اخبار
دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵

ثبت اختراع جدید سونی، یک قابلیت بسیار جالب را برای نسل آتی کنسول‌های بازی این شرکت معرفی می‌نماید. سونی از امکان استفاده از یک حسگر بیومتریک در دسته‌های پلی‌استیشن خود رونمایی نموده که به کمک آن، می‌توان کاربران را با تعداد محدودی از نمایه‌های بیومتریک ذخیره‌شده در دستگاه، ثبت و شناسایی نمود.

این اظهارنامه ثبت اختراع که در اکتبر ۲۰۱۸ به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» تسلیم شده و به تازگی با شماره «US20190046884» انتشار یافته است، امکان شناسایی بیومتریک کاربران مجاز را فراهم نموده و محدودیت‌هایی را در دسترسی به دستگاه و حتی بازی‌های خاص، فراهم می‌نماید. به عنوان مثال، کودکان با توجه به علاقه وافری که به کنسول‌های بازی خارق‌العاده سونی دارند، ساعت‌های متمادی را پای دستگاه بوده که با توجه به مشغله زیاد والدین، در بسیاری از حالات قابلیت کنترل میزان ساعت بازی و یا نوع بازی، وجود ندارد؛ با این وجود، فناوری جدید سونی می‌تواند راهکاری مفید برای حل این چالش باشد. به عبارت بهتر، فناوری کنترل بیومتریک، همچون یک دروازه و مانع سنی برای جلوگیری از انجام بازی‌های خشونت‌آمیز طراحی‌شده برای بزرگسالان، عمل می‌کند. البته این تنها مثالی برای کاربردهای این فناوری جدید بوده و احتمالاً سونی به طیف وسیع‌تری از کاربردها نظر دارد.

نکته جالب اینجا است که کنسول بازی سونی، به‌طور کامل به دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء «IoT» متصل می‌شود. شاید بتوان این خصوصیت را به‌عنوان یک کاربرد مهم‌تر برای کنترل‌های بیومتریکی معرفی نمود. با تعبیه یک جزء بیومتریکی در دسته پلی‌استیشن، می‌توان از مزایای متعدد این روش شناسایی نوظهور و ایمن، مخصوصاً برای شرکتی که میلیون‌ها تراکنش و حساب بازی آنلاین را از طریق شبکه پلی‌استیشن مدیریت می‌کند، بهره‌مند شد. از دیگر کاربردهای کنسول‌های بیومتریک، می‌توان به نظارت و منصرف  کردن کاربران از عادات بازی ناسالم یا رفتار نامناسب در بازی‌های آنلاین، اشاره نمود.

