اختراع بانک بزرگ آمریکایی برای مدیریت ریسک تراکنش‌های ارز دیجیتال
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ اختراع بانک بزرگ آمریکایی برای مدیریت ریسک تراکنش‌های ارز دیجیتال

«Bank of America» که دومین بانک بزرگ آمریکا از لحاظ ارزش دارایی‌ها است، بار دیگر نشان داد که ارز دیجیتال، یکی از دغدغه‌های کلیدی این بانک است. مرکز کارولینای شمالی این بانک، موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که یک سیستم تشخیص ریسک ارز دیجیتال را توصیف می‌کند. این پتنت که در ژوئن ۲۰۱۴، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده، پس از کش‌وقوس‌های فراوان، در تاریخ ۳۰ آوریل سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی با شماره «US10275772»، به آن تخصیص یافته است.

با پیشرفت فناوری، تراکنش‌های مالی از قبیل ارز دیجیتال، رایج‌تر از قبل شده و به همین دلیل، برای برخی از شرکت‌ها، محاسبه ریسک برای انجام یک تراکنش ارز دیجیتال، می‌تواند مطلوب باشد. بانک آمریکایی «BOA»، از طریق این ثبت اختراع، تلاش دارد تا شفافیت و اعتمادپذیری تراکنش‌های ارز دیجیتال را حفظ نموده و از این رو، کاهش ریسک مبادلات دیجیتال را تضمین نماید. سیستم توصیف شده در این پتنت، برای تراکنش‌های ارز دیجیتال بین مشتریان و اشخاص ثالث، نوعی امتیاز ریسک تعریف شده که می‌تواند امنیت تراکنش‌های دیجیتال را بهبود بخشد.

نوآوری اصلی سیستم ابداعی «BOA»، استفاده از فناوری بلاک‌چین برای بازیابی اطلاعات حاصل از تراکنش‌های قبلی و ارزش‌گذاری امتیاز ریسک بر مبنای این اطلاعات است. علاوه بر این، می‌توان مجموعه‌ای از پردازشگرها را با یکدیگر ترکیب نموده، تا سیستم حاصل به‌صورت هم‌زمان، جنبه‌های مختلف تراکنش‌ها را ارزیابی و پردازش نماید. در نهایت، امتیاز ریسک تعیین می‌کند که کدام یک از تراکنش‌ها، ذیل طبقه‌بندی مشکوک قرار گرفته و آیا نیاز به بررسی‌های بیشتر در مورد تراکنش فوق وجود دارد یا خیر؟

گفتنی است، «BOA» از پیشگامان استفاده از فناوری بلاک‌چین در بین بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده و در طی سال‌های اخیر، مجموعه متنوعی از پتنت‌های مختلف، با موضوع کاربرد بلاک‌چین در فرآیندهای مالی، به ثبت رسانیده است. بنا بر گزارش اخیر دفتر مالکیت فکری کره جنوبی «KIPO»، بزرگ‌ترین بازیگر در زمینه ثبت پتنت‌های بلاک‌چین، بانک آمریکایی «BOA» است که نوعی فناوری جدید برای تبدیل خودکار انواع رمزنگاری ارزهای رایج به یکدیگر را، توسعه داده است. این سرویس که از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی در دسترس کاربران این بانک قرار گرفته، می‌تواند تحولی نوین در زمینه تعیین نرخ ارز و فروش آن، به وجود آورد. علاوه بر این، «BOA» سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه سیستم‌های ارز دیجیتال داشته است. برای مثال، در آگوست ۲۰۱۸، این بانک درخواستی برای یک سیستم ذخیره‌سازی ارز دیجیتال به ثبت رسانید که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون مشکل، تراکنش‌های مرتبط با ارز دیجیتال خود را ذخیره‌سازی نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.