نسل جدید «Galaxy Bud» سامسونگ که می‌تواند نابودگر ایرپاد اپل باشد!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ نسل جدید «Galaxy Bud» سامسونگ که می‌تواند نابودگر ایرپاد اپل باشد!

ثبت اختراع جدید سامسونگ، حاکی از قصد این شرکت برای ارائه نسخه جدیدی از «Galaxy Bud» است که با توجه به ویژگی‌های خارق‌العاده معرفی شده برای آن، می‌تواند نابودگر ایردپادهای اپل باشد. در واقع، طراحی جدید ارائه شده توسط ساسمونگ، ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فردی را شامل شده که کاربران ایرپاد دوست داشتند آن‌ها را در دستگاه‌های خود ببینند.

این پتنت که در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسیده و به تازگی نیز با شماره «US20190124431» منتشر شده است، حاکی از تلاش این غول فناوری‌های تلفن همراه و ارتباطات، برای طراحی و ساخت نسل جدیدی از ایربادها بوده که برای آن‌ها، قابلیت تعویض باتری در نظر گرفته شده است. باتری‌های مورد استفاده در این هدفون‌های جدید، از نوع باتری‌های سکه‌ای معمول بوده که از فروشگاه‌های مختلف قابل تهیه است.

آنچه فناوری معرفی شده را بیش از پیش کاربرپسند می‌نماید، این است که علاوه بر طراحی جالب که اجازه تعویض باتری در کمترین زمان ممکن را برای کاربر فراهم می‌نماید، قابلیت شارژ با سیم نیز وجود داشته و در عین حال، کاربر در زمان شارژ نیز اجازه استفاده از آن را خواهد داشت.

نوآوری کلیدی دستگاه جدید سامسونگ که امیدواری‌های زیادی برای موفقیت آن در بازار وجود دارد، ارتقاء دوام و شارژ باتری است. بر این اساس، با وجودی که پیش از این، محصول مشهور اپل در برخی زمینه‌ها، مانند کیفیت صدا، میزان زمان مکالمه و فناوری شارژ بی‌سیم، عملکرد بهتری داشت، اما سامسونگ موفق به پیشی گرفتن در برخی از این ویژگی‌ها شده است. بهبود چشمگیر کیفیت صدا، به لطف سر گوشی‌های قابل تعویض و انطباق‌پذیر با گوش، قیمت کمتر و دوام شارژ باتری، از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند کاربران را به خرید محصول جدید، ترغیب سازد.

این پتنت، به خوبی نشان می‌دهد که رقابت بین سامسونگ و اپل در محصولات الکترونیک مصرفی، به شدت داغ است. سامسونگ که طبق گزارش اخیر وب‌سایت «IAM»، در رده نخست شرکت‌های فناور فعال در سیستم پتنت آمریکا قرار دارد، در طیف وسیعی از حوزه‌های فناوری، اعم از گوشی‌های تلفن همراه انعطاف‌پذیر، تلویزیون‌های بی‌سیم، طراحی و تولید پهپاد و ... فعالیت داشته و در تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی ویژگی‌هایی است که اپل هنوز برای طرفداران خود ارائه نکرده است. با این وجود، ارزش بازار بسیار بالایی که در اختیار این دو غول فناوری قرار دارد، قطعاً به هیچ یک از آن‌ها، اجازه پا پس کشیدن از فرایندهای تحقیق‌وتوسعه‌ و نوآوری‌افزایی را نمی‌دهد. به همین دلیل، باید دید اپل چه واکنشی در برابر این نوآوری جدید سامسونگ داشته و چه نوآوری دیگری از آستین بیرون می‌آورد!

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.