فعالیت‌های گسترده سامسونگ در حوزه خودروهای خودران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ فعالیت‌های گسترده سامسونگ در حوزه خودروهای خودران

شرکت کره‌ای سامسونگ که از پیشگامان صنعت موبایل به حساب می‌آید، آخرین تلاش‌های خود برای ورود به صنعت خودروهای خودران را به نمایش گذاشت. این شرکت، به تازگی ویدئویی از اتاقک دیجیتال خودروهای خودران خود با عنوان «Digital Cockpit 2019» منتشر نمود که حاکی از ایده‌های جدید و منحصربه‌فردی برای نسل جدید خودرو است. گفتنی است، اخیراً شرکت‌های فناور بزرگ دنیا، مانند سامسونگ و اپل، علاقه وافری برای ورود به صنعت خودروهای خودران، از خود به نمایش گذاشته‌اند که تلاش‌های جدید سامسونگ نیز در همین راستا برآورد می‌گردد. البته رویکرد این دو شرکت در این حوزه، کمی با یکدیگر متفاوت است؛ در حالی‌که اپل سعی دارد تا پیشرفت‌های خود در این زمینه را کاملاً مخفی نگه دارد، استراتژی سامسونگ بر انتشار همه‌جانبه نوآوری‌ها متمرکز بوده و این غول فناوری‌های ارتباطی، سعی دارد تا با این کار، خود را یک بازیگر پیشگام و جلوتر از رقبا معرفی نماید.

یکی از ایده‌های جالب سامسونگ که در ویدئوی انتشار یافته به چشم می‌خورد، تغییر مکان آینه‌های خودرو به داخل کابین است. آینه‌ها در دو طرف داشبورد تعبیه شده و کمک می‌کنند تا باران، برف و مه، خللی در شرایط دید راننده ایجاد ننمایند. ایده دیگر، توسعه یک سیستم منحصربه‌فرد برای پیش‌بینی حرکات خودروها است که به خودروی خودران برای ارزیابی شرایط جاده در هنگام تغییر مسیر، کمک می‌نماید. این ایده که در پتنت تازه انتشار یافته سامسونگ از سوی دفتر ثبت اختراع اروپا نیز آمده است، بر این نکته کلیدی تأکید دارد که خودروهای خودران در هنگام تغییر مسیر، می‌بایست شرایط دیگر خودروها، اعم از سرعت، شتاب، زاویه حرکت، و ... را ارزیابی نموده و در صورت ایمن بودن شرایط، تغییر مسیر را انجام دهند. باید این را در نظر داشت که همواره ممکن است خودروهای کناری، به صورت ناگهانی تغییر مسیر داده و یا سرعت را افزایش یا کاهش دهند که در چنین شرایطی، تطبیق خودروی خودران کمی دشوار شده و ممکن است به تصادف منجر شود. بنابراین لازم است تا اطلاعات دقیقی برای پیش‌بینی حرکات خودروهای مذکور، در دسترس باشد. جالب اینجا است که در اسناد پتنت مذکور، اتوبوس‌ها، ماشین‌های حمل زباله و یا تاکسی‌های خودران، به‌عنوان مثال‌هایی برای نیاز ضروری به این سیستم پیش‌بینی، مطرح شده‌اند. لزوم توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و یا خواست‌های غیرقابل پیش‌بینی مشتریان تاکسی، ایجاب می‌کند تا این دسته از خودروها، دارای تغییر مسیرهای فراوانی بوده و نیازمند اطلاعات حرکتی سایر خودروهای اطراف خود هستند.

با توجه به قابلیت‌های فناورانه سامسونگ در حوزه‌های مختلف، انتظار می‌رود که عملکرد این شرکت در حوزه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه نیز، موفقیت‌آمیز باشد. باید منتظر ماند و استراتژی این شرکت در توسعه یک خودروی کاملاً مستقل و یا هماهنگ با سایر خودروسازانی مانند رنو یا نیسان را به نظاره نشست. لازم به ذکر است که در گزارش سال ۲۰۱۸ اداره ثبت اختراع اروپا که پیرامون فعالیت‌های ثبت اختراع در حوزه خودروهای خودران منتشر گردید، سامسونگ در زمره یکی از برترین متقاضیان ثبت اختراع در این دفتر معرفی گردید که با ۶۲۴ پتنت در این حوزه، در صدر شرکت‌های متقاضی و بالاتر از خودروسازانی مانند تویوتا، هیوندا و نیسان موتور قرار گرفت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.