همکاری فناورانه یک استارت‌آپ دفاعی با نیروی هوایی آمریکا
۱۹ تیر ۱۳۹۸ همکاری فناورانه یک استارت‌آپ دفاعی با نیروی هوایی آمریکا

یک استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری‌های دفاعی، موفق به عقد یک قرارداد مجوز بهره‌برداری از پتنت، با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا «AFRL RX» شده است. این استارت‌آپ محلی که بتل سایت «Battle Sight» نام دارد، عمدتاً بر روی فناوری‌های مبتنی بر اشعه مادون‌قرمز متمرکز بوده و موافقت‌نامه مذکور نیز، در راستای توسعه همین فناوری‌ها است.

بر اساس توافق مذکور، یک فناوری فسفر مادون‌قرمز «Infrared Phosphor»، به سبد دارایی‌های فکری بتل سایت افزوده شده که در راستای تجاری‌سازی محصولات جدید این شرکت، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. فسفرهای مادون‌قرمز، عملکردی مشابه با حروف موجود بر روی صفحه ساعت‌ها دارند که اشعه مادون‌قرمز را جذب و ساطع می‌نمایند. «نیک ریپلینگر»، مدیر بتل سایت، در خصوص توافق جدید با «AFRL RX»، اظهار می‌دارد: «از ادامه همکاری خود با دکتر لری برات و مجموعه AFRL، به شدت خرسندیم. AFRL، یک سازمان تحقیقاتی پیشرو بوده که ادامه این همکاری، یک برد تجاری بزرگ برای بتل سایت خواهد بود. فناوری جدید مورد توافق، ما را در توسعه محصولات مبتنی بر اشعه مادون قرمز، پشتیبانی نموده و در نتیجه، با فراهم نمودن امکان ارائه محصولاتی بهتر برای سربازان آمریکایی و ایجاد محیط عملیاتی امن‌تر برای آن‌ها، ما را یاری می‌نماید.»

شایان ذکر است که در سال گذشته میلادی، بتل سایت اولین محصول خود با عنوان «CrayTac» را عرضه نمود. این محصول، یک دستگاه علامت‌گذاری مبتنی بر اشعه مادون قرمز بود که مخترع اصلی فناوری آن، یکی از مهندسی ارشد «AFRL RX»، یعنی دکتر لری برات بود. بعد از توافق اولیه صورت گرفته بین دو نهاد، بتل سایت و دکتر برات، به منظور بهبود و توسعه این فناوری، با یکدیگر همکاری‌های تنگاتنگی را آغاز نمودند. چندی بعد نیز، خبر دیگری منتسب به این شرکت انتشار گردید که حاکی از ارائه یک محصول علامت‌گذاری دریایی بود. به نظر می‌رسد که توافق اخیر نیز، به دنبال همین همکاری‌های استراتژیک دو مجموعه بوده که توسعه فناوری‌های دفاعی و عرضه محصولات مرتبط را دنبال می‌نماید.

«رایان هلباخ»، مدیر بخش کارآفرینی «AFRL RX» نیز، با اشاره به نتایج خیره‌کننده همکاری با بتل سایت، در این خصوص افزود: «بتل سایت یک شریک کلیدی در تجاری‌سازی فناوری‌های نیروی هوایی بوده است. رشد این شرکت و همکاری با آن، نتایج کم‌نظیری را برای سربازان ما در پی خواهد داشت.»

لازم به ذکر است که بتل سایت، یک کسب‌وکار نوپای کوچک است که و تنها ۴ کارمند دارد. این شرکت، ارائه مجموعه‌ای از محصولات سیگنال‌دهی، علامت‌گذاری، برچسب‌زنی، ردیابی و موقعیت‌یابی را در سبد فعالیت‌های خود قرار داده که همگی مبتنی بر طیف‌های مرئی و مادون‌قرمز کار می‌کنند. ریپلینگر در خصوص حوزه تمرکز فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: «بتل سایت، بر روی خانواده‌ای از محصولات مادون‌قرمز متمرکز بوده که توسعه آن‌ها، حمایت از سربازان، امدادگران و متخصصین مدیریت بحران در محیط‌های کم‌نور یا بدون نور را، به دنبال دارد.»

در دنیای فناورانه کنونی، عدم توجه به همکاری‌های فناورانه و استراتژیک، حرکت به سمت پرتگاه را برای شرکت‌های مختلف، چه بزرگ و فناور و چه استارت‌آپی و بسیار پرانرژی، به همراه خواهد داشت. دنیای کنونی، شرایط متفاوتی را پیش روی شرکت‌ها، محققین و فناوران مختلف قرار داده است. برای بسیاری از حوزه‌ها، از خلق یک فناوری گرفته تا توسعه آن، از تجاری‌سازی گرفته تا بازاریابی برای آن، شاید نیازمند توان و پتانسیلی باشد که هیچ شرکتی، حتی گوگل، سامسونگ، هوآوی و بسیاری دیگر از شرکت‌های نامی جهان نیز، آن را دارا نیستند. همین مسئله، شرکت‌ها را به یکدیگر نیازمند می‌سازد؛ گاهی مسئله با اخذ یک مجوز بهره‌برداری حل می‌گردد و گاهی برای توسعه فناوری، نیاز به ارتباطی تنگاتنگ میان دو شرکت وجود دارد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.