ثبت نشان تجاری برای ارز دیجیتال جدید نایک
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

ثبت نشان تجاری برای ارز دیجیتال جدید نایک

پس از عرضه رسمی اپلیکیشن «Footware» از سوی نایک، این شرکت در تلاش برای تقویت پوشش‌های محافظتی این ایده نوآورانه است. بنا بر گزارش‌های ارائه شده، نایک اقدام به ثبت درخواست یک نشان تجاری برای «Cryptokicks» نموده که قابلیت‌های قانونی بیشتری را برای مبارزه با اقدامات نقض‌کننده حقوق مالکیت فکری، در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. همچنین این اقدام، تأییدی بر گزارشات مختلفی است که اخیراً پیرامون تصمیم نایک برای ورود به حوزه رمزنگاری دیجیتال و ارائه شبکه رمزنگاری منحصر به خود، منتشر شده است.

اپلیکیشن «Footware»، خدمات و کالاهای متعددی را ارائه می‌کند که این ارز دیجیتال را می‌توان برای آن‌ها بکار برد. به نظر می‌رسد که نایک به دنبال راه‌اندازی یک بازار بزرگ آنلاین است که از آن، می‌توان برای خرید انواع کفش، لباس و سایر محصولات این برند مشهور ورزشی، استفاده نمود. به منظور حفاظت از این بازار بزرگ آنلاین و کنترل شرایط مالی در آن نیز، این شرکت تصمیم به استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و مدیریت تراکنش‌های ارزی دارد.

مطابق با اسناد درخواست ثبت نشان تجاری نایک که در تاریخ ۱۹ آوریل سال جاری میلادی انجام گرفته است، این نشان در زمینه خدمات مالی و به‌طور خاص، ارائه یک ارز دیجیتالی برای استفاده توسط اعضای یک جامعه آنلاین، طراحی شده است. تصمیم جدید نایک برای ورود به حوزه رمزنگاری و ارز دیجیتال، سیاست جدیدی است که با توجه به قابلیت‌های چشمگیر و متنوع فناوری بلاک‌چین، صورت گرفته و این شرکت را به خیل عظیم شرکت‌های فناور فعال در این حوزه، می‌افزاید.

لازم به ذکر است که نایک به عنوان یکی از برندهای ورزشی مشهور جهان، برای تقویت موقعیت رقابتی خود و تصاحب سهم بیشتر بازار، همواره در حال توسعه نوآوری‌های جدید است. فعالیت‌های ثبت اختراع وسیع این شرکت که حوزه‌های مختلفی، اعم از لباس‌های خود تمیز شونده، کفش‌های هوشمند و حتی لباس‌های خاص مناسب برای ورزش‌های سنگین و تعریق فراوان، خود گویای این مسئله است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.

صدرنشینی حایر در نوآوری‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند
۲۹ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی حایر در نوآوری‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند

حایر که از پیشگامان حوزه لوازم خانگی به شمار می‌آید، برای چهارمین سال متوالی، در صدر متقاضیان ثبت اختراع در نوآوری‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند قرار گرفته است. این شرکت چینی، در رتبه‌بندی جدیدی که در خصوص اختراعات این حوزه در سال ۲۰۲۰ ارائه شده، با ۲۰۳۴ پرونده ثبت اختراع، در صدر متقاضیان قرار گرفته است.