تلاش‌های ادامه‌دار اپل برای توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر
۰۱ تیر ۱۳۹۸ تلاش‌های ادامه‌دار اپل برای توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر

اپل در ادامه تلاش‌های خود به منظور توسعه فناوری‌های بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر، موفق به تملک پتنت جدیدی در حوزه پنل‌های خورشیدی گردیده است. تملک این فناوری پتنت شده که از سوی شرکت سولارسیتی «SolarCity» توسعه یافته، گام جدیدی در راستای فعالیت‌های نوآورانه اپل بوده که علاقه شدید و برنامه‌ریزی جدی این شرکت برای ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را نشان می‌دهد.

سولارسیتی، یک شرکت فناور فعال در حوزه انرژی‌های خورشیدی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی، از سوی تسلا که علاقه وافری نسبت به حوزه انرژی‌های پاک دارد، خریداری شد. این شرکت، در فوریه ۲۰۱۲ اقدام به ثبت درخواستی با ۲۳ ادعا در خصوص «دستگاه و سیستمی برای آرایه‌های فوتوولتاییک»، نمود؛ درخواستی که بعدها با تغییرات زیادی همراه شد. در نهم ژانویه سال گذشته میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «US9863665»، به سولارسیتی تعلق یافت که اگرچه با عنوان و تاریخ حق تقدم مشابه با همان درخواست اولیه است، با این حال تنها متشکل از ۵ ادعا بود. در همین تاریخ اعطای گواهی، درخواست ثبت اختراع دیگری نیز با همان تاریخ حق تقدم اولیه و با ۲۰ ادعا به ثبت رسید که اگرچه مخترعین همان نفرات قبلی بوده و متقاضی نیز سولارسیتی بود، اما این بار مالک پتنت، اپل بود؛ پتنتی که در یازدهم ژوئن سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10309690»، به آن تخصیص یافت.

لازم به ذکر است که اپل در کنار ثبت اختراعات مربوط به حوزه‌های تحقیقاتی موجود در این شرکت، همواره برای خرید نوآوری‌های مرتبط با حوزه‌های مورد علاقه خود از دیگر شرکت‌های فناور نیز، پیشرو بوده است. مصداق بارز این استراتژی مالکیت فکری که جهت تکمیل و توسعه سبد دارایی‌های فکری این شرکت انجام می‌شود، دریافت حقوق انحصاری یک پتنت مرتبط با کنترل وضعیت سلامت کاربران در هنگام خواب است که از شرکت «Tueo Health» اخذ گردید.

گفتنی است که اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۵ پروژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با ظرفیت تولید ۶۲۶ مگاوات آغاز نمود که ۲۸۶ مگاوات آن، مرتبط با انرژی‌های خورشیدی است. این شرکت در سال گذشته میلادی، بیانیه‌ای منتشر نمود که حاکی از برنامه اپل، برای تأمین تمامی انرژی مصرفی دفاتر و مراکز ساخت خود در سرتاسر جهان، از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر بود. این دستاورد، شامل مغازه‌های خرده‌فروشی، دفاتر، مراکز داده و سایر مراکزی می‌شود که در ۴۳ کشور جهان، از جمله آمریکا، انگلیس، چین و هند مستقر هستند. این اطلاعیه، به خوبی نشان می‌دهد که اپل عزمی جدی برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر داشته و تملک این پتنت نیز، در راستای همین استراتژی قابل تحسین است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.