صفحه‌نمایش دو طرفه؛ نوآوری جدید سامسونگ در صنعت تلفن همراه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ صفحه‌نمایش دو طرفه؛ نوآوری جدید سامسونگ در صنعت تلفن همراه

در طی سال‌های اخیر، صفحات نمایش‌ دوگانه یا «dual displays» و نیز، صفحات نمایش انعطاف‌پذیر، از سوی شرکت‌های مختلفی مانند سامسونگ، اپل و «LG»، معرفی شده‌اند. تا پیش از معرفی فناوری جدید سامسونگ، نقطه اوج تغییر و تکامل گوشی‌های تلفن هوشمند را، در صفحات نمایش انعطاف‌پذیر شاهد بودیم؛ اما مطابق با ثبت اختراع جدید این شرکت کره‌ای، احتمالاً در آینده با نسل جدیدی از صفحات نمایش مواجه می‌شویم.

این درخواست ثبت اختراع که در اکتبر سال گذشته میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و در ۱۸ آوریل سال جاری، با شماره «US20190114133» انتشار یافته است، اولین گوشی با صفحه‌نمایش دوطرفه را توصیف نموده که علاوه بر صفحه نمایش معمول، لبه گوشی و بدنه پشتی آن را نیز، پوشش می‌دهد.

بنا بر ادعای سامسونگ، این صفحه‌نمایش برای کاربردهای مختلف، به‌ویژه در عکاسی، می‌تواند مفید باشد. این دستاورد جدید، اول از همه به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دوربین‌های اصلی گوشی، به‌عنوان دوربین جلو استفاده نموده و عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌ای بگیرند. علاوه بر این کاربرد، امکان‌پذیری انجام ترجمه زنده و همچنین کار کردن هم‌زمان با برنامه‌های مختلف، از جمله موارد پیش‌بینی شده برای این دستاورد جدید سامسونگ است.

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش مدنظر سامسونگ، دارای سه سطح است که به جهات مختلف معطوف شده‌اند. علاوه بر سطوح عقب و جلوی گوشی، سومین سطح قسمت کوچک بالایی گوشی است که این صفحه نمایش مینی، قابلیت نمایش اطلاع‌رسانی‌های مهم‌، مانند دریافت پیام‌ را خواهد داشت. گفتنی است، اگرچه به نظر می‌رسد که فناوری بسیار مشتری‌پسندی توسط سامسونگ معرفی شده است، با این وجود، این ثبت اختراع تنها گام اولیه‌ای بوده و تجاری‌سازی نهایی و عرضه آن در قالب محصولات سامسونگ، کاملاً وابسته به قابلیت‌های فناورانه بعدی، شرایط بازار و استراتژی‌های این غول صنعت تلفن همراه دارد.

لازم به ذکر است که این مورد، اولین تلاش سامسونگ برای توسعه صفحه نمایش، به بقیه سطوح گوشی و بزرگ‌تر نمودن آن نبوده است. ایده‌هایی نظیر صفحات نمایش انعطاف‌پذیر، صفحه‌نمایش صددرصدی و اتصال مغناطیسی گوشی‌های تلفن با هدف ایجاد یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، نشان می‌دهد که سامسونگ، برنامه‌های وسیعی برای بهره‌مندی از تمام سطوح موجود در گوشی‌های هوشمند و ارتقاء کاربری آن‌ها دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.