افزایش سهام شرکت فعال در حوزه مبادلات پتنت، تأییدی بر کارکرد درآمدزایی سیستم پتنت
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ افزایش سهام شرکت فعال در حوزه مبادلات پتنت، تأییدی بر کارکرد درآمدزایی سیستم پتنت

سهام یک شرکت فعال در حوزه پتنت، در پی حل‌وفصل برخی دعاوی حقوقی و مبادلات جدید دارایی‌های فکری، با رشد ۵ درصدی نسبت به هفته قبل مواجه شده و به ۳.۳۱ دلار به ازای هر سهم رسیده است. موفقیت شرکت ماراتون پتنت گروپ «Marathon Patent Group» در طی سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که با افزایش نقش نوآوری در صنایع مختلف و به دنبال آن، افزایش سرمایه‌گذاری‌های فزاینده شرکت‌های فناور در زمینه حفاظت از نوآوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر درآمدزایی از پتنت نیز می‌توانند موفق‌تر از گذشته باشند.

ماراتون و شرکت‌های زیرمجموعه آن، پتنت‌های ارزشمند و دارای پتانسیل درآمدزایی را شناسایی نموده (عمدتاً در بازار آمریکا) و آن‌ها را به مالکیت خود در می‌آورند. این شرکت که دارای بازار سرمایه‌ای معادل ۲۱.۱۲ میلیون دلار است، پتنت‌های فوق را از طیف وسیعی از مالکین، از مخترعین فردی گرفته تا شرکت‌های بزرگ واقع در فهرست «Fortune 500»، خریداری نموده و در ادامه، با ورود به مذاکرات صدور مجوز و واگذاری مجوزهای بهره‌برداری از پتنت (انحصاری و غیرانحصاری)، درآمدزایی از پتنت‌های فوق را دنبال می‌نماید.

گفتنی است که از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به این‌سو، ماراتون گروپ موفق به اخذ امتیاز ۵۱۵ پتنت شده است که فعالیت گسترده این شرکت در حوزه تبادلات ثبت اختراع و پتانسیل قابل توجه درآمدزایی از سیستم پتنت را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که افزایش سهام این شرکت در طی هفته‌های اخیر، به دلیل حل برخی منازعات حقوقی به‌ویژه با شرکت «SYMANTEC Corp» بوده که نگرانی‌هایی را برای سهامداران شرکت به همراه داشت.

یکی از شاخصه‌های منحصربه‌فرد سیستم پتنت که امروزه به شدت مورد توجه شرکت‌های فناور قرار گرفته است، امکان مبادله و خرید و فروش دارایی‌های فکری پتنت شده می‌باشد. این امر، به حدی است که حتی شرکت‌های فناور بزرگ و مشهوری مانند نوکیا، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در این حوزه متمرکز نموده‌اند. انتشار اخبار متعدد در خصوص فروش سبد پتنت این شرکت و یا همکاری با شرکت‌هایی مانند هوآوی و «OPPO» در زمینه واگذاری مجوزهای بهره‌برداری از پتنت، حاکی از این است که نوکیا که در زمان نه چندان دور، خود از غول‌های سابق صنعت تلفن همراه محسوب می‌شد، به یک شرکت بسیار فعال در زمینه صدور مجوز پتنت، بدل شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day