ثبت نشان تجاری برای ارز دیجیتال جدید نایک
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ثبت نشان تجاری برای ارز دیجیتال جدید نایک

پس از عرضه رسمی اپلیکیشن «Footware» از سوی نایک، این شرکت در تلاش برای تقویت پوشش‌های محافظتی این ایده نوآورانه است. بنا بر گزارش‌های ارائه شده، نایک اقدام به ثبت درخواست یک نشان تجاری برای «Cryptokicks» نموده که قابلیت‌های قانونی بیشتری را برای مبارزه با اقدامات نقض‌کننده حقوق مالکیت فکری، در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. همچنین این اقدام، تأییدی بر گزارشات مختلفی است که اخیراً پیرامون تصمیم نایک برای ورود به حوزه رمزنگاری دیجیتال و ارائه شبکه رمزنگاری منحصر به خود، منتشر شده است.

اپلیکیشن «Footware»، خدمات و کالاهای متعددی را ارائه می‌کند که این ارز دیجیتال را می‌توان برای آن‌ها بکار برد. به نظر می‌رسد که نایک به دنبال راه‌اندازی یک بازار بزرگ آنلاین است که از آن، می‌توان برای خرید انواع کفش، لباس و سایر محصولات این برند مشهور ورزشی، استفاده نمود. به منظور حفاظت از این بازار بزرگ آنلاین و کنترل شرایط مالی در آن نیز، این شرکت تصمیم به استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و مدیریت تراکنش‌های ارزی دارد.

مطابق با اسناد درخواست ثبت نشان تجاری نایک که در تاریخ ۱۹ آوریل سال جاری میلادی انجام گرفته است، این نشان در زمینه خدمات مالی و به‌طور خاص، ارائه یک ارز دیجیتالی برای استفاده توسط اعضای یک جامعه آنلاین، طراحی شده است. تصمیم جدید نایک برای ورود به حوزه رمزنگاری و ارز دیجیتال، سیاست جدیدی است که با توجه به قابلیت‌های چشمگیر و متنوع فناوری بلاک‌چین، صورت گرفته و این شرکت را به خیل عظیم شرکت‌های فناور فعال در این حوزه، می‌افزاید.

لازم به ذکر است که نایک به عنوان یکی از برندهای ورزشی مشهور جهان، برای تقویت موقعیت رقابتی خود و تصاحب سهم بیشتر بازار، همواره در حال توسعه نوآوری‌های جدید است. فعالیت‌های ثبت اختراع وسیع این شرکت که حوزه‌های مختلفی، اعم از لباس‌های خود تمیز شونده، کفش‌های هوشمند و حتی لباس‌های خاص مناسب برای ورزش‌های سنگین و تعریق فراوان، خود گویای این مسئله است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day