گفتنی است، سونی در تلاش است تا نسخه جدید پلی‌استیشن خود را با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید و در این راه، مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته را به‌کار گرفته است. علاوه بر دسته‌های بیومتریک بازی، این شرکت ایده دیگری در ذهن داشته که بر اساس آن، تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران در بازی‌های آنلاین، امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سونی در تلاش است تا پیشتازی خود در صنعت بازی‌های کامپیوتری را ادامه داده و عرضه پلی‌استیشن ۵ که وعده آن برای ۱۸ ماه آینده داده شده، می‌تواند به این هدف کمک نماید.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر دنیا، مشتاقانه منتظرند تا اخبار جدیدی از نسل بعدی کنسول‌های بازی سونی، یعنی پلی‌استیشن ۵، به دست آورند. ثبت اختراعات این شرکت مشهور، از منابع دست اولی است که این امکان را برای کاربران فراهم نموده، تا با ایده‌ها و نوآوری‌های جدید سونی، آشنا شوند. البته این‌که تمامی این نوآوری‌های پتنت شده در دستگاه جدید سونی بکار گرفته شود یا خیر، کاملاً مشخص نبوده و باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از آن‌ها، در محصولات این شرکت نمود می‌یابند.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
معرفی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
۲ تیر ۱۳۹۸ معرفی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
یکصد دانشگاه برتر جهان از منظر تعداد «US» پتنت‌های گرنت شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، از سوی آکادمی ملی مخترعین آمریکا «NAI» معرفی گردیدند. بر اساس گزارش منتشر شده، پس از دانشگاه‌های کالیفرنیا، «MIT» و استنفورد که به ترتیب با ۵۲۶، ۳۰۴ و ۲۲۶ یوتیلیتی پتنت گرنت شده در صدر فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند، دانشگاه «کینگ فهد» عربستان با ۲۰۹ پتنت، در رده چهارم و بالاتر از دانشگاه‌هایی مانند تگزاس، ویسکانسین، هاروارد و جان هاپکینز جای دارد.
PR Newswire
پهپاد بادبادکی؛ نوآوری یا توهم فیسبوکی!؟
۳ تیر ۱۳۹۸ پهپاد بادبادکی؛ نوآوری یا توهم فیسبوکی!؟
فیسبوک در ادامه نوآوری‌های خود، اقدام به ثبت اختراع جدید و عجیبی نموده که نوعی پهپاد بادبادکی را توصیف می‌کند. این پهپاد که احتمالاً برای فراهم‌سازی و تقویت ارتباطات اینترنتی کاربرد دارد، شامل دو کایت متصل به هم بوده که هر یک از آن‌ها را می‌توان به صورت مستقل نیز هدایت نمود. قابلیت تولید انرژی و در نتیجه افزایش زمان پرواز، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پهپاد ابداعی محسوب می‌شود.
Interesting Engineering
واکنش ضربتی هوآوی به تحریم‌های آمریکا
۱۰ تیر ۱۳۹۸ واکنش ضربتی هوآوی به تحریم‌های آمریکا
شرکت هوآوی در ازای واگذاری مجوز بهره‌برداری از فناوری‌های پتنت شده خود به شرکت «وریزون»، خواستار مبلغی در حدود یک میلیارد دلار شده است. این درخواست، حاکی از تغییرات بالقوه و اساسی در استراتژی این غول فناوری چینی، در ارتباط با فعالیت‌های خود در بازار آمریکا است.
Euro News
حفظ محرمانگی اسناد و مدارک با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده
۵ تیر ۱۳۹۸ حفظ محرمانگی اسناد و مدارک با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده
یکی از این پتنت‌های بسیار جالب و غیرمعمول اپل در حوزه واقعیت افزوده، فضای کسب‌وکار و محیط داخلی شرکت‌ها را هدف قرار داده است. به کمک فناوری مذکور، از هدست‌های واقعیت افزوده می‌توان برای دسترسی به نسخه‌های اصلی اسناد محرمانه و بررسی آن‌ها استفاده نمود. مزیت عمده استفاده از این روش، عدم دسترسی و اطلاع سایرین از اسناد در دست بررسی بوده که سطح امنیتی بسیار بالایی را فراهم می‌نماید.
PatentlyApple
برگزاری کارگاه آموزش مقدمات ثبت اختراع در دانشگاه قم
۲۰ تیر ۱۳۹۸ برگزاری کارگاه آموزش مقدمات ثبت اختراع در دانشگاه قم
به همت دانشگاه قم و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۱۸ تیر ‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «آموزش مقدمات ثبت اختراع» و با حضور بیش از 20 نفر از اعضای هیئت‌علمی، کارشناسان شرکت‌های خصوصی و دانشجویان استان، در دانشگاه قم برگزار گردید.
معرفی برندگان جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹
۱۷ تیر ۱۳۹۸ معرفی برندگان جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹
دفتر ثبت اختراع اروپا، اقدام به انتخاب و معرفی برندگان نهایی جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹ نمود. این جایزه، به مخترعین برجسته‌ای از کشورهای اتریش، فرانسه، ژاپن، هلند و اسپانیا تعلق گرفت که در حوزه‌های «بازیافت پلاستیک»، «تشخیص سرطان»، «فناوری باتری قابل شارژ»، «ضد رسوب کشتی» و «تست DNA» فعالیت داشتند.
EPO