تلاش دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا برای توسعه و تثبیت برنامه‌های کلیدی «IT»
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ تلاش دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا برای توسعه و تثبیت برنامه‌های کلیدی «IT»

دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، در ادامه گام‌های عملیاتی شدن توسعه و تثبیت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مهم «IT»، اقدام به راه‌اندازی طرحی جدید نموده است. در اقدام جدید صورت گرفته، اطلاعیه‌ای مبنی بر «درخواست اطلاعات» از ذینفعان صادر شده که هدف از آن، شناسایی شرکت‌های فناور توانمند در حوزه فناوری اطلاعات و ایده‌ها و نوآوری‌های جدید آن‌ها، برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های «IT» این سازمان است.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی «USPTO»، از سال ۲۰۰۰ میلادی، درخواست‌های ثبت اختراع و نشان‌های تجاری، بیش از دو برابر شده و در سال ۲۰۱۷، به حدود یک میلیون افزایش یافته است. اغلب درخواست‌های ثبت شده، به صورت الکترونیکی بوده و به همین دلیل، این دفتر در تلاش است تا نیازهای فناورانه و در حال تغییر تقریباً ۸۰۰۰ ارزیاب و ۵۰۰۰ کادر پشتیبانی خود را، مرتفع نماید. در همین راستا، واحد فناوری اطلاعات «USPTO»، ملزم به تغییر در زیرساخت‌های قدیمی فناوری خود بوده و درخواست صادر شده جدید نیز، پیرو همین تغییرات بوده است.

گفتنی است، از آنجا که «USPTO» به دنبال بررسی یک رویکرد راهبردی برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید در فرآیندهای ثبت اختراع و علائم تجاری خود می‌باشد، طرح جدید این سازمان مبنی بر دریافت اطلاعات، کمک می‌نماید تا مجموعه‌ای از ایده‌ها و درخواست‌های شرکتی شناسایی شده و در یک سطح زیرساختی سازگار، کنار هم قرار گیرند. در واقع، هدف این است که با شناسایی این درخواست‌ها و پایدارسازی آن‌ها، پشتیبانی کارآمد و بهینه از نیازهای شرکت‌ها، امکان‌پذیر گردد.

لازم به ذکر است که در طی سال‌های اخیر، «USPTO» همواره به دنبال استفاده از آخرین فناوری‌های در دسترس برای فرآیندهای کاری خود بوده است. به عنوان مثال، این سازمان اخیراً اجرای یک پروژه آزمایشی برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند ارزیابی درخواست‌ها را آغاز نموده که می‌تواند عملکرد این نهاد را به شکل ویژه‌ای بهبود داده و در زمانی کوتاه‌تر، نیازهای مخترعین و فناوران را رفع نماید. از سوی دیگر، در آخرین نشست بررسی سیاست‌ها و اهداف سیستم پتنت آمریکا که در فوریه سال جاری میلادی برگزار شد، بحث فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های کلیدی گفتگوها بود که نشان می‌دهد «USPTO»، در زمینه توسعه زیرساخت‌های «IT» خود، عزمی جدی دارد. شایان ذکر است که در ارزیابی‌های صورت گرفته، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، بیش از ۳۰۰ برنامه «IT» شناسایی شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.