حذف صفحات بارگذاری در نسل جدید پلی‌استیشن
۱۸ تیر ۱۳۹۸ حذف صفحات بارگذاری در نسل جدید پلی‌استیشن

به واسطه تبلیغات گسترده صورت گرفته، علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، بی صبرانه در انتظار عرضه نسل جدید کنسول سونی، یعنی «PS5» هستند. هر روز اخبار جدیدی پیرامون آخرین تغییرات و پیشرفت‌های این دستگاه منتشر می‌شود که اکثر آن‌ها، مبتنی بر ثبت اختراعات صورت گرفته توسط سونی است. در یکی از آخرین ثبت اختراعات این شرکت، فناوری جدیدی معرفی شده که می‌تواند زمان بارگذاری را به‌طور کامل حذف نموده و به این وساطه، بازی بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای ادامه خواهد یافت. این ویژگی منحصربه‌فرد، چالشی بس بزرگ را از پیش پای کاربران حرفه‌‌ای کنسول‌های بازی برداشته و امکان لذت از بازی بدون توقف و جلوگیری از مشاهده صفحه‌ای با محتویات «Loading...» را، فراهم می‌نماید.

با وجود اینکه سونی در صدد استفاده از درایوهای «SSD» در کنسول جدید خود بوده که بهبود سرعت دستگاه را به همراه دارد، اما به این مسئله کفایت نکرده و می‌خواهد تجربه بازی بدون هیچ توقفی را به کاربران هدیه نماید. بنا بر پتنت جدید این شرکت که اخیراً گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10322347» به آن تخصیص داده است، امکان حذف زمان‌های بارگذاری در کنسول سونی فراهم شده و در نتیجه، بازی بدون هیچ‌گونه توقفی ادامه می‌یابد. به این منظور، سیستم و روشی جدید برای بارگذاری پویا و دینامیک نرم‌افزار بازی توسعه یافته که در آن، برای هر محیط خاص بازی، یک حد بارگذاری مرتبط شناسایی می‌شود. در ادامه، با نظارت بر وضعیت موجود، در صورتی که به هر دلیلی از حد بارگذاری تعیین شده عبور گردد، از یک حافظه جانبی استفاده شده، تا از توقف لحظه‌ای بازی نیز جلوگیری گردد.

توقف بازی در هنگام بارگذاری، یکی از مواردی است که از هیجان بازی کاسته و کاربر را تا حدی کلافه می‌کند. بدیهی است که تلاش برای ساده‌سازی فرآیند و حذف این توقفات ناخوشایند، می‌تواند رضایت کاربران «PS5» را به شدت افزایش دهد. گفتنی است، سونی در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری که پیش از نمایشگاه «E3 2019» برگزار گردید، این ویژگی منحصربه‌فرد کنسول بازی خود را به نمایش گذاشت؛ در این خصوص، صحنه‌ای از بازی «اسپایدرمن» که بارگذاری آن در «PS4» در حدود هشت ثانیه طول می‌کشید، در «PS5» با اتلاف کمتر از یک ثانیه، اجرا می‌شد.

لازم به ذکر است که در کنار گمانه‌زنی‌های مختلف پیرامون تغییرات بزرگ و کوچک پلی‌استیشن ۵، به نظر می‌رسد که حذف کلی صفحات بارگذاری، تجربه بازی‌های کامپیوتری را به معنای واقعی تغییر می‌دهد. این ویژگی، در کنار سایر نوآوری‌های سونی، مانند دسته‌های بیومتریک بازی، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و حل مشکل افراد عینکی در استفاده از هدست‌های بازی و همچنین، بسترسازی برای ورود تجارت دیجیتال به دنیای بازی‌های کامپیوتری، می‌تواند پیشگامی این شرکت ژاپنی را در صنعت بازی‌های کامپیوتری، تضمین نماید.

