دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵

ثبت اختراع جدید سونی، یک قابلیت بسیار جالب را برای نسل آتی کنسول‌های بازی این شرکت معرفی می‌نماید. سونی از امکان استفاده از یک حسگر بیومتریک در دسته‌های پلی‌استیشن خود رونمایی نموده که به کمک آن، می‌توان کاربران را با تعداد محدودی از نمایه‌های بیومتریک ذخیره‌شده در دستگاه، ثبت و شناسایی نمود.

این اظهارنامه ثبت اختراع که در اکتبر ۲۰۱۸ به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» تسلیم شده و به تازگی با شماره «US20190046884» انتشار یافته است، امکان شناسایی بیومتریک کاربران مجاز را فراهم نموده و محدودیت‌هایی را در دسترسی به دستگاه و حتی بازی‌های خاص، فراهم می‌نماید. به عنوان مثال، کودکان با توجه به علاقه وافری که به کنسول‌های بازی خارق‌العاده سونی دارند، ساعت‌های متمادی را پای دستگاه بوده که با توجه به مشغله زیاد والدین، در بسیاری از حالات قابلیت کنترل میزان ساعت بازی و یا نوع بازی، وجود ندارد؛ با این وجود، فناوری جدید سونی می‌تواند راهکاری مفید برای حل این چالش باشد. به عبارت بهتر، فناوری کنترل بیومتریک، همچون یک دروازه و مانع سنی برای جلوگیری از انجام بازی‌های خشونت‌آمیز طراحی‌شده برای بزرگسالان، عمل می‌کند. البته این تنها مثالی برای کاربردهای این فناوری جدید بوده و احتمالاً سونی به طیف وسیع‌تری از کاربردها نظر دارد.

نکته جالب اینجا است که کنسول بازی سونی، به‌طور کامل به دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء «IoT» متصل می‌شود. شاید بتوان این خصوصیت را به‌عنوان یک کاربرد مهم‌تر برای کنترل‌های بیومتریکی معرفی نمود. با تعبیه یک جزء بیومتریکی در دسته پلی‌استیشن، می‌توان از مزایای متعدد این روش شناسایی نوظهور و ایمن، مخصوصاً برای شرکتی که میلیون‌ها تراکنش و حساب بازی آنلاین را از طریق شبکه پلی‌استیشن مدیریت می‌کند، بهره‌مند شد. از دیگر کاربردهای کنسول‌های بیومتریک، می‌توان به نظارت و منصرف  کردن کاربران از عادات بازی ناسالم یا رفتار نامناسب در بازی‌های آنلاین، اشاره نمود.

گفتنی است، سونی در تلاش است تا نسخه جدید پلی‌استیشن خود را با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید و در این راه، مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته را به‌کار گرفته است. علاوه بر دسته‌های بیومتریک بازی، این شرکت ایده دیگری در ذهن داشته که بر اساس آن، تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران در بازی‌های آنلاین، امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سونی در تلاش است تا پیشتازی خود در صنعت بازی‌های کامپیوتری را ادامه داده و عرضه پلی‌استیشن ۵ که وعده آن برای ۱۸ ماه آینده داده شده، می‌تواند به این هدف کمک نماید.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر دنیا، مشتاقانه منتظرند تا اخبار جدیدی از نسل بعدی کنسول‌های بازی سونی، یعنی پلی‌استیشن ۵، به دست آورند. ثبت اختراعات این شرکت مشهور، از منابع دست اولی است که این امکان را برای کاربران فراهم نموده، تا با ایده‌ها و نوآوری‌های جدید سونی، آشنا شوند. البته این‌که تمامی این نوآوری‌های پتنت شده در دستگاه جدید سونی بکار گرفته شود یا خیر، کاملاً مشخص نبوده و باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از آن‌ها، در محصولات این شرکت نمود می‌یابند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا

زنان مخترع، در موزه ملی تاریخ آمریکا به تصویر کشیده می‌شوند. در این نمایشگاه که تحت عنوان «تصویری از زنان مخترع» نام‌گذاری شده، زنانی معرفی می‌شوند که علیرغم ارائه نوآوری‌ها و اختراعات خارق‌العاده خود در طول تاریخ، اغلب آنطور که باید و شاید مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند.

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی

با ظهور اپیدمی کووید-۱۹ و تلاش برای ساخت واکسن این بیماری، واژه جدیدی تحت عنوان «mRNA»، بر سر زبان‌ها افتاد. فناوری منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای که شاید واکسن کووید-۱۹، تنها سرآغازی برای کاربردهای فراگیر آن در حوزه‌های مختلف پزشکی و دارویی باشد. باشد. بررسی فعالیت‌های ثبت اختراع در این حوزه، نشان می‌دهد که در حال حاضر، سه شرکت مدرنا، بیوان‌تک و کیوروک، پیشگام توسعه این فناوری هستند.

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا

یک شرکت هندی اقدام به توسعه جعبه‌هایی جدید نموده که شرایط دمایی مورد نیاز برای واکسن‌های تولیدی شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین

آمارها حکایت از آن دارد که شرکت‌های چینی، با ثبت رکوردهای خیره‌کننده در سال ۲۰۲۰ میلادی، خود را به‌عنوان بازیگران برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین معرفی نموده‌اند. بنابر فهرست منتشر شده توسط «IAM»، در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین، تنها یک شرکت غیر چینی وجود دارد. در این میان، «Ant Group» که از زیرمجموعه‌های گروه تجاری علی‌بابا است، با ثبت ۵۸۶ درخواست جدید در سال ۲۰۲۰، مجموعاً با ۲۲۹۸ درخواست، در رده نخست بازیگران برتر قرار گرفته است.