اخبار
دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵

ثبت اختراع جدید سونی، یک قابلیت بسیار جالب را برای نسل آتی کنسول‌های بازی این شرکت معرفی می‌نماید. سونی از امکان استفاده از یک حسگر بیومتریک در دسته‌های پلی‌استیشن خود رونمایی نموده که به کمک آن، می‌توان کاربران را با تعداد محدودی از نمایه‌های بیومتریک ذخیره‌شده در دستگاه، ثبت و شناسایی نمود.

این اظهارنامه ثبت اختراع که در اکتبر ۲۰۱۸ به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» تسلیم شده و به تازگی با شماره «US20190046884» انتشار یافته است، امکان شناسایی بیومتریک کاربران مجاز را فراهم نموده و محدودیت‌هایی را در دسترسی به دستگاه و حتی بازی‌های خاص، فراهم می‌نماید. به عنوان مثال، کودکان با توجه به علاقه وافری که به کنسول‌های بازی خارق‌العاده سونی دارند، ساعت‌های متمادی را پای دستگاه بوده که با توجه به مشغله زیاد والدین، در بسیاری از حالات قابلیت کنترل میزان ساعت بازی و یا نوع بازی، وجود ندارد؛ با این وجود، فناوری جدید سونی می‌تواند راهکاری مفید برای حل این چالش باشد. به عبارت بهتر، فناوری کنترل بیومتریک، همچون یک دروازه و مانع سنی برای جلوگیری از انجام بازی‌های خشونت‌آمیز طراحی‌شده برای بزرگسالان، عمل می‌کند. البته این تنها مثالی برای کاربردهای این فناوری جدید بوده و احتمالاً سونی به طیف وسیع‌تری از کاربردها نظر دارد.

نکته جالب اینجا است که کنسول بازی سونی، به‌طور کامل به دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء «IoT» متصل می‌شود. شاید بتوان این خصوصیت را به‌عنوان یک کاربرد مهم‌تر برای کنترل‌های بیومتریکی معرفی نمود. با تعبیه یک جزء بیومتریکی در دسته پلی‌استیشن، می‌توان از مزایای متعدد این روش شناسایی نوظهور و ایمن، مخصوصاً برای شرکتی که میلیون‌ها تراکنش و حساب بازی آنلاین را از طریق شبکه پلی‌استیشن مدیریت می‌کند، بهره‌مند شد. از دیگر کاربردهای کنسول‌های بیومتریک، می‌توان به نظارت و منصرف  کردن کاربران از عادات بازی ناسالم یا رفتار نامناسب در بازی‌های آنلاین، اشاره نمود.

