حذف صفحات بارگذاری در نسل جدید پلی‌استیشن
۱۸ تیر ۱۳۹۸

حذف صفحات بارگذاری در نسل جدید پلی‌استیشن

به واسطه تبلیغات گسترده صورت گرفته، علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، بی صبرانه در انتظار عرضه نسل جدید کنسول سونی، یعنی «PS5» هستند. هر روز اخبار جدیدی پیرامون آخرین تغییرات و پیشرفت‌های این دستگاه منتشر می‌شود که اکثر آن‌ها، مبتنی بر ثبت اختراعات صورت گرفته توسط سونی است. در یکی از آخرین ثبت اختراعات این شرکت، فناوری جدیدی معرفی شده که می‌تواند زمان بارگذاری را به‌طور کامل حذف نموده و به این وساطه، بازی بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای ادامه خواهد یافت. این ویژگی منحصربه‌فرد، چالشی بس بزرگ را از پیش پای کاربران حرفه‌‌ای کنسول‌های بازی برداشته و امکان لذت از بازی بدون توقف و جلوگیری از مشاهده صفحه‌ای با محتویات «Loading...» را، فراهم می‌نماید.

با وجود اینکه سونی در صدد استفاده از درایوهای «SSD» در کنسول جدید خود بوده که بهبود سرعت دستگاه را به همراه دارد، اما به این مسئله کفایت نکرده و می‌خواهد تجربه بازی بدون هیچ توقفی را به کاربران هدیه نماید. بنا بر پتنت جدید این شرکت که اخیراً گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10322347» به آن تخصیص داده است، امکان حذف زمان‌های بارگذاری در کنسول سونی فراهم شده و در نتیجه، بازی بدون هیچ‌گونه توقفی ادامه می‌یابد. به این منظور، سیستم و روشی جدید برای بارگذاری پویا و دینامیک نرم‌افزار بازی توسعه یافته که در آن، برای هر محیط خاص بازی، یک حد بارگذاری مرتبط شناسایی می‌شود. در ادامه، با نظارت بر وضعیت موجود، در صورتی که به هر دلیلی از حد بارگذاری تعیین شده عبور گردد، از یک حافظه جانبی استفاده شده، تا از توقف لحظه‌ای بازی نیز جلوگیری گردد.

توقف بازی در هنگام بارگذاری، یکی از مواردی است که از هیجان بازی کاسته و کاربر را تا حدی کلافه می‌کند. بدیهی است که تلاش برای ساده‌سازی فرآیند و حذف این توقفات ناخوشایند، می‌تواند رضایت کاربران «PS5» را به شدت افزایش دهد. گفتنی است، سونی در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری که پیش از نمایشگاه «E3 2019» برگزار گردید، این ویژگی منحصربه‌فرد کنسول بازی خود را به نمایش گذاشت؛ در این خصوص، صحنه‌ای از بازی «اسپایدرمن» که بارگذاری آن در «PS4» در حدود هشت ثانیه طول می‌کشید، در «PS5» با اتلاف کمتر از یک ثانیه، اجرا می‌شد.

لازم به ذکر است که در کنار گمانه‌زنی‌های مختلف پیرامون تغییرات بزرگ و کوچک پلی‌استیشن ۵، به نظر می‌رسد که حذف کلی صفحات بارگذاری، تجربه بازی‌های کامپیوتری را به معنای واقعی تغییر می‌دهد. این ویژگی، در کنار سایر نوآوری‌های سونی، مانند دسته‌های بیومتریک بازی، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و حل مشکل افراد عینکی در استفاده از هدست‌های بازی و همچنین، بسترسازی برای ورود تجارت دیجیتال به دنیای بازی‌های کامپیوتری، می‌تواند پیشگامی این شرکت ژاپنی را در صنعت بازی‌های کامپیوتری، تضمین نماید.

در خصوص پتنت جدید سونی که در ژوئن سال جاری میلادی گرنت شده است، این نکته حائز اهمیت بوده که اگرچه این درخواست ثبت اختراع، در سال ۲۰۱۲ میلادی به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده، اما پایگاه داده «Google Patent»، زمان پیش‌بینی شده برای پایان اعتبار این پتنت را، در سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام نموده است. شایان ذکر است که این پتنت، در ادامه پتنت دیگری از سونی، به شماره «US9138648» ارائه شده که در سال ۲۰۰۴ میلادی، در «USPTO» به ثبت رسیده است. نکته دیگر حائز اهمیت در خصوص پتنت اخیر سونی، استناد ۳۵ پتنت دیگر به این پتنت بوده که نشان از اطلاعات ارزشمند موجود در آن دارد. لازم به ذکر است که نام شرکت‌های معروفی همچون «سگا»، «آتاری»، «هوندا»، «جنرال الکتریک»، «IBM» و «فیلیپس»، در میان شرکت‌های استناد کننده به این پتنت، دیده می‌شود.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت

بنا بر رأی دادگاه منطقه‌ای تگزاس، اینتل دو گواهی ثبت اختراع شرکت «VLSI Technology» را نقض نموده و به دلیل خسارات وارده به این شرکت، ملزم به پرداخت ۲/۱۸ میلیارد دلار شده است. با صدور رأی دادگاه، ارزش سهام اینتل، کاهش تقریباً ۱/۶۳ درصدی را به همراه داشته است. البته اینتل چنین نقض پتنتی را تأیید نکرده و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نموده، خبر از درخواست تجدیدنظر و پیگیری‌های حقوقی آتی داده است.

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»

شرکت ژاپنی میتسوبیشی الکتریک، با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، در میان برترین‌های جهان جای گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۲۸۱۰ درخواست «PCT»، پیشتاز شرکت‌های ژاپنی بوده و رده سومی شرکت‌های جهان را نیز از آن خود نموده است.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.