توجه دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به مهدکودکی‌ها، به عنوان نسل‌های بعدی مخترعین
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ توجه دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به مهدکودکی‌ها، به عنوان نسل‌های بعدی مخترعین

«آندره ایانکو»، مدیر دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، در ادامه فعالیت‌های ترویجی نوآوری و ثبت اختراع، از یک مهدکودک بازدید نمود. ایانکو که تقریباً یک سال پیش کار خود در «USPTO» را آغاز نموده است، در طی این مدت کوتاه، درک عمیق خود از فرایند نوآوری و مالکیت فکری را، به ناظران و کارشناسان مربوطه نشان داده است. یکی از نقاط تمرکز این مدیر تازه نفس، توجه ویژه به سنین پایین‌تر، به منظور پرورش استعدادهای آن‌ها و آشنایی با حوزه‌های نوآوری و اختراع است.

ایانکو معتقد است که سیستم‌های مالکیت فکری، برای کمک به مخترعین و نوآوران پدید آمده است و به همین دلیل، پای حرف‌ها و پیشنهادات آن‌ها می‌نشیند. درب دفتر او به روی شرکت‌ها و مخترعین گشوده بوده و او با مخترعین فردی و شرکت‌های بزرگ فناور، دیدارهای زیادی داشته و به صورت مرتب، نقطه نظرات رهبران صنایع و سازمان‌های تجاری را می‌شنود. این رویکرد خاص، ناشی از سیاست‌های اتخاذی از سوی یک فرد نبوده، بلکه در نتیجه بنا شدن اساس و بنیان اقتصاد آمریکا، بر رقابت و نوآوری است. در واقع، به نظر می‌رسد که اختراع و نوآوری در این کشور، نه یک مسئله حزبی و یا مفهوم انتزاعی در کسب‌وکار، که یک بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های یکپارچه اتخاذ شده است. اما چه چیزی باعث شده تا عملکرد ایانکو، با استقبال مواجه شود؟

 

 

وی پیش از سمت مدیریتی خود در «USPTO»، فعالیت‌های حقوقی با تمرکز بر حقوق مالکیت فکری انجام می‌داده است. همین تجربه، کمک نموده که قانون را به خوبی درک کند. از سوی دیگر، وی مهندس شرکت هواپیمایی «Hughes Aircraft» بوده و فرآیند اختراع، مخترعین و انتظارات آن‌ها را کاملاً می‌شناسد. تلفیق این دو تجربه، به وی کمک نموده تا سیستم ثبت اختراع را عمیقاً درک نموده و برای انگیزه بخشی به مخترعین و جامعه، تلاش‌هایی هماهنگ انجام دهد. توجه به کودکان خلاق و اقدام نمادین در بازدید از کودکان خردسال دارای اختراعات، یکی از همین موارد است که می‌تواند فرهنگ نوآوری و خلاقیت را در این نسل نوپا که به تعبیری، مخترعین آینده‌اند، جاری و ساری سازد.

لازم به ذکر است که دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در وب‌سایت خود نیز، بخشی ویژه کودکان و نوجوانان، تحت عناوین «Kids» و «Teens»، راه‌اندازی نموده است که محتواهای جذاب و متناسب با این رده‌های سنی، ارائه می‌نمایند. مجموعه‌ای از برنامه‌های ترویجی، مانند «IP Patch» (اشاعه مفاهیم مالکیت فکری بین دختران)، «Inventor Collectible Card Series» (تهیه کاریکاتورهای مخترعین مشهور با هدف الهام بخشی به کودکان و نوجوانان) و نیز، معرفی برخی از پتنت‌های کلیدی تحت برنامه «Cool IP»، از مهم‌ترین اقدامات «USPTO» در این حوزه به شمار می‌رود.

 

 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.