گفتنی است، سونی در تلاش است تا نسخه جدید پلی‌استیشن خود را با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید و در این راه، مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته را به‌کار گرفته است. علاوه بر دسته‌های بیومتریک بازی، این شرکت ایده دیگری در ذهن داشته که بر اساس آن، تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران در بازی‌های آنلاین، امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سونی در تلاش است تا پیشتازی خود در صنعت بازی‌های کامپیوتری را ادامه داده و عرضه پلی‌استیشن ۵ که وعده آن برای ۱۸ ماه آینده داده شده، می‌تواند به این هدف کمک نماید.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر دنیا، مشتاقانه منتظرند تا اخبار جدیدی از نسل بعدی کنسول‌های بازی سونی، یعنی پلی‌استیشن ۵، به دست آورند. ثبت اختراعات این شرکت مشهور، از منابع دست اولی است که این امکان را برای کاربران فراهم نموده، تا با ایده‌ها و نوآوری‌های جدید سونی، آشنا شوند. البته این‌که تمامی این نوآوری‌های پتنت شده در دستگاه جدید سونی بکار گرفته شود یا خیر، کاملاً مشخص نبوده و باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از آن‌ها، در محصولات این شرکت نمود می‌یابند.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
حضور کانون پتنت ایران در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو
۸ مهر ۱۳۹۸ حضور کانون پتنت ایران در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو
«کانون پتنت ایران» با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری و به طور خاص موضوع ثبت اختراع خارجی، در مورخ ۱۸ الی ۲۱ مهرماه سال جاری، اقدام به حضور در دوازدهمین نمایشگاه و جشنواره سالیانه فناوری نانو می‌نماید. علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس، طبقه دوم، به غرفه کانون پتنت مراجعه نموده، با کارشناسان کانون در ارتباط باشند و همچنین، در دوره‌هایی که با عناوین «علامت تجاری»، «تکنیکی برای حل خلاقانه مسئله (TRIZ)» و «اختراعات در حوزه سلامت، قوانین، معاهدات و شرایط ثبت» برگزار می‌گردد، حضور به هم برسانند.
باتری‌های جدید تسلا با طول عمر بیش از یک میلیون مایل
۱۵ مهر ۱۳۹۸ باتری‌های جدید تسلا با طول عمر بیش از یک میلیون مایل
پتنت جدید تسلا، حاکی از آن است که ادعای مدیرعامل این شرکت مبنی بر طول عمر یک میلیون مایلی باتری خوردوهای الکتریکی، به واقعیت نزدیک شده است. قابلیت ۴۰۰۰ چرخه شارژ کامل و کاهش کمتر از ۱۰ درصدی ظرفیت طی طول عمر باتری، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فناوری توصیف شده در درخواست ثبت اختراع تسلا است.
Car and Driver
پیشرفت مستمر ایران در شاخص جهانی نوآوری
۶ مهر ۱۳۹۸ پیشرفت مستمر ایران در شاخص جهانی نوآوری
ایران به‌عنوان یکی از کشورهای درحال‌توسعه که سخت در پی رشد اقتصادی و صنعتی شدن است، اهمیت نوآوری را به خوبی درک نموده و طی سال‌های اخیر، حرکتی رو به جلو داشته است. یکی از بهترین مصادیق این پیشرفت مستمر، ارتقاء جایگاه این کشور در گزارش‌های سالیانه شاخص جهانی نوآوری است. در آخرین گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، یعنی «GII 2019»، ایران با چهار پله صعود، در رده 61ام کشورهای نوآور جهان و دوم آسیای مرکزی و جنوبی قرار گرفته است.
تحولی در دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال!
۱۳ مهر ۱۳۹۸ تحولی در دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال!
اختراع جدید سامسونگ، این توانایی را فراهم نموده که روند فعلی استخراج ارز دیجیتال، دستخوش تغییرات بنیادینی گردد. دستگاه ابداعی این شرکت، شامل یک سیستم قابل برنامه‌ریزی برای ذخیره اطلاعات است که می‌تواند برخی از چالش‌های پیش روی استخراج ارز دیجیتال را برطرف نموده و بازده ماینرها را به شکل قابل توجهی بهبود دهد.
Coin Telegraph
نوآوری فیسبوکی در بهبود عملکرد هدست‌های واقعیت مجازی
۳ مهر ۱۳۹۸ نوآوری فیسبوکی در بهبود عملکرد هدست‌های واقعیت مجازی
فیسبوک به تازگی اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت اختراعی نموده که نوعی جعبه محافظ هدست واقعیت مجازی را توصیف می‌کند. این جعبه منحصربه‌فرد، علاوه بر اینکه قابلیت استفاده به‌عنوان شارژر هدست را دارا است، به عنوان فضای ذخیره‌سازی برنامه‌ها و بازی‌های موجود در هدست نیز، عمل می‌نماید.
Upload VR
نقش‌بندی نیمی از اقتصاد اروپا بر پایه حقوق مالکیت فکری
۱۶ مهر ۱۳۹۸ نقش‌بندی نیمی از اقتصاد اروپا بر پایه حقوق مالکیت فکری
بنا بر آخرین مطالعه اتحادیه اروپا پیرامون نقش مالکیت فکری در توسعه اقتصادی، حقوق مالکیت فکری به شکل قابل توجهی به نفع اقتصاد اروپا بوده است. این مطالعه حاکی از آن است که حقوق مالکیت فکری، سالیانه بالغ بر ۴۵ درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را در بر گرفته (در حدود ۶.۶ تریلیون دلار) و چیزی در حدود ۶۳ میلیون شغل ایجاد نموده است (۲۹ درصد از کل مشاغل).
EPO