در خصوص پتنت جدید سونی که در ژوئن سال جاری میلادی گرنت شده است، این نکته حائز اهمیت بوده که اگرچه این درخواست ثبت اختراع، در سال ۲۰۱۲ میلادی به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده، اما پایگاه داده «Google Patent»، زمان پیش‌بینی شده برای پایان اعتبار این پتنت را، در سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام نموده است. شایان ذکر است که این پتنت، در ادامه پتنت دیگری از سونی، به شماره «US9138648» ارائه شده که در سال ۲۰۰۴ میلادی، در «USPTO» به ثبت رسیده است. نکته دیگر حائز اهمیت در خصوص پتنت اخیر سونی، استناد ۳۵ پتنت دیگر به این پتنت بوده که نشان از اطلاعات ارزشمند موجود در آن دارد. لازم به ذکر است که نام شرکت‌های معروفی همچون «سگا»، «آتاری»، «هوندا»، «جنرال الکتریک»، «IBM» و «فیلیپس»، در میان شرکت‌های استناد کننده به این پتنت، دیده می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر
۱۴ مهر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت به همکاری به‌ عمل می‌آورد.

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت
۲۵ مهر ۱۴۰۰

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت

آکادمی کانون پتنت ایران، با همکاری مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، اقدام به برگزاری یک مدرسه پاییزه مالکیت فکری ویژه محققین دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نموده است. این مدرسه که متشکل از هفت وبینار با عناوین مختلف مالکیت فکری و با تمرکز ویژه بر ثبت اختراع است، ترغیب برای استفاده از سیستم پتنت، هم برای حفاظت از دستاوردهای فناورانه و هم برای انجام پژوهش‌های کاربردی و خلق ثروت از آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی
۷ مهر ۱۴۰۰

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی

شرکت خودروسازی فورد، در یک همکاری فناورانه با شرکت لینکلن، فناوری جدیدی برای ایجاد نوعی هولوگرام سفارشی بر روی کاپوت خودرو توسعه داده‌اند. این هولوگرام که از ذرات بسیار ریز آب معلق در هوا تشکیل شده که توسط یک نورافکن روشن می‌شود، امکان تشخیص وسیله نقلیه را در شرایط خاص، از جمله انبوه خودروهای پارک شده در یک پارکینگ، آب و هوای ابری و یا تاریکی شب فراهم می‌نماید.

قرارگیری یک نوجوان ۱۷ ساله در جایگاه یک مخترع سریالی
۱۰ مهر ۱۴۰۰

قرارگیری یک نوجوان ۱۷ ساله در جایگاه یک مخترع سریالی

نوجوان ۱۷ ساله اهل «گوام»، موفق به دریافت چهار گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است. «سونگو کانگ» که از کودکی علاقه خاصی به ساختن وسایل و چیزهای جدید داشت، عمده تمرکزش را بر شناسایی مشکلات پیرامون خود و حل آن‌ها گذاشته و همین رویکرد خلاقانه، تاکنون چهار اختراع کاملاً متفاوت را برایش به ارمغان آورده است.

جستجوگر دارایی فکری دارکوب؛ ابزاری برای جستجوی پتنت‌های داخلی
۲۸ مهر ۱۴۰۰

جستجوگر دارایی فکری دارکوب؛ ابزاری برای جستجوی پتنت‌های داخلی

پایگاه جستجوی «دارکوب»، با هدف تجمیع و رصد دارایی‌های فکری ثبت شده در ایران شروع به کار نموده و امکان جستجوی دقیق، سریع و راحت در میان این داده‌های ارزشمند مالکیت صنعتی را برای کاربران فراهم نموده است.

تعبیه یک سیستم کامل فیلم‌برداری و عکاسی در قلم هوشمند سامسونگ
۱۱ مهر ۱۴۰۰

تعبیه یک سیستم کامل فیلم‌برداری و عکاسی در قلم هوشمند سامسونگ

رصد فعالیت‌های ثبت اختراع سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت فناور، ایده‌های جدید و متنوعی را برای قلم هوشمند خود در سر دارد. در ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت تصویربرداری و ضبط صدا هم برای قلم هوشمند توصیف شده که استقلال نسبی قابل قبولی را برای این ابزار جانبی ایجاد می‌نماید. در طراحی سامسونگ، سنسورهای دوربین در انتهای قلم تعبیه شده‌ و با بیرون کشیدن نسبی آن از داخل گوشی، امکان تغییر زاویه و ارتفاع دوربین وجود دارد.