ایده جالب ایندین برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و بهبود عملکرد موتور
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ایده جالب ایندین برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و بهبود عملکرد موتور

در طی سال‌های اخیر، به منظور بالا بردن کارایی و راندمان موتور خودروها و موتورسیکلت‌ها، ایده‌ها و نوآوری‌های گوناگونی از سوی شرکت‌های فناور فعال در این صنعت مطرح شده است. ارائه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها «VVT»، یکی از این نوآوری‌ها است که یک رقابت جدی و فزاینده را در این عرصه موجب شده است. در این سیستم، دریچه ورودی سوخت به شکلی تنظیم شده که عمل احتراق به صورت بهینه و مؤثری صورت پذیرد. در نتیجه، میزان سوخت مصرفی و آلودگی حاصل از عملکرد موتور، به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت. بررسی دقیق شرکت‌های خودروساز و شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و ساخت موتورسیکلت، نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها از جمله «BMW»، آلفا رومئو، فیات، پورشه، نیسان، هوندا، کاوازاکی و دوکاتی، از سیستم «VVT» برای بهینه‌سازی تولیدات خود، بهره برده‌ و با هدف بالا بردن استانداردهای محصولات خود، در حال توسعه این سیستم می‌باشند. ثبت اختراع جدید شرکت آمریکایی ایندین «Indian» نیز، در همین راستا است.

پتنت جدید این شرکت فعال در زمینه طراحی و تولید موتورسیکلت، حاکی از تلاش برای توسعه‌ نسل جدیدی از سیستم‌های «VVT» است. این پتنت که در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده، در مورخ نهم می سال جاری میلادی نیز، با شماره «US20190136721» انتشار یافته است.

در این پتنت، سیستمی جدید و منحصربه‌فرد توصیف شده که در آن، یک بادامک با طراحی خاص، در محل دریچه‌ مکش تعبیه شده است. این بادامک، با توجه به خروجی مورد نیاز، دریچه را تنظیم نموده و عملاً میزان سوخت مصرفی در حالت بهینه قرار می‌گیرد. در عین حال، با توجه به این‌که در شرایط خاص، ممکن است نیاز به باز شدن بیشتر دریچه نیز وجود داشته باشد، این سیستم می‌تواند به خوبی عمل نموده و شرایط بهینه را برای موتور به ارمغان آورد. به عنوان مثال، هنگام نزدیک شدن پیستون‌ها به نقطه اوج که اصطلاحاً «Top Dead Centre» نامیده می‌شود، بهتر است به منظور تخلیه‌ گازهای اگزوز، دریچه‌های مکش کاملاً باز شوند؛ چرا که تحت این شرایط، ممکن است بخشی از سوخت مصرف نشده، به داخل دریچه موتور بازگشته و در نتیجه آن، موتور مستهلک گردد.

گفتنی است، ایندین یکی از شرکت‌های موفق در صنعت موتورسیکلت‌سازی است. این شرکت، فعالیت‌های خود را از سال ۱۹۰۱ میلادی آغاز نموده و تاکنون موفق به عرضه مدل‌های بسیار متنوعی از موتورسیکلت‌ها شده است. لوازم جانبی موتورسیکلت، از دیگر تولیدات این شرکت به شمار می‌رود. با توجه به رسوخ نوآوری در تمامی صنایع و از جمله صنعت موتورسیکلت و تجهیزات جانبی آن، این شرکت قدیمی نیز در تلاش است تا با نوآوری‌های مستمر، از دیگر رقبا عقب نماند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.