اخبار
پلی استیشن سونی و هزاران ثبت اختراع و مجوز بهره‌برداری!؟
۱۸ خرداد ۱۳۹۸

پلی استیشن سونی و هزاران ثبت اختراع و مجوز بهره‌برداری!؟

اگر شما هم در زمره خیل عظیم افرادی قرار دارید که جزئیات و به‌روزرسانی نسل بعدی کنسول‌های بازی را با دقت پیگیری می‌کنید، پتنت‌های جدید سونی، منبع اطلاعاتی جالبی برایتان خواهد بود. این شرکت فناور، توجه ویژه‌ای به ثبت اختراع و محافظت از دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف و از جمله کنسول‌های پلی‌استیشن دارد. در همین راستا است که شاید هفته‌ای را نتوان یافت که از یک ثبت اختراع جدید این شرکت در حوزه کنسول‌های بازی، رونمایی نشده باشد.

یکی از این پتنت‌های جدید سونی که به صورت خاص، مرتبط با پلی‌استیشن ۵ است، پاسخی دندان‌شکن به پلتفرم پخش بازی گوگل استادیا «Google Stadia» است. این نوآوری جالب که در آوریل ۲۰۱۴ میلادی، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده، به تازگی گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10286315»، به آن اختصاص یافته است. یکی از مزایای استادیا، این است که بر روی کاغذ، گیمرها برای انجام بازی‌های جدیدتر، نیازی به ارتقای سخت‌افزاری نداشته و گرافیک بالاتری نیز لازم نخواهند داشت و این یعنی زنگ خطر برای سونی و مایکروسافت و نسل‌های آتی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس. اگرچه پتنت جدید سونی، سدی در برابر اقدام گوگل علم نکرده است، اما موفق به اعلام راهکاری برای رقابت در عرصه جدید شده است. به کمک این پتنت، بازی‌های تغذیه شده از طریق سرویس‌های میزبان که به کمک اینترنت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، تنها با استفاده از یک رایانه یا گوشی موبایل، قابل‌دسترس بوده و گیمرها با اتصال آن به یک صفحه نمایش، می‌توانند با ماوس و صفحه‌کلید یا دسته بازی، آن را کنترل نمایند.

پتنت دیگر سونی که گواهی آن در ۱۴ می سال جاری میلادی، با شماره «US10286299» اعطا شده است، به نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن می‌پردازد. این هدست، می‌تواند صدای افراد دیگر را تشخیص داده و از این طریق، بازی را متوقف نماید. در این حالت، کاربر بدون خارج نمودن هدست و با استفاده از یک دوربین خارجی، امکان تعامل با افراد دیگر و محیط پیرامون خود را خواهد داشت. این ویژگی، احتمالاً یک قابلیت ایمنی بوده که در هنگام بازی با هدست واقعیت مجازی، از برخورد کاربر با افراد یا اشیای دیگر، جلوگیری به عمل می‌آورد.

لازم به ذکر است که توجه ویژه سونی به حوزه واقعیت مجازی، نشان‌دهنده نسل‌های جدید و شگفت‌انگیز کنسول‌های بازی این شرکت است که در آینده نه‌چندان دور، تجارب لذت‌بخشی را برای کاربران رقم خواهد زد. چندی پیش نیز، سونی ایده به‌کارگیری واقعیت مجازی برای فراهم‌سازی قابلیت تجارت دیجیتال در بازی‌های پلی‌استیشن را مطرح نمود که حاکی از عزم جدی به استفاده همه‌جانبه از این فناوری، در نسل‌های آتی پلی‌استیشن دارد. اما آنچه مسلم است، سونی در خصوص واقعیت مجازی، تنها به توانایی‌های شرکت خود اکتفا نکرده و از فناوری‌های در اختیار دیگر شرکت‌ها نیز استفاده می‌نماید. در همین راستا، این شرکت اخیراً اقدام به اخذ یک مجوز بهره‌برداری از شرکت ایمرژن «Immersion» نموده که بر روی توسعه فناوری بازخورد لمسی یا «Haptic Feedback Technology»، متمرکز شده است. بر اساس توافق جدید، سونی به منظور بهبود دسته‌های بازی و کنترلرهای واقعیت مجازی، می‌تواند از فناوری منحصربه‌فرد ایمرژن که امکان شبیه‌سازی حس هل دادن، کشیدن و گرفتن را فراهم می‌نماید، بهره گیرد.

