طراحی منحصربه‌فرد دوربین سلفی «LG»
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ طراحی منحصربه‌فرد دوربین سلفی «LG»

شرکت کره‌ای «LG»، در راستای تلاش برای توسعه دوربین گوشی‌های تلفن همراه خود، طراحی نوینی برای دوربین‌های سلفی معرفی نموده است. در این طراحی جدید که می‌تواند مزیتی رقابتی برای نسل آتی گوشی‌های «LG» به دنبال داشته باشد، سه دوربین در جلوی گوشی تعبیه شده است.

تصاویر استفاده شده در طراحی جدید «LG»، یک گوشی «LG V50 ThinQ» را نشان می‌دهد که سه دوربین بر روی آن تعبیه شده است. اگرچه ویژگی‌های این سه دوربین، به‌طور دقیق توصیف نشده است‌، اما به نظر می‌رسد که لنزهای زوم تصویر در آن‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین نوعی بریدگی کوچک بین دوربین دوم و سوم تعبیه شده که احتمالاً ماژول فلش و یا سنسور عمق خواهد بود. گفتنی است که این درخواست «LG»، در نوزدهم آوریل سال جاری میلادی، توسط سازمان جهانی مالکیت فکری، در بولتن طراحی لاهه منتشر شده است.

گفتنی است که در کنار ضریب نفوذ تلفن‌های همراه هوشمند در میان مردم جهان و امکانات جانبی گسترده این محصولات، سلفی گرفتن به یکی از سرگرمی‌های رایج بدل شده است. بسیاری از کاربران، برای ثبت لحظات و تجارب خود، اقدام به گرفتن عکس‌های سلفی می‌کنند. «LG» نیز در درخواست اخیر خود، بر این موضوع دست گذاشته و سعی نموده است تا با طراحی‌های نوآورانه، سلفی گرفتن کاربران را تسهیل نماید.

لازم به ذکر است که بررسی دقیق پتنت‌های انتشار یافته از سوی «LG»، نشان می‌دهد که افزایش تعداد دوربین‌ها، یکی از اولویت‌های توسعه‌ای این شرکت به حساب می‌آید. گوشی مدل «V50 ThinQ»، خود دارای یک دوربین سلفی دوگانه است و مدل جدید عرضه شده از سوی این شرکت، به نام «G8 ThinQ» نیز، دارای یک دوربین مدل «Z»، همراه با سنسور زمان پرواز است. «V40 ThinQ» نیز، مدل دیگری است که از دوربین‌های زیادی بهره می‌برد؛ این گوشی، دارای سه دوربین عقب است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان، تصاویر بیشتری را ثبت نموده و در نتیجه، لزوم تغییر حالت توسط کاربر، برای عکس‌برداری در حالت‌های مختلف را حذف می‌نماید. در این شرایط، کاربر اقدام به گرفتن عکس نموده و سپس از بین سه عکس گرفته شده از زوایای مختلف، بهترین را انتخاب می‌کند. این شرکت، همچنین ایده‌ای عجیب برای تعبیه ۱۶ لنز هوشمند در یک گوشی داشته که با استفاده از آن‌ها، می‌توان تصاویر متحرک را ثبت نمود. تمامی این‌ها، حاکی از آن است که «LG»، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در توسعه و بهبود سیستم‌های تصویربرداری گوشی‌های تلفن همراه انجام داده است و طراحی جدید این شرکت نیز، می‌تواند گام بعدی در تحول گوشی‌های هوشمند «LG» باشد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه پررونق، همچون سامسونگ، هوآوی و حتی اپل نیز، به توسعه امکانات دوربین تلفن‌های همراه روی آورده‌اند و تلاش می‌کنند تا از رقبا عقب نماینند. تعبیه دوربین با قابلیت زوم نوری در قلم هوشمند گوشی گلکسی و امکان عکس‌برداری زیر آب با استفاده از فناوری جدید دوربین آیفون، تنها بخش کوچکی از تلاش‌های در دست اقدام است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.