بعدی برای این فرد، مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که فیسبوک پیش از این نیز به دنبال استفاده از انبوه داده‌های حاصل از فعالیت‌های کاربران در این شبکه اجتماعی بوده و پتنت‌های متعددی، نظیر استفاده از عکس‌های خانوادگی برای تشخیص روابط خانوادگی افراد مختلف (حتی غیر عضو در فیسبوک)، سیستم تحلیل و پیش‌بینی تغییرات زندگی کاربران، رصد مخفیانه کاربران از طریق وب‌کم و طبقه‌بندی اجتماعی کاربران با هدف افزایش تأثیرگذاری محتوا، به ثبت رسانیده است. در مورد ایده استفاده از تصاویر و ارسال آن‌ها به برندهای مختلف نیز، باید به این نکته توجه داشت که این ایده، تنها یک پتنت بوده که لزوماً به واقعیت نخواهد پیوست. به عبارت بهتر، ممکن است که پتنت شدن این فناوری، تنها با هدف جلوگیری از ورود رقبا به این حوزه بوده و تجاری‌سازی کوتاه‌مدت آن، مدنظر فیسبوک نباشد. با این حال، بهتر است تا کمی بیشتر به عکس‌هایی که در این شبکه اجتماعی بارگذاری می‌کنید، دقت نمایید. شاید همین عکس‌ها، به ابزاری برای تبلیغات هدفمند برندهای تجاری بدل شوند.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

در مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران چه گذشت؟

برگزاری مدرسه زمستانه مالکیت فکری، یکی از موارد ویژه‌ای بود که در برنامه آکادمی کانون پتنت ایران در خصوص سال ۱۳۹۸ گنجانده شد. این برنامه سه روزه، از سوم الی پنجم اسفندماه سال جاری و با همکاری انستیتوپاستور ایران برگزار گردید. برنامه مذکور، فرصتی ویژه برای علاقه‌مندان حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع و جستجوی پتنت فراهم آورد که اطلاعات شایان ذکری را در اختیار حاضرین قرار می‌داد.

انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۶ فروردین ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی بهار ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای سیاست‌های خود مبنی بر تدوین برنامه‌های مدون آموزشی که در ابتدای هر فصل از سال ارائه می‌گردد، اقدام به انتشار تقویم بهار ۹۹ نموده است. بر اساس این تقویم جدید، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، کانون پتنت ایران ۹ رویداد را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است که متقاضیان می‌توانند از فرصت‌های موجود برای شرکت در این رویدادها استفاده نمایند.

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»
۲۱ اسفند ۱۳۹۸

همکاری «TSMC» با رقیب اروپایی برای توسعه فناوری «GaN»

شرکت‌های «TSMC» و «STMicroelectronics»، به عنوان دو غول صنعت نیمه‌هادی جهان، از یک همکاری فناورانه جدید خبر داده‌اند. بر اساس این همکاری، «STMicroelectronics» که یک تولیدکننده فرانسوی-ایتالیایی لوازم الکترونیک و نیمه‌هادی است و در واقع پردرآمدترین شرکت اروپایی در این حوزه به شمار می‌رود، به منظور تسریع در توسعه فناوری‌های مرتبط با «GaN»، به‌ویژه در صنعت خودرو (مبدل و شارژ خودروهای هیبریدی و برقی)، از فناوری‌های پتنت شده شرکت تایوانی «TSMC» کمک خواهد گرفت.

Compound Semiconductor
برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته
۱۷ اسفند ۱۳۹۸

برتری مطلق چین در فعالیت‌های ثبت اختراع مرتبط با فناوری‌های پیشرفته

بررسی‌ها در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که شرکت‌های فناور چینی، موفق به پیشی گرفتن از رقبای آمریکایی خود شده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده، چین در ۹ گروه از مجموع ۱۰ گروه فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی، دارو، خودروهای خودران، بلاک‌چین، امنیت سایبری، واقعیت مجازی، باتری‌های لیتیوم یونی، پهپادها و پلیمرهای هادی، در صدر کشورهای جهان قرار گرفته و تنها در محاسبات کوانتومی از آمریکا عقب مانده است.

RT
ناکامی چین در تصاحب سمت مدیرکلی سازمان جهانی مالکیت فکری
۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ناکامی چین در تصاحب سمت مدیرکلی سازمان جهانی مالکیت فکری

کاندیدای سنگاپوری، با شکست رقیب چینی خود، به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان جهانی مالکیت فکری انتخاب شد. «دارن تانگ» که در حال حاضر مدیر اجرایی دفتر مالکیت فکری سنگاپور است، با کسب ۵۵ رأی از کمیته هماهنگی وایپو، خانم «بینینگ وانگ» از چین با ۲۸ رأی را شکست داده و به‌عنوان پنجمین مدیرکل این سازمان معرفی گردید.

WIPO
عملکرد قابل توجه «ایکس‌پنگ موتورز» در خصوص فناوری‌های هوشمند در خودروها
۲۶ اسفند ۱۳۹۸

عملکرد قابل توجه «ایکس‌پنگ موتورز» در خصوص فناوری‌های هوشمند در خودروها

شرکت «ایکس‌پنگ موتورز» که عمده فعالیت‌های خود را بر توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های هوشمند مرتبط با خودروها متمرکز نموده است، در سال ۲۰۱۹ میلادی، موفق به قرارگیری در صدر دارندگان پتنت‌های این حوزه در بین خودروسازان چینی شده است. استراتژی تهاجمی این شرکت در ثبت اختراعات پیشرفته خودرویی، یک سال شلوغ و پر فراز و نشیب را برای این خودروساز به همراه داشته، به‌طوری که با ۷۴۲ پتنت انتشار یافته، خود را در میان بیست متقاضی ثبت اختراع در صنعت خودرو قرار داده است.

Inside EVs