شایان ذکر است که رابطه سونی با واقعیت مجازی، تنها به عنوان ثبت‌کننده اختراع یا دریافت‌کننده آن از سوی شرکت‌های دیگر نبوده و این شرکت، خود به عنوان یکی از مدعیان این عرصه، اقدام به واگذاری مجوزهای بهره‌برداری به دیگران نیز می‌نماید که نمونه آن را، می‌توان در توافق اخیر این شرکت با لنوو، مشاهده نمود.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
فراخوان جذب نیروی جستجوی نوآوری پتنت
۸ خرداد ۱۳۹۸ فراخوان جذب نیروی جستجوی نوآوری پتنت
کانون پتنت ایران، در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال جاری، از افراد واجد شرایط در زمینه جستجوی نوآوری پتنت، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.
یک استراتژی مناسب ثبت اختراع و میلیاردها دلار درآمد!
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ یک استراتژی مناسب ثبت اختراع و میلیاردها دلار درآمد!
شرکت «اب‌وی» که در زمینه توسعه محصولات دارویی فعالیت دارد، به تازگی پیروز یک نبرد حقوقی شده که درآمدی چند میلیارد دلاری را عاید این شرکت می‌نماید. به دنبال این پیروزی که در نتیجه استراتژی ویژه اب‌وی در خصوص ثبت اختراع به دست آمده است، در صورتی‌که شرکت آلمانی «Boehringer»، تمایل به عرضه و فروش داروی «هومیرا» در آمریکا داشته باشد، بایستی حق امتیاز آن را به اب‌وی پرداخت نماید.
Chicago Business
اعلام اسامی فینالیست‌های جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹
۵ خرداد ۱۳۹۸ اعلام اسامی فینالیست‌های جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹
دفتر ثبت اختراع اروپا «EPO»، ۱۵ فینالیست انتخاب‌شده برای جایزه مخترع برتر اروپا در سال ۲۰۱۹ را معرفی نمود. جایزه «مخترع برتر اروپا» که امسال ۱۴ سالگی خود را جشن می‌گیرد، به دلیل مشارکت در پیشرفت‌های فناورانه و علمی، نقش اساسی در رشد اقتصادی و همچنین تأثیر به‌سزا بر زندگی روزمره بشر، از نبوغ و خلاقیت مخترعین و تیم‌های نوآور تقدیر می‌کند.
EPO
ارتباط مستقیم رشد شرکت‌های کوچک و متوسط با بهره‌گیری از حقوق مالکیت فکری
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ارتباط مستقیم رشد شرکت‌های کوچک و متوسط با بهره‌گیری از حقوق مالکیت فکری
بنا بر آخرین گزارش انتشار یافته از سوی دفتر ثبت اختراع اروپا، مالکیت فکری یکی از فاکتورهای کلیدی و اثرگذار بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط است. بر اساس این مطالعه، شرکت‌های کوچک و متوسطی که اقدام به ثبت اختراع، نشان تجاری یا طراحی صنعتی می‌کنند، احتمال رشد بالاتری نسبت به سایر شرکت‌های کوچک و متوسط خواهند داشت.
EPO
طراحی و توسعه پلتفرم جامع تحلیل پتنت با دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت اختراع
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ طراحی و توسعه پلتفرم جامع تحلیل پتنت با دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت اختراع
دو شرکت فعال در حوزه مالکیت فکری، اقدام به ارائه یک پلتفرم تحلیل پتنت نموده‌اند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران آن‌ها قرار می‌دهد. این پلتفرم، امکان دسترسی کامل و تمام عیار را به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت اختراع فراهم نموده که امکان اتخاذ تصمیمات هوشمندانه راهبردی و همچنین تصمیمات مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف را فراهم می‌سازد.
MarTechSeries
انتشار گزارش ترند پتنت در خصوص دوازده صنعت مهم
۱ خرداد ۱۳۹۸ انتشار گزارش ترند پتنت در خصوص دوازده صنعت مهم
اخیراً گزارشی تحت عنوان «ترند پتنت با تمرکز بر صنعت»، در خصوص وضعیت ثبت اختراع در دوازده صنعت کلیدی انتشار یافته که می‌تواند منبعی ارزشمند برای فعالان این صنایع به شمار آید. ۱۲ صنعت مذکور، شامل «هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، دستگاه‌های پزشکی، بیولوژی و بیوانفورماتیک محاسباتی، مولکول‌های شناختی و درمانی، گوشی‌های بی‌سیم، طراحی صنعتی، فناوری‌های مالی، فناوری سبز، مصالح ساختمانی، بلاک‌چین و خودروسازی» است.
IP Watchdog