روشنایی معابر شهری در شهر هوشمند
۱۲ تیر ۱۳۹۸ روشنایی معابر شهری در شهر هوشمند

شرکت سیمسون لایتینگ «CIMCON Lighting» که از پیشگامان جهانی ایده شهر هوشمند در حوزه مدیریت روشنایی در فضاهای شهری محسوب می‌شود، در ادامه فعالیت‌های گسترده ثبت اختراع خود، موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع جدیدی شده است. فناوری پتنت شده سیمسون، توسعه و تقویت پلتفرم انحصاری این شرکت تحت عنوان «NearSky» را به دنبال خواهد داشت. این پلتفرم، شامل سیستم‌های پردازش منحصربه‌فردی بوده که برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف شهر هوشمند و سنسورها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی نوآورانه جدید سیمسون، پیشرفت قابل توجهی در زمینه راه‌اندازی و بهینه‌سازی هزینه‌های استفاده از اینترنت اشیاء «IoT» را به همراه خواهد داشت.

این پتنت که در ابتدای ژانویه سال گذشته میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده، در نوزدهم مارس سال جاری میلادی نیز، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی با شماره «US10238001» شده است. فناوری معرفی شده در این پرونده ثبت اختراع، یکی از آخرین رشته نوآوری‌های سیمسون بوده که استراتژی تهاجمی این شرکت در سرمایه‌گذاری و عرضه مداوم فناوری‌های شهر هوشمند را، تقویت و پشتیبانی می‌کند. این مجموعه از اختراعات و فناوری‌ها، یک سبد پتنت منحصربه‌فرد، متشکل از ۹ پتنت را شکل داده که از پلتفرم شهر هوشمند سیمسون و خطوط تولید روشنایی‌های هوشمند این شرکت، حفاظت می‌کند. سبد پتنت مذکور، شامل اجزای اساسی زیر است:

  • سیستم مدیریت روشنایی خیابانی مبتنی بر وب که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر نقشه‌های شهری، کنترل نور خیابان‌ها و معابر را در دست گیرند؛
  • کنترل از راه دور چراغ‌های خیابانی؛
  • پلتفرمی مبتنی بر پیکربندی معابر شهری که در هر یک از این معابر، سنسورهای خاصی تعبیه شده است؛
  • استفاده از کنترل روشنایی هوشمند و بی‌سیم، برای شناسایی خطاها، پیشنهاد اقدامات اصلاحی و واکنش‌های اضطراری.

«آنیل آگراوال»، مدیرعامل سیمسون، با ابراز خرسندی از دریافت گواهی ثبت اختراع جدید اظهار داشت: «ما از ایجاد و توسعه فناوری منحصربه‌فردی که حل مسائل پیچیده شهری را ممکن می‌کند، هیجان‌زده‌ایم. مجموعه پتنت‌های ما، نشان‌دهنده رویکردی منحصربه‌فرد بوده که پیچیدگی‌های پیش روی مشتریان را رفع نموده و به آن‌ها کمک می‌نماید تا با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای خود، حرکت به سمت هوشمندسازی را ادامه دهند.»

گفتنی است که سیمسون در طی ۲۵ سال گذشته، سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه هوشمندسازی شهری انجام داده و مجموعه‌ای از نوآوری‌های جالب‌توجه را توسعه داده است که راه را برای ایجاد یک شهر هوشمند به معنای واقعی کلمه، باز می‌کند. پلتفرم «NearSky» این شرکت، یک زیرساخت جامع برای اتصال لامپ‌های موجود در سطح شهر، به دستگاه‌های دیجیتال بوده که به کمک آن، با بهره گرفتن از اینترنت اشیاء، می‌توان کنترل روشنایی معابر شهری را در دست گرفت. علاوه بر این، نظارت بر کیفیت هوا، شمارش افراد و وسایط نقلیه و حتی شناسایی نیاز فوری به تعمیرات و نگهداری، از مزایای جانبی پلتفرم مذکور است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day