استفاده از فناوری بلاک‌چین «IBM» در مراکز داده سرویس مشتریان لنوو
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ استفاده از فناوری بلاک‌چین «IBM» در مراکز داده سرویس مشتریان لنوو

شرکت چینی لنوو، با «IBM» قراردادی به امضاء رسانیده که بر اساس آن، در سرویس مشتریان این شرکت، از فناوری بلاک‌چین «IBM» استفاده می‌شود. با توجه به نیاز لنوو برای نظارت بر فرآیندهای سرویس مشتریان خود، فناوری بلاک‌چین به کمک این شرکت آمده و می‌تواند به منظور تسهیل رصد و رهگیری زنجیره‌های تأمین سخت‌افزار و نرم‌افزار در مرکز داده خود، از آن استفاده نماید.

بنا بر مفاد موافقت‌نامه به امضا رسیده توسط دو شرکت، فناوری بلاک‌چین تنها یکی از مواردی است که «IBM» در سیستم مشتریان لنووو اضافه می‌کند. در همین راستا، برخی فناوری‌های دیگر، شامل منشی صوتی برای پشتیبانی فنی، تقویت شخصی‌سازی درگاه «Client Insight» و همچنین فناوری واقعیت افزوده نیز، در اختیار مراکز داده لنوو قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که «IBM» یکی از توسعه‌دهندگان جهانی فناوری بلاک‌چین به حساب می‌آید. این شرکت که برای بیست و ششمین سال متوالی، در صدر فهرست شرکت‌های دارنده «US» پتنت گرنت شده قرار گرفته است، از نظر تعداد پتنت‌های بلاک‌چین نیز، پس از شرکت چینی علی‌بابا، دومین بازیگر برتر این حوزه به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی، گزارشی پیرامون اهمیت سرویس مشتریان منتشر ساخت که در آن آمده است: «کسب‌وکارهای جهانی، در هر سال بالغ بر ۱.۳ تریلیون دلار، صرف ۲۶۵ میلیارد مورد تماس سرویس مشتریان خود می‌کنند؛ در حالی که تقریباً ۵۰ درصد از این تماس‌ها، بی‌نتیجه است». در راستای همین گزارش و همچنین پتانسیل‌های بالای «IBM» در بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون بلاک‌چین، لنوو از این شرکت درخواست همکاری نموده و وارد یک همکاری استراتژیک شده‌اند.

گفتنی است، قرارداد جدید «IBM» و لنووو، محکی دیگر از رابطه این دو شرکت بوده که از سال ۲۰۰۵ میلادی، آغاز شده است. در سال ۲۰۱۴، لنووو در یک قرارداد ۲.۳ میلیارد دلاری، مالکیت سرور تجاری «IBM’s server business» را از آن خود نمود. این شرکت، همچنین به منظور توسعه نرم‌افزارهایی مبتنی بر بلاک‌چین برای پلتفرم ویژه اینتل به نام «Intel Select Solutions»، وارد یک همکاری با این شرکت نرم‌افزاری شده است. مشارکت با اینتل و «IBM»، در کنار فعالیت‌های ثبت اختراع لنوو در حوزه بلاک‌چین، نشان می‌دهد که در این شرکت چینی تولیدکننده کامپیوتر، عزمی جدی برای پیشگامی در توسعه فناوری بلاک‌چین، وجود دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.