طراحی و توسعه پلتفرم جامع تحلیل پتنت با دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت اختراع
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ طراحی و توسعه پلتفرم جامع تحلیل پتنت با دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت اختراع

همکاری دو شرکت لکسیس‌نکسیس «LexisNexis IP» و پتنت‌سایت «PatentSight»، به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد تا دسترسی کامل و تمام عیار به داده‌های ثبت اختراع را تجربه نمایند. پلتفرم منحصربه‌فرد تحلیل پتنت ارائه شده توسط این دو شرکت که تحت عنوان «LexisNexis PatentSight» عرضه شده است، علاوه بر دسترسی به اطلاعات پتنت، بر اساس تحلیل‌های پیشرفته ثبت اختراع، امکان اتخاذ تصمیمات هوشمندانه راهبردی و همچنین تصمیمات مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف را نیز، فراهم می‌سازد.

پلتفرم جامع تحلیل پتنت، به‌عنوان محصول این همکاری فناورانه، امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون سند ثبت اختراع به زبان انگلیسی (تقریباً ۷۰۰ میلیون نقشه و تصاویر اختراعات پتنت شده و نزدیک به ۱۰۰ میلیون نسخه «PDF» قابل جستجو و دانلود) را برای کاربران فراهم می‌آورد. با توجه به افزایش محسوس تقاضا برای خدمات تحلیل پتنت و قابلیت‌های قابل ذکر پلتفرم ابداعی، به نظر می‌رسد که این همکاری فناورانه، می‌تواند موفقیتی بزرگ برای دو شرکت یاد شده به ارمغان آورد.

در این پلتفرم، پتنت‌سایت با استفاده از یک روش اختصاصی به نام شاخص دارایی ثبت اختراع یا «Patent Asset Index»، پتنت‌های سرتاسر دنیا را ارزیابی می‌نماید. این شاخص، پتنت‌های با ارزش را نسبت به پتنت‌های کم‌اهمیت‌تر متمایز نموده و می‌تواند نقشی پررنگ در ایجاد اطمینان از تحلیل‌های ثبت اختراع، به همراه داشته باشد. به کمک این شاخص، با تحلیل مجموعه پتنت‌های رقبا، تأمین‌کنندگان و مشتریان، فرصت‌ها، تهدیدها و زمینه‌های فناوری جدید، قابل شناسایی خواهد بود. علاوه بر قابلیت جستجوی کامل در متن اختراعات، نوعی ابزار جستجوی مشابهت نیز برای این پلتفرم در نظر گرفته شده که با بهره گرفتن از فناوری هوش مصنوعی، برای یافتن پتنت‌های مشابه، قابل استفاده است. در کنار ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارائه شده برای این پلتفرم جدید، حوزه‌های فناوری محبوب و از پیش مشخص شده‌ای، مانند هدایت خودکار وسایط نقلیه، بلاک‌چین، یادگیری ماشینی، رباتیک و ... نیز، مستقیماً در این پلتفرم قابل‌دسترس خواهند بود.

لازم به ذکر است که رویکرد نوآورانه پتنت‌سایت در این پلتفرم تحلیل پتنت، این شرکت را در زمره یکی از فینالیست‌های جایزه «SIIA CODiE» قرار داده است. «جو فروهلیخ»، قائم‌مقام شرکت «لکسیس‌نکسیس» و مدیر بازارهای تجاری جهانی این شرکت، در خصوص پلتفرم ارائه شده و جایگاه نوآوری پتنت‌سایت در آن، اظهار می‌دارد: «ادغام متن کامل اطلاعات ثبت اختراع در پلتفرم پتنت‌سایت، فرآیند و گردش کار تحلیل پتنت را برای دپارتمان‌های ثبت اختراع شرکت‌ها، گروه‌های تحقیق‌و‌توسعه، مراکز نوآوری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های حقوقی و فعال در حوزه ثبت اختراع، بهینه ساخته و دیگر نیازی به سوئیچ کردن بین ابزارهای نرم‌افزاری مختلف نخواهد بود».

گفتنی است که «لکسیس‌نکسیس»، از شرکت‌های پیشگام در حوزه مالکیت فکری و ثبت اختراع بوده که در اقدامی جالب‌توجه، پروژه‌ای مشارکتی را با پتنت‌سایت آغاز نموده است. این شرکت، یکی از هشت کارگزار مالکیت فکری معرفی شده از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO» بوده که خدمات مالکیت فکری را با هزینه بسیار کم و حتی در مواردی رایگان، به متقاضیان در کشورهای درحال‌توسعه ارائه می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.