دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

دسته‌های بیومتریک بازی؛ نوآوری جدید سونی برای پلی‌استیشن ۵

ثبت اختراع جدید سونی، یک قابلیت بسیار جالب را برای نسل آتی کنسول‌های بازی این شرکت معرفی می‌نماید. سونی از امکان استفاده از یک حسگر بیومتریک در دسته‌های پلی‌استیشن خود رونمایی نموده که به کمک آن، می‌توان کاربران را با تعداد محدودی از نمایه‌های بیومتریک ذخیره‌شده در دستگاه، ثبت و شناسایی نمود.

این اظهارنامه ثبت اختراع که در اکتبر ۲۰۱۸ به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» تسلیم شده و به تازگی با شماره «US20190046884» انتشار یافته است، امکان شناسایی بیومتریک کاربران مجاز را فراهم نموده و محدودیت‌هایی را در دسترسی به دستگاه و حتی بازی‌های خاص، فراهم می‌نماید. به عنوان مثال، کودکان با توجه به علاقه وافری که به کنسول‌های بازی خارق‌العاده سونی دارند، ساعت‌های متمادی را پای دستگاه بوده که با توجه به مشغله زیاد والدین، در بسیاری از حالات قابلیت کنترل میزان ساعت بازی و یا نوع بازی، وجود ندارد؛ با این وجود، فناوری جدید سونی می‌تواند راهکاری مفید برای حل این چالش باشد. به عبارت بهتر، فناوری کنترل بیومتریک، همچون یک دروازه و مانع سنی برای جلوگیری از انجام بازی‌های خشونت‌آمیز طراحی‌شده برای بزرگسالان، عمل می‌کند. البته این تنها مثالی برای کاربردهای این فناوری جدید بوده و احتمالاً سونی به طیف وسیع‌تری از کاربردها نظر دارد.

نکته جالب اینجا است که کنسول بازی سونی، به‌طور کامل به دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء «IoT» متصل می‌شود. شاید بتوان این خصوصیت را به‌عنوان یک کاربرد مهم‌تر برای کنترل‌های بیومتریکی معرفی نمود. با تعبیه یک جزء بیومتریکی در دسته پلی‌استیشن، می‌توان از مزایای متعدد این روش شناسایی نوظهور و ایمن، مخصوصاً برای شرکتی که میلیون‌ها تراکنش و حساب بازی آنلاین را از طریق شبکه پلی‌استیشن مدیریت می‌کند، بهره‌مند شد. از دیگر کاربردهای کنسول‌های بیومتریک، می‌توان به نظارت و منصرف  کردن کاربران از عادات بازی ناسالم یا رفتار نامناسب در بازی‌های آنلاین، اشاره نمود.

گفتنی است، سونی در تلاش است تا نسخه جدید پلی‌استیشن خود را با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید و در این راه، مجموعه‌ای از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته را به‌کار گرفته است. علاوه بر دسته‌های بیومتریک بازی، این شرکت ایده دیگری در ذهن داشته که بر اساس آن، تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران در بازی‌های آنلاین، امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سونی در تلاش است تا پیشتازی خود در صنعت بازی‌های کامپیوتری را ادامه داده و عرضه پلی‌استیشن ۵ که وعده آن برای ۱۸ ماه آینده داده شده، می‌تواند به این هدف کمک نماید.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر دنیا، مشتاقانه منتظرند تا اخبار جدیدی از نسل بعدی کنسول‌های بازی سونی، یعنی پلی‌استیشن ۵، به دست آورند. ثبت اختراعات این شرکت مشهور، از منابع دست اولی است که این امکان را برای کاربران فراهم نموده، تا با ایده‌ها و نوآوری‌های جدید سونی، آشنا شوند. البته این‌که تمامی این نوآوری‌های پتنت شده در دستگاه جدید سونی بکار گرفته شود یا خیر، کاملاً مشخص نبوده و باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از آن‌ها، در محصولات این شرکت نمود می‌یابند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری

یک نوجوان خوش‌فکر چینی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پوشیدنی هوشمندی توسعه داده که به یاری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌آید. گردنبند هوشمند «لو یوآن» پانزده ساله، برای کمک به افراد مبتلا به آلزایمر طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند. این تجهیز منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه بر امکان تشخیص اعضای خانواده برای فرد مبتلا، از طریق یک دستیار صوتی، به آن‌ها کمک می‌کند تا راه خانه را پیدا کنند.

تغییر ساعت برگزاری چهار رویداد تقویم بهاره به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

تغییر ساعت برگزاری چهار رویداد تقویم بهاره به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان

نظر به تقارن تقویم بهاره آکادمی کانون پتنت ایران با ماه مبارک رمضان، چهار وبینار اول تقویم که در این ماه مبارک قرار دارند، به جای ۱۶ الی ۱۸، در ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌گردند.

مراقبت‌های بهداشتی: محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا
۸ فروردین ۱۴۰۰

مراقبت‌های بهداشتی: محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا

گزارش دفتر ثبت اختراع اروپا پیرامون فعالیت‌های ثبت اختراع در سال ۲۰۲۰ میلادی، حاکی از آن است که نوآوری‌های حوزه بهداشت و درمان، محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا بوده است. نکته جالب این است که داروسازی و فناوری‌های زیستی، سریع‌ترین رشد را در بین درخواست‌های ثبت اختراع به خود اختصاص داده‌اند.