حل چالش نشت صدا در ایرپاد
۲۶ تیر ۱۳۹۸ حل چالش نشت صدا در ایرپاد

اپل موفق به دستیابی به نوآوری جدیدی در ایرپادهای خود شده که می‌تواند در جلب رضایت کاربران، اثرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. بدون شک، ایرپاد در زمره یکی از محصولات بسیار موفق اپل قرار داشته که از زمان عرضه به بازار، دنیای فناوری‌های پوشیدنی را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. طراحی متمایز و جالب‌توجه، بدنه فشرده و مستحکم و سازگاری مناسب این محصول با آیفون، در کنار نوآوری قابل توجهی که برای اولین بار یک نسل جایگزین هدفون بدون سیم را در اختیار کاربران قرار می‌داد، موجب شد که ایرپاد به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایربادهای بی‌سیم و نمادی خاص از مسافرین شهری بدل شود. اما این محصولات ۱۵۹ دلاری، با مشکلی جدی مواجه بوده که اغلب کاربران را به اعتراض وا می‌دارد: «نشت صدا».

اینکه اطرافیان کاربر نیز، بتوانند به بخشی از مکالمه یا موسیقی در حال پخش گوش دهند، چالش بسیار بزرگی برای دوستداران این فناوری است. این مسئله، یک باگ بزرگ در رعایت حریم خصوصی در تولیدات اپل به حساب می‌آید، شرکتی که حریم خصوصی را اولویتی مهم در استراتژی کسب‌وکار خود می‌داند. علاوه بر مسئله حریم خصوصی، نشت صدا با کاهش کیفیت صدا نیز همراه خواهد بود.

ثبت اختراع جدید اپل، نشان می‌دهد که این شرکت، راه‌حلی خلاقانه برای رفع نشت صدا یافته است. بنا بر این پتنت که در فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US20190200117»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته است، یک تغییر جزئی در طراحی ایرپاد، منجر به بهبود قابل‌ملاحظه کارآمدی آن خواهد شد. در این حالت، صدا به جای آن‌که از سوراخ موجود در نوک ایرپاد خارج شود، از طریق سوراخی کوچک‌تر در جلوی بالشتک و با هدایت هوا عبور می‌کند که می‌تواند کیفیت را بهبود بخشیده و از نشت صدا جلوگیری نماید.

گفتنی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، در سال ۲۰۱۹ میلادی، بالغ بر ۵۰ تا ۵۵ میلیون ایرپاد به فروش خواهد رسید که این رقم در سال ۲۰۲۱، به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون عدد افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود که با برطرف شدن مشکل نشت صدا و توجه خاصی که اپل بر فناوری‌های صوتی خود دارد، ایرپادها به موفقیت بسیار بیشتری دست یافته و میزان فروش نیز، از برآوردهای انجام گرفته فراتر رود. البته در این میان باید به تلاش‌های رقبایی مانند سامسونگ نیز توجه داشت؛ تلاش‌هایی که می‌تواند بازار فعلی ایرپادهای اپل را کاملاً تحت‌الشعاع قرار دهد. بهترین مثال، نسل جدید «Galaxy Bud» سامسونگ است که با توجه به ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش، نابودگر ایرپادهای اپل نامیده شده است.

لازم به ذکر است که اپل برای دو محصول پوشیدنی اصلی خود، یعنی «ایرپاد» و «اپل واچ»، ایده‌های بزرگی در سر دارد. برای مثال، پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، ایرپادها به حسگرهای بیومتریکی مجهز شده که می‌تواند بازار سلامت و مراقبت‌های بهداشتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. سرمایه‌گذاری‌های گسترده اپل در توسعه قابلیت‌های بهداشتی و سلامت، موجب شده است تا رهبران و تحلیلگران حوزه بهداشت دیجیتال، این غول فناوری را در آستانه بدل شدن به بزرگ‌ترین بازیگر حوزه سلامت بدانند.

پربازدید‌ترین‌ها