۲۸۷ پتنت ثبت‌شده در سال ۲۰۱۸؛ رکوردی جدید برای رهبر بازار ابزارهای اندازه‌گیری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۸۷ پتنت ثبت‌شده در سال ۲۰۱۸؛ رکوردی جدید برای رهبر بازار ابزارهای اندازه‌گیری

با پررنگ شدن نقش فناوری در صنایع مختلف، حفاظت از نوآوری‌های جدید، به‌ویژه برای شرکت‌های پیشگام در حوزه‌های فناورانه، به عنوان یک ضرورت جدی شناخته شده است. در همین راستا، اندرس هاوزر گروپ «Endress+Hauser Group» که یک رهبر جهانی در زمینه ابزارهای اندازه‌گیری و ارائه خدمات و راهکارهای مهندسی و صنعتی مربوطه است، استراتژی منحصربه‌فردی را برای حفاظت از دستاوردهای خود در نظر گرفته و به عنوان یک شرکت پیشرو، با نرخ قابل توجهی در حال ثبت اختراعات و دستاوردهای محققین خود می‌باشد.

این شرکت که مشتریان متعددی در صنایع مختلف، از جمله غذا و نوشیدنی، انرژی، مواد اولیه و فلزات، نفت و گاز، مواد شیمیایی و علوم زیستی دارد، بالغ بر ۷۵۰۰ پتنت گرنت شده و در حال ارزیابی را در سبد پتنت خود گنجانده است که این مسئله، حاکی از توجه و اهتمام ویژه این شرکت، به بحث نوآوری و حفاظت از دارایی‌های فکری است.

بنا بر آخرین گزارش‌های ارائه شده، اندرس گروپ در سال ۲۰۱۸ میلادی، موفق به ثبت ۲۸۷ پتنت شده که رکوردی جدید در تاریخ فعالیت‌های ثبت اختراع این شرکت قدیمی به حساب می‌آید. این آمار که در آخرین اجلاس سالیانه نوآوران در فرانسه ارائه شده، بازتابی از نوآوری‌های صورت گرفته در این مجموعه است. گفتنی است، علاوه بر رکورد پتنت‌های به ثبت رسیده، اندرس گروپ با دریافت ۵۳۷ گواهی ثبت اختراع از دفاتر معتبر ثبت پتنت، موفق به ثبت رکوردی جدید در تعداد پتنت‌های گرنت شده خود نیز شده است.

لازم به ذکر است که در راستای استراتژی جدید اندرس گروپ، بیش از یک سوم پتنت‌های ثبت‌شده این شرکت، مربوط به فناوری صنعتی اینترنت اشیاء، ارتباطات دیجیتال و تجهیزات تشخیصی است. نکته حائز اهمیت دیگر پیرامون این شرکت، فرآیند خاص تعریف شده برای حفاظت از دارایی‌های فکری است. هر اختراع و دستاورد حاصل در این شرکت، قبل از ارسال به دفاتر ثبت پتنت هدف، وارد یک فرایند ارزیابی داخلی چند مرحله‌ای شده که معمولاً ۴ ماه به طول می‌انجامد.

گفتنی است که اندروس گروپ در سال ۲۰۱۶ میلادی، در راستای اینکه آمریکا مهم‌ترین بازار هدف این شرکت است، یک دپارتمان ویژه در این کشور راه‌اندازی نمود که مسئولیت حفاظت از نوآوری‌های فنی در این بازار را بر عهده داشته باشد. یک تیم چهار نفره و کاملاً ماهر در حوزه مالکیت فکری، در این دفتر مستقر شده که اقدامات مرتبط با ثبت اختراعات متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ را انجام می‌دهند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day