علاقه وافر شرکت‌های هندی به ثبت اختراع در آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ علاقه وافر شرکت‌های هندی به ثبت اختراع در آمریکا

نوآوری را می‌توان کلید و منشأ تغییر دانست و به کمک بررسی روندهای ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری، می‌توان شاهدی مناسب برای ارزیابی این تغییرات به دست آورد. بررسی روندهای ثبت اختراع شرکت‌های هندی، حاکی از آن است که این شرکت‌ها علاقه وافری به ثبت اختراع در آمریکا دارند. بنابر گزارش‌های انتشار یافته، این شرکت‌ها در طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی، بالغ بر ۴۶۰۰ درخواست ثبت اختراع در آمریکا داشته‌اند که اکثر آن‌ها، در حوزه فناوری‌های نوظهور بوده است. گزارش «فناوری‌های نوظهور: هدایت موج بعدی خلق دارایی‌های فکری در هند»، که توسط شرکت «Nasscom» انتشار یافته است، نشان می‌دهد که شرکت‌های هندی چگونه دارایی‌های فکری خود را در آمریکا، به‌عنوان جذاب‌ترین مقصد ثبت اختراعات، به ثبت می‌رسانند.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های هندی مشهوری مانند «وایپرو»، «TCS»، «بهارت پترولیوم» و «صنایع رلینس»، در صدر لیست شرکت‌هایی قرار دارند که بیشترین پتنت را در آمریکا به ثبت رسانده‌اند. نکته جالب‌تر این‌که در بازه زمانی یاد شده، شرکت‌های نوپا تقریباً ۲۰۰ ثبت اختراع در آمریکا داشته‌اند که اغلب این درخواست‌ها، در زمینه فناوری‌های نوظهوری مانند پردازش تصویر، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، حمل‌ونقل و اینترنت اشیاء بوده است.

به‌طور کلی، سهم پتنت‌های حوزه‌ فناوری‌های نوظهور در بین سبد پتنت شرکت‌های هندی، از یک رشد پیوسته برخوردار است، به‌طوری که از ۳۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۵۶.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. این در حالی است که سهم ثبت اختراعات حوزه فناوری ارتباطات و کامپیوتر، با نوعی کاهش نسبی مواجه شده است.

از دیگر نکات قابل‌توجه این گزارش، یک رشد پیوسته در روند ثبت دارایی‌های فکری شرکت‌های هندی در حوزه فناوری‌های نوظهور (به جز هوش مصنوعی) است؛ به‌طوری که مطابق با آمار «US» پتنت‌های ثبت شده، درخواست‌های ثبت اختراع برای امنیت سایبری (۱۹۳)، اینترنت اشیاء (۱۰۷) و محاسبات ابری (۸۸)، بیش از ۵۰ درصد از کل درخواست‌های ثبت شده در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

پربازدید‌ترین‌ها

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود
۴ دی ۱۴۰۰

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود

آکادمی کانون پتنت ایران در راستای اعتلای فرهنگ مالکیت فکری و آشنایی مخاطبین با لزوم درک صحیح از مفهوم حفاظت از دارایی‌های فکری، روز یکشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از فعالین این عرصه اقدام به برگزاری رویدادی ترویجی- آمورزشی تحت عنوان «سینما، مالکیت فکری» نمود.