تلاش سامسونگ برای توسعه کاربردهای جدید صفحات نمایش انعطاف‌پذیر
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ تلاش سامسونگ برای توسعه کاربردهای جدید صفحات نمایش انعطاف‌پذیر

اسناد جدید انتشار یافته از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، نشان می‌دهد که سامسونگ، در تلاش برای توسعه هر چه بیشتر کاربردهای صفحات نمایش انعطاف‌پذیر است. ثبت اختراع جدید این شرکت، یک محصول الکترونیکی را معرفی نموده که علاوه بر قابلیت قرارگیری و انطباق کامل بر روی یک سطح صاف، می‌تواند یک شکل سه بعدی مکعب مستطیلی را نیز ایجاد نماید. به عبارت بهتر، نوآوری جدید سامسونگ، یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و قابل‌تبدیل را به نمایش گذاشته که می‌تواند برای کاربردهایی جدید، مورد استفاده قرار گیرد. این پتنت طراحی، در سپتامبر ۲۰۱۷ به ثبت رسیده و گواهی ثبت اختراع آن، در مورخ هفتم می سال جاری میلادی، با شماره «D847814S»، صادر شده است.

دستگاه توصیف شده در پتنت طراحی جدید سامسونگ، صفحه‌نمایشی بزرگ با نسبت دید مناسب ۱۶:۹ داشته که اطلاعات و چیزهایی مانند آیکون‌های برنامه‌های مختلف را نیز، به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش جدید، الحاقات عجیب و غریبی دارد؛ به عنوان مثال، می‌توان به زبانه گوگل کروم در راستای لبه‌های بزرگ‌تر صفحه نمایش اشاره نمود که به نظر می‌رسد با هدف تبدیل صفحه‌نمایش به یک جعبه مستطیلی شکل، به طراحی‌های صفحه نمایش افزوده شده است. دستگاه در راستای این زبانه‌ها تا شده و یک نوار چهاروجهی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند در به نمایش گذاشتن اطلاعات دیجیتال از زوایای گوناگون، کاربردهای وسیع تجاری و خانگی را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است که در طی سال‌های اخیر، رقابتی جدی بر سر توسعه و تجاری‌سازی صفحات نمایش انعطاف‌پذیر آغاز شده و بسیاری از فناوران مشهور، نظیر اپل، سامسونگ، سونی، «LG» و موتورولا، در تلاش برای آماده‌سازی و عرضه محصولات خود به بازار هستند. در این میان، سامسونگ تا حدودی موفق به پیشی گرفتن از رقبای خود شده و حتی مژده عرضه گوشی «Galaxy Fold» را نیز داده است. علاوه بر این، سامسونگ تلاش دارد تا به بازیگر پیشرو در بازار نوظهور دستگاه‌های تاشو بدل گردد. در همین راستا، این شرکت کره‌ای در حال طراحی محصولات نوآورانه‌ای است که از این فناوری، به صورت‌های جدید و متفاوتی استفاده می‌کند. پتنت طراحی جدید این شرکت نیز، حاکی از همین رویکرد هوشمندانه در توسعه کاربردهای صفحات نمایش انعطاف‌پذیر است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.