اعطای گواهی ثبت اختراع برای یک روش درمانی سرطان کبد
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ اعطای گواهی ثبت اختراع برای یک روش درمانی سرطان کبد

شرکت انزوبیوکم «Enzo Biochem» که در حوزه توسعه و ساخت داروهای ضد سرطان فعالیت دارد، نوآوری جدید و منحصربه‌فردی معرفی نموده است. روش درمانی جدید انزو، به منظور مقابله با «HCC» که یکی از رایج‌ترین انواع سرطان کبد در انسان است (بیش از ۹۰ درصد موارد)، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن، برای درمان این بیماری کشنده باشد. این مسئله، آنجایی اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد که بدانیم، تا کنون برای درمان این بیماری، داروهای کارایی ارائه نشده است.

پتنت جدید انزوبیوکم که در اواخر ژوئن ۲۰۱۸، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است، در تاریخ هفتم می سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی به شماره‌ «US10278960» شده است. به واسطه این دستاورد جدید انزو، بخش متفاوتی از مسیر سیگنال‌دهی سلول‌ها، هدف قرار می‌گیرد. مسیر اسفنگوزین که یک مسیر کلیدی در سیگنال‌دهی سلولی بوده و با بسیاری از سرطان‌ها و همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن در ارتباط است، هدف این داروی جدید خواهد بود.

گفتنی است، انزو یک شرکت پیشرو در مطالعات پزشکی مولکولی است. این شرکت، از طریق توسعه فناوری‌های تشخیص پزشکی منحصربه‌فرد در حوزه‌های مختلف، قدمی فراتر از استانداردهای موجود برداشته است و در این راستا، به منظور بهبود محصولات تولیدی و خدمات پزشکی خود، از کمک تیم‌های مختلفی استفاده می‌نماید. انزو برای مسئله حقوق مالکیت فکری و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند خود در حوزه‌های دارویی و پزشکی، اهمیت بسیار زیادی قائل است. این شرکت که پیش از این نیز فعالیت‌های ثبت اختراع را به صورت جدی در دستور کار خود داشته، با ثبت اختراع برای داروی جدید خود، مسیری هموار را هم برای کمک به نوع بشر و هم درآمدزایی قابل توجه، فراهم نموده است.

لازم به ذکر است که صنایع دارویی و پزشکی، یکی از حوزه‌های ویژه‌ای است که برای حفاظت از نوآوری‌ها و دستاوردهای فنی، به شدت به ثبت اختراع وابسته می‌باشند. ثبت اختراع در صنایع دارویی، به حدی حائز اهمیت و ارزشمند است که همه روزه از اقصی نقاط جهان، اخباری مبنی بر ثبت و انتشار پتنت‌های مختلف دارویی از سوی شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در این صنعت میلیارد دلاری، به گوش می‌رسد. مسئله دارایی‌های فکری و حفاظت از آن‌ها و همچنین ارزش بسیار بالای مالی هر یک از این دارایی‌های فکری، مسبب این شده که حتی برخی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی پتنت در سطح جهان، به این حوزه اختصاص یابد. به عنوان مثال، می‌توان نیم‌نگاهی به اخبار اخیر این حوزه داشت که دو تیم تحقیقاتی از دانشمندان ژاپنی و آمریکایی، بر سر پتنت‌های مبارزه با سرطان، با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند. همچنین با نگاهی کلان‌تر به مسئله، مواردی یافت می‌شود که حتی یک مجموعه دولتی، در مقابل یک شرکت خصوصی قرار گرفته است؛ درگیری دولت آمریکا با شرکت دارویی «گیلاد»، بر سر پتنت درمان بیماری ایدز که در سال اخیر درآمدی ۳ میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورده است، یکی از همین موارد می‌باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.